Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Guus

Pagina's: [1] 2
1
Blender Interface / Re: Vraag over CUDA onder Blender 2.78
« Gepost op: 06 november 2016, 13:52:01 pm »
Mijn Quadro K4200 is een van de topkaarten van NVidia. En mede door het grote aantal CUDA cores
een goede kaart.
Ik kan deze kaart nu gebruiken onder Blender. Maar merk nog niet veel van het gebruik van de GPU.
Tip blijven dus welkom.

2
Blender Interface / Re: Vraag over CUDA onder Blender 2.78
« Gepost op: 05 november 2016, 16:08:10 pm »
Ik heb de laatste driver. Wordt de keuze niet bepaald door Blender zelf ?



Edit: ik had blijkbaar toch niet de laatste drivers geïnstalleerd.  8)
Nu zie ik de CUDA button wel staan, zie afbeelding.



Maar wanneer ik overschakel van object mode naar rendered mode dan gaat dit net zo snel/langzaam als onder CPU.
Is er iets wat ik nog verder moet aanpassen ?


3
Blender Interface / Vraag over CUDA onder Blender 2.78
« Gepost op: 05 november 2016, 14:38:16 pm »
Beste Blender gebruikers,

Als newbee in Blender (ik gebruik versie 2.78) heb ik een vraag over het gebruik van mijn grafische kaart onder Blender.
Ik heb een Nvidia Quadro K4200 met 1344 CUDA cores. Ik weet uit zoekwerk op internet dat Blender CUDA ondersteund.
Ik heb al onder User Preferences > System > Compute Device gekeken. Maar daar staat alleen maar CPU als keuze, geen GPU.

Wat moet ik doen om er voor te zorgen dat alle cores door Blender worden gebruik in alle werkzaamheden in Blender ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

4
Blender Interface / Re: Waar staat wat in versie 2.78
« Gepost op: 04 november 2016, 20:08:43 pm »
Dat is hem. Bedankt.

5
Blender Interface / Waar staat wat in versie 2.78
« Gepost op: 04 november 2016, 16:56:17 pm »
Ik ben een absolut newbee in Blender. Dus hulp is welkom.
Ben bezig met een tutorial op basis van versie 2.77. Ik gebruik versie 2.78
De tutorial gebruikt een lamp die ik met de RMB heb geselecteerd.
Dan de data button en de lamp op <point> gezet. Point size 1.000
Dan moet je in versie 2.77 Nodes > Strength > op 1000 zetten.
Maar in versie 2.78 zie ik die Nodes button niet staan.
Waar staat deze ?

6
Blender Interface / Re: Rechter muis knop werkt niet ?
« Gepost op: 04 november 2016, 16:51:34 pm »
De muis werkt naar behoren.
Zal straks nog een andere topic plaatsen.

Bedankt iedereen.

7
Blender Interface / Re: Rechter muis knop werkt niet ?
« Gepost op: 03 november 2016, 17:31:29 pm »
@ JvL,

waar kan ik die precies vinden. Ik gebruik versie 2.78


8
Blender Interface / Re: Rechter muis knop werkt niet ?
« Gepost op: 03 november 2016, 08:57:53 am »
De RMB werkt wel. Ik zag alleen niet dat het object al geselecteerd was.
Toen ik in de objecten rechts boven keek zag ik dat wel.
Niets aan de hand dus. Weer wat geleerd  ;D

9
Blender Interface / Rechter muis knop werkt niet ?
« Gepost op: 02 november 2016, 17:32:31 pm »
Sinds vandaag Blender 2.78 op mijn PC staan. En van Youtube een tutorial binnen gehaald.
Wanneer je Blender opstart dan krijg je standaard een kubus die je met de RMB kunt selecteren.
Bij mij werkt de RMB niet ? Ik heb onder > User Preferences > Input> select With op Right staan.

Maar kan geen objecten selecteren. Waar ligt dat aan. Ik heb een 3-knops muis van HP.

Wie helpt ?

Guus

10
Belichting en Rendering / Re: Juiste renderinstellingen
« Gepost op: 25 augustus 2015, 17:17:12 pm »
Waar ik ondertussen al wel achter ben gekomen is de eenvoud waarmee je binnen Blender
dingen kunt maken. En ook animaties gaan voor mij redelijk eenvoudig.
Ik weet alleen nog niet of het renderen in Blender sneller gaat dan in Max. In Blender duurt
1 frame ongeveer een minuut. Snel of langzaam, geen idee ?

11
Belichting en Rendering / Re: Juiste renderinstellingen
« Gepost op: 25 augustus 2015, 11:03:10 am »
Binnen Max render ik vrijwel altijd direct naar video, nooit op de manier zoals jij omschrijft.
Met het risico dat als er iets gebeurd je dan vanaf 0 opnieuw kunt beginnen.

Ik ben nu bezig om te kijken of Blender (behalve dan dat het gratis is) ook nog andere
voordelen heeft t.o.v. Max

12
Belichting en Rendering / Re: Juiste renderinstellingen
« Gepost op: 24 augustus 2015, 19:57:28 pm »
Super ! Dank je....

13
Belichting en Rendering / Re: Juiste renderinstellingen
« Gepost op: 24 augustus 2015, 19:19:28 pm »
Ja.
Ik ken vanuit Max veel instellingen in AA, zoals Mitchel, Gauss, Box, enz.
Met Mitchell had ik altijd de beste resultaten.

14
Belichting en Rendering / Re: Juiste renderinstellingen
« Gepost op: 24 augustus 2015, 18:48:07 pm »
Ik ken de instellingen alleen vanuit 3ds Max. En dat zoek je toch naar
vergelijkbare mogelijkheden....

15
Belichting en Rendering / Juiste renderinstellingen
« Gepost op: 24 augustus 2015, 18:19:19 pm »
Beste Blender gebruikers,

Ik heb bezig met een animatie die ik zag op YT. Alles werkt naar behoren.
Ik wil de animatie renderen op HDV 1080p, als device heb ik GPU Compute ingesteld.
Als bestandformaat AVI JPEG RGB, 24 fps.
Prescale Resolution 100% en Sampling Final.
Ik mis de instelling voor AA. Ik heb wel de keuze tussen Gaussian en Box als filtertype.
Mijn kaart is een Quadro K4200, omdat ik ook 3ds Max gebruik.

Wat is een goede instelling voor optimaal beeld ?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

groet,

Guus

Pagina's: [1] 2