Topic: Vincent Gires presenteert zijn Blender asset manager.  (gelezen 9191 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 17 november 2014, 11:40:01 am »
Vincent Gires presenteert zijn Blender asset manager.
http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/Blend_Library
Hier is de beschrijving:

Het script is bedoeld om mappen die blend-bestanden bevatten, de inhoud in een lijst van elementen die kunnen worden geïmporteerd. Dit is handig om node setups, materials or objects op te slaan en weer te worden hergebruikt in andere bestanden.

Mappaden zijn beschikbaar voor:
◾compositing node groups
◾shading node groups
◾texture node groups
◾materials
◾objects
◾groups

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2014, 12:55:47 pm »
Vanavond eens naar kijken. Nu heb ik zelf alles al redelijk gestructureerd maar wat hulp is altijd welkom.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2014, 13:01:12 pm »
Kijk maar eens even ik krijg namelijk de
◾compositing node groups
◾shading node groups
◾texture node groups
niet te zien  :(

Deze krijg ik wel te zien
◾materials
◾objects
◾groups

Volgens mij doe ik iets niet goed.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2014, 13:05:03 pm »
Als ik thuis ben ga ik hem direct uitproberen en laat ik even weten hoe hij het bij mij doet.

P.S. Heb je van je node set ups wel echte nodegroups gemaakt binnen je bestanden? Zo niet dan zou dat de reden kunnen zijn dat je ze niet te zien krijgt.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2014, 13:06:43 pm door JvL »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2014, 23:57:09 pm »
Ik weet niet of je er al uit bent ijp maar dit is de bedoeling:



Je kunt in de User Preferences de paden opgeven maar dat hoeft volgens mij niet.
In de Toolshelf vindt je de opties die je zelf al zichtbaar had. Als je vervolgens de Node Editor opent en je opent daar een Toolshelf dan krijg je de andere opties te zien.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

De addon werkt verder goed en ik zat net te lezen dat de ontwikkeling ook nog wel even doorgaat dus hij zal waarschijnlijk nog wel beter worden ook. Erg handig in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2014, 00:03:46 am door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2014, 13:00:22 pm »
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen :-[ ::)
JvL bedankt.
Nu ga ik zelf gemaakte opjecten, nodes enz enz bestanden verzamelen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2014, 13:08:37 pm »
Kan iedereen overkomen toch? Ik heb hem ook gelijk in gebruik genomen, erg handig.  8)

Misschien handig om te weten voor mensen die Blender nog niet geupdate hebben, deze addon is voor 2.72 en kan niet in oudere versies gebruikt worden. Je kunt eventueel wel een oudere versie van de addon downloaden.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2014, 13:09:30 pm »
De ontwikkeling gaat inderdaad nog even door. Moest je trouwens opmerkingen of bugs tegen komen, dan kan ik die ook wel doorgeven (of is er een kanaal voorzien?). Vincent zit in de BBUG.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2014, 14:06:09 pm »
Kijk eens aan, dat is mooi. Dan zullen we de addon eens grondig testen. Op zich staat hij ook op Blender Artists maar dit lijkt mij ook wel praktisch. Bedankt!

De ontwikkeling gaat inderdaad nog even door. Moest je trouwens opmerkingen of bugs tegen komen, dan kan ik die ook wel doorgeven (of is er een kanaal voorzien?). Vincent zit in de BBUG.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2014, 10:46:17 am »
Ik kan de ( paths set in addon preferences are accessible in every files and can be set once ) niet vinden wie weet hoe ik mijn mappen vast kan zetten.
Op mijn computer heb ik al wat opjecten.blend in een map opjecten staan maar nu wil ik deze map vast hebben staan zodat ik die niet iedere keer moet gaan zoeken op mijn computer. :-\
« Laatst bewerkt op: 19 november 2014, 11:00:50 am door ijp »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 19 november 2014, 11:51:34 am »
Heb je onder User Preferences de addon opengevouwen? Daar kun je namelijk de paden invullen en dan opslaan.
Standaard worden dan die paden gebruikt om te zoeken tenzij je in de toolshelf iets anders opgeeft.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 19 november 2014, 23:00:29 pm »
Nu probeer ik het in de node editor maar dat lukt me ook niet ik krijg geen + om het uit te vouwen :(
Nog even en ik stop ermee ::) ::) ::) ::)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 19 november 2014, 23:37:28 pm »
Ik denk toch dat je iets verkeerd doet ijp want bij mij doet hij het perfect.

Ga eerst naar User Preferences en vul geef daar de paden op naar de juiste map(pen).
Daarna kun je de instellingen opslaan.



Ga daarna  naar de User Interface en daar komen dan op de tab Library de juiste dingen naar voren. (zowel voor de 3D View en in de Node Editor)



Als dit niet helpt dan zou er iets anders aan de hand moeten zijn maar ik zou niet weten wat.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 20 november 2014, 16:03:48 pm »
JvL guru, bedankt ;)
Dat was het nu kan ik er mee verder het werkt nu perfect.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 20 november 2014, 18:13:19 pm »
Guru? Haha, niet echt hoor maar in ieder geval graag gedaan.