Topic: Bake rigid body kom niet verder  (gelezen 5959 keer)


Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 november 2013, 01:42:34 am »


zoals u ziet , staat de bake bij de instellingen van cache de rigid body ingesteld van frame 1 tot 8814 ( lengte audio ). De groene box is de passieve , de kleine erboven de actieve , alles marcheert , toch staat het kubuske stil op frame 308. Heeft iemand een idee hoe dit komt ? De bedoeling is dat het kleine kubuske op en neer springt op de groene terwijl de groene in de z-richting shaalt en dit liefst tot op frame 8814 ipv frame 308..... :cry:

Vriendelijke groeten Timmy
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2013, 14:59:10 pm »
Ik kan zo aan de hand van je screenshot niet zien wat er aan de hand is maar ik vermoed toch dat je ergens het aantal frames niet goed hebt staan. Meestal moet je dit op meerdere plaatsen aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2013, 09:32:17 am »
Je kan misschien de blend file posten? Dan kunnen we meer zien.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2013, 19:01:47 pm »
Hoi daar ,

de Blend-file kan op volgende link geupload worden ,

https://www.dropbox.com/s/hyvmrwclqvn95 ... uble.blend

vriendelijke groeten Timmy
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2013, 20:57:06 pm »
Als je het vinkje bij animated uitzet zou hij het weer moeten doen (groene vlak gesaelecteerd), bij mij in ieder geval wel.
Eerst stopte hij ergens rond de 300 frames maar na het vinkje uit te zetten deed hij het weer.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2013, 01:42:30 am »
heb dit hier getest jvl .....

bij mij stopt ie nog steeds

.......
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2013, 12:36:30 pm »
He, dat is vreemd. Weet jij toevallig waar hij stopte want bij mij doet hij het gewoon?


Edit: Nu doet hij het bij mij dus ook niet meer. Gisteravond deed hij het wel en nu net ook nog maar ik heb het oorspronkelijke bestand weer opnieuw geopend en de instellingen gewijzigd maar nu stopt hij er inderdaad weer mee. Geen idee hoe dat kan maar het lijkt op een bug want ik kan niets vinden in de instellingen. Misschien dit projectje in een nieuw bestand even weer vanaf het begin opzetten en kijken wat er dan gebeurt. Wat wel opvalt is dat als je Free all Bakes doet Blender blijft aangeven dat alle frames in de Cache zitten terwijl deze geleegd zou moeten worden.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2013, 16:32:35 pm »
ik heb het met alle simulaties ...particels enz .....

ben momenteel al uren bezig geweest ....
nu geraak ik nog tot frame 302 en dan stopt alles gewoon

zelfs met bake enz ...
heb ondertussen blender opnieuw geinstaleerd en het net afgezocht ..
ik vind geen oplossing
« Laatst bewerkt op: 26 november 2013, 19:09:26 pm door RDL »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2013, 16:47:01 pm »
Ik had hem net weer werkend tot iets over de 3000 frames door met de rigid body instellingen te spelen maar het probleem lijkt te zijn dat de kubus op een bepaald moment gewoon door het oppervlak heen zakt en dan is er niets meer waar hij op kan reageren. Misschien dat het de moeite waard is om het met een rustigere soundtrack te proberen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2013, 19:00:14 pm »
heb ik al gedaan niks blijkt te werken
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »