Topic: opengl in Blender voor nieuw menu-systeem  (gelezen 3621 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 juni 2012, 07:36:46 am »
Op dit moment werk ik met en voor 'kilon' = Dimitris (Athene)  :)  om m.b.v. opengl in Blender!!! een menu-systeem te maken. Zijn ideeën zijn 'groot' het zou uiteindelijk 'visueel programmeren van addons in Blender' mogelijk maken!

Na ja, dat zal wel nog duren  :), in het begin dacht hij aan 10 jaar of zo... dat is intussen gedaald naar zeg 2 jaar ...(schatting).

Op dit moment is er een globaal menu voor de 'wereld' die de morphs, zo heten de opengl objecten, laat zien.
met een aantal 'acties'.
EEN ervan creëert  een menu, wat een ' nog domme' andere morph can laten ontstaan ...

Werkt in Blender 2.63 (vermoedelijk ook in 2.62) en kun je ophalen https://github.com/kilon/Ephestos  door de 'zip' knop maar te activeren. Uitpakken naar  */scripts/addons/Ephestos" en dan bij de addons  naar Ephestos zoeken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2012, 13:49:04 pm »
Klinkt goed. Zal inderdaad wel een groot project zijn.
Kan het uiteindelijk ook gebruikt worden om de logic voor een game mee te schrijven?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2012, 16:40:26 pm »
Zo het gaat verder ...
Een menu maakte een menu en dat werd gebruikt om de rondjes te te laten verschijnen  :)
Dat zijn alleen plaatjes, morphs zogenoemd, die men wel met de muis kan verplaatsen,
verwijderen gaat ook (de del is onzichtbaar onderaan links geplakt)

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2012, 07:57:29 am »
Meer en meer het systeem begrijpend heb ik in vrij korte tijd een REPL aangemaakt  :)

En wat is een REPL, nou dit is de afkorting van Read Eval Print Loop. Je hebt er ook een in Blender, als je de python-console opent! Aldaar wordt oog gelezen (Read) uitgewerkt(Eval) en vertoond(Print) en dan maar nog een keer (Loop).
Die van mij doet , in opengl, op dit moment slechts eval ... moet nog iets ingewikkelder om echte opdrachten, d.w.z. b.v. toekenningen etc. te kunnen doen ..., na ja, komt nog.

EDIT:
Ik denk dat ik maar moet kijken naar:  */scripts/modules/console_python.py  , kijk maar, als je Blender >= 2.6 hebt zal dit bestand er vrijwel zeker zijn...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter