Topic: [Cycles Render] Hoe maak ik complexe shaders ?...  (gelezen 2262 keer)


superjamie

« Gepost op: 19 september 2016, 11:24:46 am »
Hoi medeblenders...

Ik zit er aan te denken om me vanaf ongeveer na 26-10-2016 te gaan richten op o.a.
het renderen in cycles render... daar ben ik al aardig gevorderd in, maar ik weet nog niet
goed hoe je specifieke shaders kunt renderen zoals het volgende:

- Glow in the dark glas effecten zoals sommige geele, groene of oranje lego raampjes
  enzo er uit zien...

- Plastik effecten zoals bij baby speelgoed, plastic bekers en dergelijke

- Snoep doorschijnsels zoals van die haribo snoep beertjes

- Lucht bellen en schuimbellen van het badschuim of van de senseo koffie en dergelijke

- Melk, Yogie, Chocomell en dergelijke



Dit zijn in elk geval renders die ik zal willen leren voor cycles render in blender3d... die ik
mogelijk niet goed uit mijn hoofd kan... ik wil dus o.a. gaan leren om complexe foto-
realistische renders te kunnen creƫren... kan iemand mij tips geven of weet iemand een
shader encolopedy of hoe dat ook heet ?...

Alvast bedankt...
Groetjes Jamie.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2016, 18:25:13 pm »
Hoi Jamie,

Ik ben hier zelf niet helemaal in weg, maar heb al eens een search gedaan en kwam toen op;
http://www.chocofur.com/6-shadersamptextures.html
Dit is vrij simpel, echt het beginners werk zeg maar.

Hier heb je alle uitleg van shaders; http://www.blenderguru.com/articles/cycles-shader-encyclopedia/

En hier wat tuto's over PBR materials;https://www.blenderguru.com/tutorials/pbr-shader-tutorial-pt1/

Ik hoop dat je er wat aan hebt!! Succes
Mvg Wesley