Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - erwinvs

Pagina's: 1 [2] 3
16
Over Blender / Re: tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 12 januari 2019, 21:01:11 pm »
Ik denk van niet. Ik heb 3 secties gemaakt in de particle, waarvan ik er reeds 2 heb ingevuld ... de hoofdharen (haar voor), de achterharen (haar bodem) en wat ik later nog wil invullen, de harenstrengen (haar lokken).




 Ook met de achterharen zichtbaar, vallen de hoofdharen (haar bodem) al deels weg uit het zicht.

Ik weet niet wat ik wel of niet moet actief zetten ... al wat ik reeds ingevuld of gebruikt heb, staat zichtbaar, behalve de haar lokken

17
Over Blender / Re: tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 12 januari 2019, 13:58:58 pm »
Heb je de haren in vertex group een goed assign gegeven.
Zodat het particles systeem weet waar de haren moeten zitten.

Of als je weightpaint gebruikt zal je daar ergens moeten kijken

Hallo Ijp, bedankt voor je reactie ... ik heb echter geen idee waarover je het hebt, want ik doe maar wat, geen opleiding in blender, ik leer al doende.

Ik heb een bepaalde regio in het hoofd afgebakend, gesplitst en van daaruit plaats ik manueel particles (haren) die ik dan in de gewenste "plooi" leg met de kam of met de gewone commandos van blender. Dat op zich lukt aardig in de particle edit. Ik ben vertrokken met en van de youtube tutorial van een zeker Nazar Nochencko, hij werkt ook alles uit en af in de particle edit, daar zie je dan mooie golvende haren. Bij zijn overgang van de particle edit naar object mode, blijven de haren ook mooi golvend. Bij mij verandert de golvende haarpartij in particle edit naar een een hoekige partij in object mode. De haren zijn mooi rond in particle edit en wordt plots gebroken lijnen in object mode.

Volgens mij is het een filter of een instellingen met de vele mogelijkheden , maar ik zie het niet. Ik heb al met veel gespeeld, instelling verhoogd en/of verlaagd maar ik zie soms geen of een niet gewenste verandering in het beeld.

Dit is de tutorial die ik probeer te volgen om er iets uit te leren ... een dat lukt deels, maar ik mis ergens de essentiele info of instelling om  het juiste en gewenste resultaat te krijgen.

Mogelijk zien jullie wel wat ik niet zie...

https://www.youtube.com/watch?v=KpVyTc_72z0

18
Over Blender / tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 11 januari 2019, 14:22:48 pm »
Hallo,

Ik heb dit topic terloops in een ander topic reeds aangehaald, maar ik krijg er weinig bruikbare info over en ik zit er echt mee vast.

Ik ben begonnen met het aanbrengen van lange hoofdharen op een... jawel hoofd.

In particle edit ziet dit er al redelijk goed uit



Maar als ik dan overga naar de object mode, krijg ik steeds het volgende beeld te zien. Ik verwacht wel hetzelfde beeld ,maar dan eventueel uitgewerkt, als in particle edit.



Ook als ik met F12, mijn beeld render, zitten er fouten in het beeld, er ontbreken bvb haarlokken op plaatsen waar in de particle edit wel alles mooi vol staat



Ik heb geen flauw idee wat ik fout doe of vergeet. Ik zie wel dat er allerhande opties in de particle edit staan waarmee meer of minder haarsprieten te tekenen of op te vullen zijn, krulling, roundness, radial, maar ik vind de uitleg over deze zaken in de manual wel terug. Ze zeggen me echter weinig door de sumiere omschrijving.

Ik had mijn figuurtje graag verder afgewerkt vooraleer ik ze zou gebruiken in een animatie... maar hier blijf ik dus hangen.

Kan iemand me uitleggen of zeggen waar ik een begrijpelijke Nederlandstalige uitleg kan vinden. Er zijn heel veel youtube filmpjes over haar ... maar meestal gaan die vrij snel en gaan meestal ook niet in detail in op de verschillende mogelijkheden.

Alvast bedankt

19
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 22:32:53 pm »
Thx, ik hoor het wel, Rome is niet op 1 dag gebouwd. Misschien zijn er nog wel andere "expert" tekenaars, die een mogelijke op.ossing weten.

20
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 20:43:07 pm »
En omdat in deze gevallen te weinig info altijd een probleem is geef ik nog enkele screenshots mee

particle edit -> redelijk goed gewenst beeld, met zicht op instellingen



zonder iets te doen, gewoon naar object mode gaan geeft



en zelfde object mode omgezet in rendered beeld via toets F12, geeft ook geen gewenst beeld, er ontbreekt een haarlok,



Ikke een beetje verloren hehehe (let niet op de haarkleur, dat is maar om de verschillende lagen te zien na tekenen)

21
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 20:27:16 pm »
En om even te illustreren waarom ik zoveel vragen stel ... ik wil gewoon iets goed brengen ... of toch proberen en/of verbeteren.

Zie voorbeeld filmpjes uit de eerste "tijden".

https://youtu.be/VfyPmCS64ao

of ander voorbeeld

https://youtu.be/xD-GCOaWVjg

Nu werk ik dus aan een vrouwelijke karateka ... maar daar is wat meer "detail" aan te werken

22
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 20:10:13 pm »
Ik had het ondertussen ook al gevonden door alles af te zoeken, maar toch bedankt voor de bevestiging van mijn speurwerk.

Jammer genoeg verandert er niet veel als ik met de clipping speel.



nu staat de clipping bij start op 10cm en end op 100m, al heb ik geen idee wat ermee bedoeld wordt. Ik heb de start omhoog en omlaag gebracht, dan verdwijnt het figuur uit mijn camera, en bij end verandert er precies niets.

Nog wat extra uitleg of info over deze optie is handig.

VOlgens moet er idd ergens een instelling niet juist staan om het kapsel goed te zien, alleen heb ik geen idee wat of waarom, want bij de particle setup is uiteindelijk het beeld redelijk goed geworden, alleen de finale weergave is nog niet wat het moet zijn.

Ik ben in ieder geval al wel heel dankbaar dat er zulk goed forum met ervaren mensen bestaat, want dit geweldig programma heeft massa's mogelijkheden, die een beetje overdonderend zijn. Zo heb ik vandaag elf al ontdekt hoe ik 1 enkele key van het haar kan "(ver)plaatsen". Hehehe flink he ... voor een middelmatig oude knar zoals ik. Maar moet nog heeeeeeeeel veel leren.

23
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 18:42:43 pm »
En waar vind ik die camera settings voor de clipping? Ik zie dat kleine icoontje tussen dat "wit/rood schaakbordje" en de dubbele paperclip nergens terug? Hoe kom ik eraan, want het is gewoon een instelling, maar als noobie in de blender wereld ... niet allemaal zo eenvoudig te vinden en zoveel mogelijkheden

Alvast bedankt

24
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 17:26:41 pm »
Ok nog een bijkomende vraagje.

Ik ben al een tijdje aan het "knoeien" of lees " proberen" het haardos in orde te krijgen.

Via de particle edit ben ik er al in geslaagd het volgende beeld te krijgen, wat ikzelf redelijk goed vind.





Als ik echter mijn creatie bekijk in objectmode en/of camera standpunt of rendered image, dan krijg ik het volgende beeld. Wat doe ik verkeerd of mis ik???




25
Over Blender / aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 04 januari 2019, 13:05:19 pm »
Hallo,

Ik heb vol overgave een rig gedowload en ondertussen aangepast aan wat ik ermee wil doen. De afwerking moet nog verder gebeuren. Ik stel me nu de vraag... hoe groot is mijn figuurtje in werkelijkheid? Volgens mij is ze nu heel groot ...

Indien zo, hoe kan ik dit aanpassen naar een reele grote voor een vrouw van bvb 1m68?

Ik weet dat er veel op youtube etc te vinden is, maar ik heb al zoveel gezocht, dat ik niet meer goed weet onder welke termen juist te zoeken. Kunnen jullie me een bruikbare tip geven?

Zie ook afbeelding met referenties


26
Ik heb het ondertussen gevonden denk ik.

Je copieert in de dopesheet de gewenste frames door ze te selecteren, ctrl-C, plaatst de frame indicator waar je de nieuwe set wil hebben, en paste ze met ctrl-shift-V

Dit spiegelt ineens de bewegingen. Ga het eens uitproberen, mogelijk nog wat fine tuning aan nodig, maar spaart me wel enkele uren tekenen en poses aanpassen.


27
Ik heb ondertussen gevonden dat je idd in de dope sheet een heel deel keyframes gewoon kan copieren. Ik heb echter nog niet ontdekt hoe ik ze kan spiegelen.

De getoonde uitleg over easily mirro helpt me niet echt verder. Ik begrijp gewoon niet wat hij bedoelt (ik begrijp perfect Engels, maar niet waarop hij aanstuurt). Zover sta ik nog niet in Blender ;-)

28
Blender Interface / kan ik delen van een animatie herbruiken EN ze spiegelen?
« Gepost op: 04 april 2018, 11:06:24 am »
Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over hoe ik bepaalde delen van een animatie kan
copieren
spiegelen
terug gebruiken

Ik bedoel, stel een figuurtje doet bepaalde handelingen met zijn gezicht gericht naar 2uur en moet daarna door 1 stap te zetten exact hetzelfde doen maar dan met zijn gezicht naar 10uur gericht.

Kan ik dus al die handelingen copieren en herbruiken maar dan gespiegeld tov een bepaalde as? Zo ja, hoe?

MvG

Erwin


29
Animaties / sensei erwinovich
« Gepost op: 04 april 2018, 10:57:51 am »
Hallo,

Ik ben enige tijd geleden begonnen omdat ik absoluut zelf mijn naimaties wou leren maken en wel met een bepaald thema, namelijk karate.

Ik heb al enkele animaties nu gemaakt, de eerste is uiteraard wat minder "ontwikkeld" dan de laatste. Deze heb ik dan ook nog eens in een filmpje gegooid.

Voor de geinteresseerden:

Let vooral op de laatste ingewerkte animatie vanaf 1min53 tot einde.

eerste anim: https://youtu.be/G9-ipJG3HTs

tweede anim: https://youtu.be/BYf8Uc0MHZs

derde anim: https://youtu.be/9p4RcTr32KI   

de vierde anim: https://youtu.be/VfyPmCS64ao

30
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 22 januari 2018, 15:34:58 pm »
Hey Koos2,

het figuur dat ik gebruik is een bestaande figuur; gedownload van inet, rigged en alles er op en eraan.

Pagina's: 1 [2] 3