Topic: Hoe animeer ik een filmreel.  (gelezen 5684 keer)


Offline GeFo

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 september 2013, 16:16:02 pm »
Hoi beste Blender mensen,

Kennen jullie dat nog de oude 8mm film die door middel van een transport mechanisme door de projector ging?

Nu heb ik het plan opgevat om zo'n film al slingerend door mijn beeld te laten lopen met daarin video beelden verwerkt.
Het maken van de film is gelukt, tenminste één lang recht negative met daarin verschillende video beelden, nu moet het geheel nog geanimeerd worden en dat lukt me dus niet.

Iemand hier enig idee hoe je dat moet doen in Blender?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2013, 19:48:28 pm »
GeFo,
Ik zou het niet weten en er is ook niets over te vinden maar misschien kun je hier wat mee?
Een Object Following a Path
Misschien zit ik er helemaal naast :oops:
http://www.youtube.com/watch?v=H1iJAlSx ... re=related
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2013, 20:15:13 pm »
Ik neem aan dat je met dat slingeren zoiets bedoelt als ik in onderstaande animatie heb gedaan?

http://www.youtube.com/watch?v=zyvGso40g2U&feature=c4-overview&list=UUEAD6VKjRDFy771vbnrdWNA


Dat kun je zoals ijp al zegt bereiken met Follow Path maar het is wel belangrijk hoe je de filmstrip gemaakt hebt. Die in de animatie bestaat uit afzonderlijke frames. Ik heb er 1 gemodeelleerd en m.b.v. de array modifier er een complete strip van gemaakt.






Verder is het een kwestie van keyframes toevoegen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline GeFo

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2013, 21:44:00 pm »
Bedankt voor de snelle reactie, dit is precies wat ik bedoelde en inderdaad ik heb één frame van de strip gemodelleerd die ik vervolgens met de array verleng.
Ik ga er mee aan de slag.

Heel erg bedankt...!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2013, 15:25:00 pm »
Ha, zo steek je toch altijd weer wat op, Ik heb het een maat van me al vaak zien doen, maar omdat ik nog nooit een array-modifier heb gebruikt kwam het niet in me op zo een Filmreel te maken...
Die van jullie zien er wel een stuk mooier uit dan de mijne, dus ik ga het nog een keer opnieuw proberen, het is voor in een intro van "Het Echte Nieuws" , enn demootje waarbij de filmreel rond de planeet draait....

Post ik zodra die af is....
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2013, 19:25:59 pm »
Op zich werkt het vrij makkelijk hoor maar moscht je vragen hebben laat het maar weten. Het heeft bij mij ook wel even geduurd tot hij echt naar mijn zin was maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »