Topic: CHaracter animation schets  (gelezen 3730 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 november 2016, 11:12:49 am »
Hier een walk cycle test.
https://youtu.be/s-k-ueIXZAQ
Ik heb zo'n tijd hier niets laten zien dus nu maar even een dit. Ik ben druk bezig met het leren om goed een wat complexere charater animatie te maken.

Weet iemand een manier hoe ik een filmpje hier kan publiceren zodat alleen de leden van de DBC het maar kunnen zien? Ik zet het nu op Youtube waar iedereen het kan zien, intussen staat er op mijn youtubekanaal alleen maar producten die nog lang niet klaar zijn.Geen reclame voor mij.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2016, 11:20:07 am »
Je kunt gewoon een 2e kanaal aanmaken onder een onbekende naam en daar alles neerzetten.

Gaaf om weer eens wat van je voorbij te zien komen. Ga je dat schokkerige lopen nog soepeler maken of is die stijl juist de bedoeling? (animaties zoals Wallace&Gromit, Pieter Post etc.)

Leuk character overigens!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2016, 11:37:01 am »
Er zijn twee gedachtengangen in mijn hoofd op dit moment.
1 Ik wil een soepele walk cycle kunnen maken. Zo te zien lukt dit nog niet dus ga ik bestuderen waar dit door komt.
(heb als antislide jouw manier gebruikt dat gaat veel sneller dus in de graph editor wanneer de voet naar achteren gaat de interpoletion op linear gezet. Dat zou va invloed kunnen zijn, maar heb ook bij een andere cycle de antislide gedaan door de root heen en weer te schuiven met een bezier, maar het was ook dan zo schokkerig. ) Dus ik wil dat nog goed uitpluizen.

2 Eigenlijk wil ik geen realistische beweging nastreven, dat lukt toch niet. Motion capture is dan de enige weg. Dus ik moet gaan zoeken naar een goede manier om beweging te stileren. Dus nog heel veel te doen.

Ook bij de stilering zou het soepel moeten kunnen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2016, 11:47:03 am »
Dat gaat je zeker wel lukken koos het ziet er voor mij al goed uit.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2016, 14:21:41 pm »
Ziet er goed uit Koos, wat ik heb ondervonden met het soepeler maken is dat je met bijvoorbeeld de zwaai in de arm en als die dan op het hoogste punt is  twee keyframes achter elkaar plaatst dus 1 frame verder een key dan loopt het soepeler en je kunt het voorliggende frame bewerken.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2016, 14:24:39 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2016, 17:24:47 pm »
@Ruud: Ik zal daar ook eens naar kijken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2016, 17:54:07 pm »
Walkcycles worden regelmatig onderschat. Het zijn ongemerkt toch een hoop gecombineerde bewegingen. Maar het gaat je zeker lukken Koos want ondanks dat ik ook een tijd heb moeten experimenteren liep Miko uiteindelijk toch ook redelijk soepel.

De aanhouder wint.  ;)