Topic: The way of the samurai  (gelezen 392611 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #780 Gepost op: 30 december 2014, 21:35:01 pm »
Dat is wel een hele mooie manier om van je hobby je werk te maken. Daar blijf ik zeker mijn best voor doen om dat te bereiken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #781 Gepost op: 02 januari 2015, 04:17:46 am »
De Big Guy is ook voorzien van een nieuwe face rig met bijbehorende poses voor mondbewegingen en klanken. Morgen ook een maar eens een lipsynctestje voor hem doen.  ;)



Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #782 Gepost op: 02 januari 2015, 09:39:17 am »
Ben benieuwd hoe zijn stem of geluid klinkt ?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #783 Gepost op: 02 januari 2015, 13:19:10 pm »
Hier ook heel benieuwd.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #784 Gepost op: 02 januari 2015, 13:20:40 pm »
Vanmiddag als ik weer thuis ben ga ik een geschikt geluidsfragment zoeken maar het zou zomaar kunnen dat ik dat nog moet bewerken om het geluid te krijgen dat bij hem past.
Maar in de animatie zelf zal (vrijwel) geen spraak zitten.
Het is meer oefening voor het vervolg.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #785 Gepost op: 02 januari 2015, 13:31:25 pm »
spannend......

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #786 Gepost op: 03 januari 2015, 00:18:20 am »
Dit is de lipsynctest voor Azazel. Deze is toch nog wel iets te grof en had nog wat tweaking nodig maar ik ben nogal druk met allerlei andere dingen dus laat ik het maar even zo.
Het geluidsfragment heb ik inderdaad nog moeten bewerken om het geluid een beetje passend te maken.

http://youtu.be/A-1JVZ7EBvE

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #787 Gepost op: 03 januari 2015, 14:22:00 pm »
Maakt wel indruk, m'n kat vloog door de kamer. (Ik had mijn speaker open staan) ;D
Ik vraag me wel af als je een figuur een bepaalde tekst wil laten zeggen hoe dat dan doet? Spreek je die dan zelf in.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #788 Gepost op: 03 januari 2015, 16:04:26 pm »
Nice...as usual... :D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #789 Gepost op: 03 januari 2015, 16:47:23 pm »
Leuk om te zien. Maar zoals je zelf al zegt, er moet nog veel aan worden gesleuteld. Bij mij reist de vraag of je wel gefocused blijft op het maken van de animatie. Loop je nu niet te ver vooruit en moet je je concentreren op de huidige animatie?!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #790 Gepost op: 03 januari 2015, 17:18:39 pm »
De facerigs waren sowieso nodig omdat de characters gelinked worden in andere files en je dan geen beschikking hebt over de shapekeys waarmee je het gezicht bestuurt. De poselibrary voor de mondbeweging is was ook nodig omdat er wel gesproken wordt(ook al zal het zonder geluid zijn).
De lipsyncss zelf heb ik allebei in ca. een uur in elkaar geknutseld en aangezien het ook vakantie is moet er ook wel ruimte zijn voor wat ontspanning en het opdoen van nieuwe vaardigheden. Daarnaast heb ik dit ter afleiding naast het animeren gedaan. ;-)

Leuk om te zien. Maar zoals je zelf al zegt, er moet nog veel aan worden gesleuteld. Bij mij reist de vraag of je wel gefocused blijft op het maken van de animatie. Loop je nu niet te ver vooruit en moet je je concentreren op de huidige animatie?!

In dit geval heb ik met bestaande geluidsfragmenten gewerkt omdat het maar testjes waren. In het laatste testje heb ik alleen de diepte en de galm aangepast. Normaal zou je voor een animatie met voice actors werken die de tekst van het script inspreken.

Maakt wel indruk, m'n kat vloog door de kamer. (Ik had mijn speaker open staan) ;D
Ik vraag me wel af als je een figuur een bepaalde tekst wil laten zeggen hoe dat dan doet? Spreek je die dan zelf in.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #791 Gepost op: 04 januari 2015, 00:03:07 am »
Over een tijdje ga ik me er ook in verdiepen face rigging is cool  alleen nog niet geprobeerd , op het moment ben ik iets onstuimiger bezig met tornado's :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #792 Gepost op: 04 januari 2015, 00:14:07 am »
Op zich is het maken van een face rig niet heel erg ingewikkeld als je met shapekeys werkt. Ik heb al eens een topic over gemaakt over de workflow maar als jij of iemand anders meer uitleg wil dan kan ik dat wel in een nieuw topic zetten. Maar er zijn natuurlijk ook gewoon tutorials over te vinden.
Je doet in ieder geval weer nieuwe kennis op over shapekeys, drivers, bones en custom boneshapes.

Zo´n tornado zou ik ook graag eens maken want ik heb al een paar mooie voorbij zien komen. Die tornado ga je zeker door je stad laten razen?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #793 Gepost op: 04 januari 2015, 00:40:48 am »
Ik wilde meer iets doen met de tardis van Dr Who met de tornado, nee particel wil ik leren kennen tot op de bodem , wat mij opviel mij pc chrashte vandaag te zwaar beladeneen experiment met partikels als sneeuw , de render tijd was zeer snel en nu had blender zelf moeite een vreemde ervaring :)
Je ziet t wel nog bezig en offtopic.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #794 Gepost op: 04 januari 2015, 10:51:08 am »
JvL de lipsynctest voor Azazel is goed gelukt en ik vindt dat die lekkere duistere stem er goed bij past.