Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - erwinvs

Pagina's: 1 2 [3]
31
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 22 januari 2018, 11:52:20 am »
Hey allen,

Ik heb verschillende tutorials bekeken en ben erin geslaagd om de Inverse kinematics op mijn figuurtje toe te passen. Ik vecht alleen nog heel erg hard met de instellingen ervan en het gebruik.

Telkens als ik een arm in een normale, menselijk houding wil plaatsen draait ergens mijn schouder of elleboog 10 graden rond of plooit mijn arm IN het lichaam. Ik heb al gespeeld met de pole hoek van -90 iover 0 naar 90 graden, maar kom nooit op een bruikbaar iets uit. Ofwel staat mijn bot dat de richting aanduidt ergzens geheel buiten beeld en wordt het niet meer bruibaar, ofwel omgekeerd doet het alles behalve wat ik wil.

Stel dat ik gewoon de hand op de heup wil laten leggen waarbij de elleboog normaal naar achteren plooit en de schouder normaal blijven staan, wat is dan een normale, bruikbare of juiste instelling voor de IK?? Ik geraak er niet aan uit.... Wordt dit dan ook anders voor de instellingen op de rechterarm of knie links /rechts.

IK weet dat het kan, het lijkt allemaal zo eenvoduig op de tutorials ... alleen... niet hier bij mij  :D :D :D


32
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 19 januari 2018, 22:48:55 pm »
@koos, erzijn geen domme reacties.

Er wordt idd veel over die inverse kinematics gesproken, dat is allemaal nogal vaag, vooral als je maar net begint.

@ijp, bedankt voor de nederlandse versies, ik ga die morgen zeker eens bekijken.

Ik heb al enkele voorbeelden bekeken en geprobeerd, maar nog niet veel succes mee gehad. Doe waarschijnlijk nog wat fout...

33
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 19 januari 2018, 18:07:12 pm »
Bedankt, het is een zeer leerijke video maar ik snap het nog niet helemaal, de video gaat nog snel over alles heen.

Ik zag wel dat er verschillende videootjes hierover gaan. Ik ga ze eens volgen. Zijn er ook van die nederlandstalige videos??

34
Animatie en Rigging / rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 19 januari 2018, 15:06:53 pm »
Hallo,

We vorderen telkens stap per stap en bots ik tegen een ander probleem aan. Ik heb een figuurtje dat bewegingen maakt.
(zie foto).

Wat ik wil verkrijgen is dat het figuur op zijn (rood omcirkelde) rechterbeen blijft staan en dat ik de rest van het lichaam (groen omcirkeld) naar boven en voren kan verplaatsen


Als ik nu een rotatie doe op het blauw omcirkelde been, dan draait of mijn been omhoog of weg en dit moet op juist die plaats blijven staan, en modifieer ik later met kleine correcties. Als ik het lichaam selecteer dan draait daar alles om de middelste as.

Je moet je de beweging voorstellen als iemand die op zijn rechtervoorbeen steun en zijn linker achterbeen tot naast zijn rechter enkel brengt. Dit houdt in dat het hele lichaam iets naar boven komt, de benen eindigen naast elkaar en zijn geplooid in de knieen.

Ik heb me al gek gegoogled naar motion en rotation, maar vind niet wat ik nodig heb.

Het poppetje staat op een vloer en moet dus ook op die hoogte blijven anders gaat hij tijdens de beweging in de lucht of IN de grond zweven, wat niet kan. Vandaar dat het rechterbeen (voet) moet blijven staan en enkel de knie en linkerbeen mag bewegen, het lichaam verhogt dus een beetje om de beenlengte te respecteren.

Wie weet hier raad??

Thanks alvast

35
Over Blender / Re: blender 2.71 sluit zichzelf af bij renderen
« Gepost op: 15 januari 2018, 19:28:10 pm »
Hey,

Ik weet niet waarom maar in alle demos en filmpjes van renderen kiest men telkens als video output over h.264 en dergelijke. Ik heb deze keuzemogelijkheden niet in mijn blender versie 2.79.

Ik heb ook gemerkt dat als ik de render qualiteit op 100 % zet, dan flikkert mijn oc het programma eruit na enkele frames. Mijn processor occupation gaat dan met elkee frame naar 100%. Bij een resolutie van 50%, gaat de processor maar naar 78%.

Ik vermoed dat de belasting dus te zwaar. Is voor de pc.

Waar vind ik die output video logelijkheden van h.264 en of mpeg. Ik kan alleen een avi raw en avi jpeg video output kiezen.

36
Over Blender / Re: blender 2.71 sluit zichzelf af bij renderen
« Gepost op: 15 januari 2018, 11:09:30 am »
IK heb de procedure in de film gevolgd maar zelfs dan sluit blender zich af na x aantal beeldjes.

Ik kan nu idd wel verder van het laatste beeld maar na de eerste keer flikkert blender me eruit na 10 frames dan na de 2 volgende, dan blijft hij hangen op frame 26, daarna weer 2 verder.

Deze animatie is maar een heel kleine van 170 frames, maar bevat dan ook maar de eerste 3 sec van wat het moet worden. 

Is er een instelling die mss niet juist staat of gebeurt dit meer bij "zwaardere" animaties?

Kan het zijn dat mijn laptop de processing niet aankan?

Intel core i7-2670QM cpu @2.20 Ghz  2.2 GHz met 6 Gb ram


37
Over Blender / Re: blender 2.71 sluit zichzelf af bij renderen
« Gepost op: 15 januari 2018, 10:33:23 am »
ik gebruik al blender 2.79, maar ik probeer zeker de tutorial uit.

Ik heb deze ochtend ook gemerkt dat als ik de render kwaliteit naar beneden breng (deze stond op 100, vraag me niet waarom), en op 50 zet dan rendert alles verder tot frame 10 en dan blijft alles hangen, heb ik de indruk.

Ik hou jullie op de hoogte

Bedankt alvast

erwin

38
Over Blender / blender 2.71 sluit zichzelf af bij renderen
« Gepost op: 14 januari 2018, 21:00:45 pm »
Hallo,

Na lang zoeken en proberen heb ik (nieuweling in BLENDER gebruik) een male base helemaal van kledij kunnen voorzien zoals ik het wil en... nog beter, ben ik kunnen beginnen met een animatie. Het vordert zeer traag maar gestaag en ik ben zelf redelijk trots op mijn kleine resultaat.

Nu wil ik de animatie renderen en opslaan als avi, whatever filmpje om te kunnen showen aan anderen. Maar na enkele frames sluit blender gewoon af zonder boe of ba zonder mededeling gewoon knal boem weg.

Van mijn gerenderd filmpje is dus niets terug te vinden.

Het gaat hier over 170 frames, met een buigende kereltje. Zie foto van kereltje

Wat kan hier de oorzaak zijn? ALs je details wil, stel zeer uitgbreid je vraag want ik ben heel erg nieuw in blender en weet niet direct waar je op doelt.

Alvast bedankt.


39
Blender Interface / hoe kan ik een naakt 3d model aankleden?
« Gepost op: 30 december 2017, 12:17:56 pm »
Ik heb een naakt 3d model gedoznload en kan hier alles mee doen, behalve aankleden.

Hoe kan ik zelf de nodige kledij errond tekenen en vergrendelen op het lichaam? Kan ik punt per punt of lijn per lijn tekenen rondom het figuur, inkleuren en paren op het lichaam? Of hoe begin ik hier best aan?

Erwin


40
Blender Interface / Re: totale beginner in blender heeft inkleur hulp nodig
« Gepost op: 30 december 2017, 11:17:10 am »
Heel erg hard bedankt voor de tips en youtube filmpjes in het nederlands, Sommige hebben me aardig op pad geholpen. Ik ga deze allemaal even rustig bekijken en uit proberen.

Heeft er iemand ervaring met het aankleden van een bestaand 3d figuurtje? Ik heb een zeer bruikbaar 3d mens in zijn uppie gedownload en ik zou die graag een eigen "kledij" aantrekken of tekenen, maar moet ik die kledij dan ook koppelen of " parenten" en zo ja, hoe doe je dat juist.

Kan ik eigenlijk ook beginnen tekenen gewoon punt per punt of lijn per lijn, want zo altijd vanuit een cirkel of kubus of dergelijke vertrekken is niet altijd wat ik nodig heb.

Kan ik ook het resultaat hier tonen? Moet ik de animatie dan op youtube zetten en de link delen of hoe doen jullie dit?


MvG

41
Blender Interface / totale beginner in blender heeft inkleur hulp nodig
« Gepost op: 28 december 2017, 22:48:57 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben geheel nieuw in Blender en heb dit programma door te googlen ontdekt. Ik ben sinds een paar dagen aan het googlen naar hoe en wat er kan en hoe het werkt. Ik leer dus elke dag massa's zaken bij door 100 maal hetzelfde youtube filmpje te bekijken en dik in de haren te krabben.

Ik ben er wel al in geslaagd een heel klein animatietje te maken, die voor mij doet wat er moet gebeueren, alleen wens ik deze nog in te kleuren en daar ga ik de mist in. Ik heb al gespeeld met de texture, materials etc etc maar blijkbaar niet juist dus.

Kan ik de animatie hier ook tonen in dit forum, zo ja, hoe voeg ik deze toe? Dat zou het een beetje duidelijker kunnen maken. IK heb een paar bewegende voeten, waarvan ik er 1 groen en 1 rood wil tonen. Met de vertex paint kan ik deze inkleuren, maar ik zie de kleuren niet bij het renderen van de animatie.

Denk eraan, ik ben slechts enkele dagen bezig en puur amateur, maar ik wil dit stilaan onder de knie krijgen. Is er ergens een stap voor stap Nederlandstalige handleiding te vinden? Alle afgekorte commando's zijn er in het begin wat veel aan en maakt dit alles zeker niet eenvoudiger  :D :D.

Ik zou ook graag een persoon kunnen laten bewegen, die ik dan kan aankleden naar de functie of doel dat ik wens. Ik heb zo al een voorgeprogrammeerd persoontje gevonden op free 3d, maar ja, eerst leren kruipen, dan lopen en uiteindelijk rennen he....

Alvast bedankt voor bruikbare tips in begrijpbaar Nederlands.

MvG

Erwin


Pagina's: 1 2 [3]