Topic: CUDA kaart wordt niet herkend ?  (gelezen 5065 keer)


Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 juni 2018, 14:45:39 pm »
Beste Blender gebruikers,

Ik heb een probleem met mijn Quadro K4200 kaart. Hij word in Blender niet gezien/herkend.
Zie bijgevoegde knipsels. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd.

Kent iemand dit probleem.

Groet Guus





Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2018, 16:05:49 pm »
Nvidia CUDA is supported for GPU rendering with Nvidia graphics cards. We support graphics cards starting from GTX 4xx (computing capability 2.0).

Misschien is de kaart te oud? :-\

Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2018, 16:21:09 pm »
Kaart is net 3 jaar oud.
Het is een NVidia Quadro K4200.
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2018, 10:54:19 am door GuusJ »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2018, 18:28:47 pm »
dan lijkt me dat niet het probleem.
Welke blender versie gebruik je?
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2018, 18:36:31 pm door rozz »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 juni 2018, 07:51:16 am »
2.8 kent wel wat problemen met kaarten dat ik weet, de 2,79 moet het doen.

Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 juni 2018, 12:09:54 pm »
Ik gebruik versie 2.79

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 juni 2018, 11:11:44 am »
Ik zal als ik jouw was iemand zoeken, die er naar kan kijken en vervolgens zo nodig met jouw
computer/laptop (welke je ook hebt) naar de computer winkel gaan om dat probleem te kunnen
oplossen, met zowel voor blender 2.79 als voor blender 2.80. Als je dan ook nog blender 2.80 testbuild
download, kan je aan die gene, beide blender versies proberen en dan laten zien wat het probleem is.

Als je dit doe voor beide blender versies, kan de computer winkel het alvast oplossen voor ook
de blender 2.80 release als blender 2.79, althans, dan ga ik er wel vanuit, dat blender 2.80 het
ook zal doen (als die computer man in die winkel zijn werk goed doet).

Ik had ongeveer op mijn 17-18e jaar een wat oudere computer, waar ik blender op had gedownload,
maar dan spreek men over zo'n 7 tot 8 jaar geleden, nu ben ik al weer 25 en weet al wat meer van
blender... maar goed, toen die tijd had ik een wat oudere computer, waar blender vrij langzaam op
werkte.

Toen later had ik weer een poging gewaagd om een nieuwe computer aan te schaffen, wat dus ook
niet werkte. Dus had ik op halverwege mijn 19 (toen ik op mijn eerste woning van stichting arduin
woonde voor nog maar een korte tijd) een grafische computer aan geschaft, die mijn beste vriend
in elkaar had gezet, toen hij volgens mij stage liep in de computer winkel "Fast World", die inmiddels
is verhuist naar Vlissingen in de stad, wat mooi van toepassing is, omdat ik daar inmiddels ben
verhuist vanaf mijn 23, ook in een woning van stichting arduin, waar ik nu al 2.5 jaar woon.

Toen later had ik een programmatje gedownload, namelijk "Awesome Bump", wilde ik die proberen,
wat gebeurde er... was mijn grafische kaart (namelijk mijn eerste grafische kaart van die door mijn
beste vriend in elkaar gezette computer, die ik al zes jaar heb) te zwak voor dat programma, die
ik voor blender wilde gebruiken...

En gelukkig heb/had ik (toen) iemand die er is/was voor mijn computer problemen, aan hem had ik
dat probleem die ik had met "Awesome Bump" laten zien, daarna gelijk naar de die computerwinkel
gegaan en het werd met een niet al te dure prijs opgelost...

Zo die je maar, soms moet je hulp inschakelen voor dat soort problemen. Ik kan al redelijk met
computers over weg, maar als mijn computer crasht, of een probleem treed bij mij op, kan ik het
niet zelf oplossen, helaas, maar ik weet niet alles van computers, behalve sommige programmas
en software.

Dus zal ik ook hulp moeten inschakelen, voor als er iets is met mijn computer / laptop.

Succes met mijn tip, ik had voor dat laatste probleem dacht ik ongeveer 200/250 euro
betaald, Jamie.


Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.

Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2018, 11:49:43 am »
Problem Solved. Ik heb via het configuratiescherm van Windows de driver van de kaart laten updaten.
En zie. CUDA wordt nu wel herkend.

IEDEREEN EEN GOEDE JAARWISSELING EN DE BESTE WENSEN VOOR 2019

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 31 december 2018, 15:24:36 pm »
Ook van mij DE BESTE WENSEN VOOR 2019