Hulp > Post Processing en Compositie

DOF vanuit Blender naar After Effects

(1/2) > >>

Rezzy777:
Iemand een idee hoe ik mijn DOF-pass het beste kan gebruiken in After Effects zonder extra plugins als Frischluft?

Heb al wat geprobeerd met de Camera Lens Blur, maar krijg het nog niet erg voor elkaar...

IJp:
Ik weet bijna zeker dat het Ionwe het wel zal weten maar ik heb hem hier al lang niet meer gezien.
Misschien kun je hem een PM sturen met je vraag.

https://www.youtube.com/channel/UCpfWkDP8r9W8BVBS-uMyOaQ

koos2:
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Je DOF-pass in Blender kun je natuurlik gewoon in AE zetten als laag. Wat wil je precies. DOF in AE maken of zo?

Rezzy777:

--- Citaat van: koos2 op 08 augustus  2018, 09:55:53 am ---Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Je DOF-pass in Blender kun je natuurlik gewoon in AE zetten als laag. Wat wil je precies. DOF in AE maken of zo?

--- Einde van citaat ---

Je hebt gelijk, dat is inderdaad prima te doen. Het punt is alleen als ik een DOF-effect wil gaan toepassen met deze Depth-pass uit Blender.
Dan krijg ik er een 'fringed edge' omheen. Het heeft waarschijnlijk iets te maken met een Alpha-channel, maar ik krijg het gewoon niet getackeld.




Hier zie je het effect: eerst de kale render en daarna met DOF. Hoe kom ik van die 'fringed edge' af? Dit zit over de hele render verspreid.  :'(

PS: dat haakje hoort dus 'in focus' te zijn.

koos2:
Ik begrijp je manier van werken eigenlijk nog steeds niet. De bovenste render waar alles scherp is, is met Blender gemaakt. De onderste, is die ook met Blender gemaakt of in AE? Als het in AE gemaakt is, is dit wat mij betreft niet de juiste manier, want dat kan natuurlijk veel beter in Blender. Als de onderste wel in Blender gemaakt is, dan heb je niet de juiste instelling gemaakt voor het gebied dat scherp moet zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie