Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - koos2

Pagina's: 1 [2] 3 4
16
Traditionele artwork / droedel
« Gepost op: 03 september 2017, 13:02:06 pm »



Lekker 's avonds samen met mijn zoon aan het tekenen.


17
Onderhanden werk / Hervonden
« Gepost op: 23 juni 2017, 14:13:51 pm »
https://youtu.be/AqGI61mNFN4
Ik heb gelukkig weer eens iets om te laten zien. Het moet nog wel hier en daar worden opgepoetst maar het komt aardig in de buurt bij wat ik wil bereiken.

18
Hardware / Oververhitting PC bij renderen
« Gepost op: 19 mei 2017, 08:11:16 am »
Ik ben niet zo bekend met hardware. Nou ben ik de laatste tijd veel en lang achter elkaar aan het renderen. Soms wel enkele dagen. Kan een PC hierdoor beschadigen? Het ruikt niet zo lekker, de geur van plastic komt op me af. De front van de machine is erg heet. Kan het zo heet worden dat het beschadigd of zit er een beveiliging op zodat het afslaat als het te heet wordt?

19
Over Blender / Hair 2.78
« Gepost op: 13 maart 2017, 16:41:40 pm »
Nav de mol van Blenderbrammetje heb ik weer eens naar het hair particle system gekeken. Ik werk met 2.78a en kom iets vreemds tegen. Ik ga heel eenvoudig te werk. Ik neem een kubus. maak van het bovenvlak een group.
Dan maak ik een hair particle group en selecteer bij het tabblad vertex group deze group. Nu zou het haar alleen moeten ontspringen vanuit die groep. Maar Blender reageert heel vreemd. Het laat nu juist overal haar toe behalve op de gekozen groep. als ik het pijlte ernaast klik dan verandert er wel iets, maar nog niet wat zou moeten. Als ik dit zelfde doe in 2.73 dan gaat alles wel zoals je zou verwachten.

Ik doe alles met de internal render. Hebben jullie dit ook of is dit een persoonlijk probleem? Ik heb het al op 2 computers getest.

Probeer het nu regelmatig en het gebeurd random. Ik heb een scene met 4 kubussen en doe de zelfde handelingen per kubus, de ene keer lukt het en een andere keer niet. Als het fout gaat dan is die fout ook niet constant. dan komen de haren uit een verkeert vlak of dan weer uit verschillende verkeerde vlakken. 

20
Leuterhoek / wacom in de aanbieding
« Gepost op: 30 januari 2017, 14:20:59 pm »
http://www.ibood.com/nl/nl/flash-sales/21510/1692/wacom-creatieve-tablets/
Voor de gene die overwegen een wacom aan te schaffen. een aanbieding.

21
Onderhanden werk / Hond
« Gepost op: 26 januari 2017, 13:50:41 pm »
https://www.youtube.com/embed/3fBZMw2qNeQ

Weer een tijdje geleden dat ik wat heb laten zien, dus nog maar weer een testje tonen zodat jullie weten waar ik mee bezig ben. Ik heb dit eerst gesculpt, daarna retopo vervolgens material toegevoegd, de rig gemaakt en toen nog eens de animatie. Ik heb wel enkele video's erbij gehad van honden op een tredmolen en volgens mij ook een fotosequentie van Muybridge.

22
Onderhanden werk / Gallerie
« Gepost op: 05 januari 2017, 12:47:59 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=Jgqi6oW8ZjA
Hier een fase van een hobbyproject waar ik aan werk. Ik ga er nog flink aan sleutelen, maar het is leuk om af en toe wat te laten zien.

23
Post Processing en Compositie / Krijg depth of field niet gerenderd
« Gepost op: 28 november 2016, 15:30:16 pm »


Ik heb een probleem. Ik probeer scherpte diepte te krijgen met de compositor. In de viewer krijg ik het voor elkaar, maar in de render is alles scherp. Wat doe ik verkeerd?



24
Over Blender / 14 Tips on working faster with the User Interface of Blender (
« Gepost op: 21 november 2016, 14:50:59 pm »
Ik zag deze video en wou dat ik dit jaren eerder had geweten. Misschien zijn er meer onder jullie die dit ook graag zouden willen weten.
https://www.youtube.com/watch?v=OF8d4wz0t0Q&t=680s

25
Onderhanden werk / CHaracter animation schets
« Gepost op: 18 november 2016, 11:12:49 am »
Hier een walk cycle test.
https://youtu.be/s-k-ueIXZAQ
Ik heb zo'n tijd hier niets laten zien dus nu maar even een dit. Ik ben druk bezig met het leren om goed een wat complexere charater animatie te maken.

Weet iemand een manier hoe ik een filmpje hier kan publiceren zodat alleen de leden van de DBC het maar kunnen zien? Ik zet het nu op Youtube waar iedereen het kan zien, intussen staat er op mijn youtubekanaal alleen maar producten die nog lang niet klaar zijn.Geen reclame voor mij.

26
Leuterhoek / megascans
« Gepost op: 05 september 2016, 15:51:58 pm »
https://megascans.se/library/free
Heb er niet lang naar gekeken, maar volgens mij is dit wel leuk.

27
Experimenten / JOT
« Gepost op: 13 augustus 2016, 17:12:47 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=gT9qU_fJNuw
Kwam al surfend dit tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me heel cool er schijnt een exporter voor JOT addon te zijn.
Hopelijk krijg ik even tijd om hier mee te spelen.

28
Hardware / Nieuwe video kaart kopen
« Gepost op: 21 juli 2016, 11:42:24 am »
Ik wil deze vakantie een nieuwe videokaart kopen. Mijn budget ligt rond de €200,- mag wel iets meer maar niet veel meer. Kan iemand mij adviseren? De specificaties van mijn computer kun je vinden op de bijgeleverde screendumps.





Een bekende van mij heeft een AMD R9280 3 GB voor €250,- die ik kan overnemen. Is dit een goede optie?

I

29
Leuterhoek / Deurbel
« Gepost op: 28 mei 2016, 12:08:02 pm »
Voor een schoolproject wil mijn zoon een deurbel in het lokaal zetten. Als je op die bel drukt start er een audio op zijn Macbook. Zijn budget is rond de 20 euro. Zijn er techneuten hier op community die hier een eenvoudige goedkope oplossing voor weten. Met een bel van rond de 100 euro kun je iets dergelijks wel verwezenlijken, maar is een veel te prijzige oplossing. 20 euro vind ik voor een eenmalig gebeuren al veel.

30
Onderhanden werk / Oefeningen
« Gepost op: 07 april 2016, 13:40:49 pm »
https://www.youtube.com/embed/sJzAAAVxjPA

Ik laat hier erg weinig zien omdat ik graag eindresultaten wil tonen. Ik maak de dingen eigenlijk nooit helemaal af blijkt. Als ik denk nou weet ik wel hoe ik het moet maken, maak ik het niet meer af en ga op zoek naar nieuwe problemen. Zo doende toon ik hier weinig. Ik geniet altijd van jullie oefeningen dus wil nu toch weer eens wat laten zien. Vandaar hier een animatie die ik al bijna een jaar geleden gemaakt heb. Er moet nog het een en ander aan gesleuteld worden, maar toch leuk om hier even te tonen.

Waar ik nog mee bezig ben als project is :
Een hond
Het verhaaltje met de kabouter en muis, waarvan deze bloem een onderdeel moet worden (als het verder is uitgewerkt)
Een goede eenvoudige vogelvleugel.
Dit leidt tot het onderzoeken van drivers en constraints e.d. niet erg leuk om te laten zien.

Pagina's: 1 [2] 3 4