Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - amurre

Pagina's: [1]
1
Onderhanden werk / Blender Render afdrukkwaliteit renderen 300 ppi ipv 90ppi
« Gepost op: 03 oktober 2016, 15:48:45 pm »
Ik heb een aantal files waarvan ik een enkele afbeelding moet renderen.

De files zijn gemaakt in Blender Render.

Tot nu toe is me het niet gelukt om een hogere kwaliteit te krijgen dan 90 ppi.
Om iets af te laten drukken heb ik een kwaliteit nodig van 300 ppi.

Hoe kan ik de kwaliteit in Blender Render zo aanpassen dat ik aan 300 ppi kom?

Dat lukt me namelijk niet. :'(

2
Onderhanden werk / Re: Realistisch licht in Blender Render
« Gepost op: 18 mei 2016, 10:52:24 am »
Bedankt voor jullie reacties!

De moeilijkheid met de belichting is dat ik de camera rond het object wil laten draaien, om zo een realistisch beeld te geven van het object.

Ik heb de schaduwen uitgezet, met jullie tips gaat dit goed komen  :)


3
Onderhanden werk / Realistisch licht in Blender Render
« Gepost op: 17 mei 2016, 10:52:32 am »
Beste Blender forumleden,

Laatst heb ik geprobeerd om een realistisch licht te creëren in mijn scene. Dit project is in Blender Render gemaakt en heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg.

Hebben jullie wat tips?

Ik heb een OneDrive link naar het project.
https://onedrive.live.com/redir?resid=80054AA653FF0FFC!1349&authkey=!AOH9CfZwrxnvey0&ithint=file%2cblend

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Alvast bedankt!

4
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 03 februari 2016, 19:21:57 pm »
Ik hoop ook dat iemand me kan helpen :)

Ik heb er te weinig verstand van om de tijd hiervan in te schatten.

Als iemand dit lukt hoeft hij dit niet voor niks te doen.
Ik weet alleen niet of dit zo gezegd mag worden of het forum.

Alleen de banen inderdaad, En dan het liefst ook zo in die kleuren.
De banen zijn de directe geluidsgolven en de reflecties vanaf te wanden.




5
Over Blender / Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 02 februari 2016, 13:57:48 pm »
Beste Forumvrienden,

Naar aanleiding van mijn beperkte kennis van blender en het dringende tijdsbestek.
Wil ik vragen of iemand mij kan helpen het volgende project met mij te willen afronden.

Op de markt bestaan 2 verschillende luidsprekers, directe en indirecte luidsprekers.

Het verschil van deze 2 luidspreker systemen wil ik duidelijk maken in een animatie. De geluidsgolven worden op een andere manier verspreid.

Maar helaas krijg ik het maar niet voor elkaar om te realiseren wat ik wil realiseren. (door mijn beperkte kennis over blender)

Ik wil de manier van de verspreiding van de geluidsgolven laten zien, van zowel de directe als de indirecte manier.
De luidsprekers, zowel direct als indirect, heb ik netjes getekend.
Daarnaast heb ik een kamer getekend, met daarin een bank en een luisteraar. In deze kamer moet de animatie gemaakt worden.

Helaas gaat het animeren mij niet goed af, hoogst waarschijnlijk is dit met de nodige kennis van blender binnen enkele minuten geregeld.

Aan de hand van het filmpje wat ik heb gedownload, laat ik zien wat ik nodig heb. Dit filmpje is van een ander en zitten copyrights op. Dit filmpje is nagenoeg perfect alleen kan ik dit niet gebruiken.

Dit is de reden waarom ik mijn eigen animatie-filmpje wil maken.

Ik heb een website gemaakt over wat ik zou willen, willen jullie kijken en mij eventueel helpen?
http://blender-ani.weebly.com

Wachtwoord voor de website is:  Blender

Alvast heel erg bedankt voor het kijken!

6
Over Blender / Re: Geluidsgolven animeren
« Gepost op: 23 oktober 2015, 15:48:13 pm »
Nick,

Je hebt me geweldig geholpen!

Ik heb de animatie nu veel smoother gekregen! Heb nu getest om de geluidsgolven beter zichtbaar te laten worden met een kleur-water, alleen lijkt een lichte transparante kleur beter.

Alleen het uitbreiden van de kleur in een mix shader heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Zijn daar tutorials van?

Dit had je geschreven:Zorg er nadien voor dat de schijf binnenin het materiaal heeft dat je wil en buiten transparant is via een mixshader gekoppeld aan ofwel een texture, ofwel de afstand tot de oorsprong (via een beetje wiskunde). Nadien animeer je die texture of afstand zodat er steeds meer van de schijf zichtbaar wordt. Zo zou ik het proberen.

Deze optie is perfect voor wat het moet worden, zo kan ik de camera via een path vanaf te zijkant naar de bovenkant laten bewegen.

Nu heb ik het vanaf boven met een losse circle net boven de geluidsgolven, die schalend groter word, het effect gecreëerd dan is het niet mogelijk om vanaf de zijkant, zonder dat de witte cirkel zichtbaar is.



7
Over Blender / Re: Geluidsgolven animeren
« Gepost op: 21 oktober 2015, 08:35:14 am »
Nick bedankt voor je tips!

Het klopt wat je zegt over de scaling, het liefst heb ik dezelfde golflengte en grootte ondanks het vergoten van het object.
Deze animatie moet laten zien hoe het geluid verspreid wordt in een ruimte.

Om op het probleem terug te komen van het smoothen van het object, lukt helaas niet met meer verticies.
De Verticies hebben waarschijnlijk een verkeerde vorm waardoor je het toch blijft zien.


Een square heeft vierkante faces, waardoor het al heel snel erg mooi en smooth is.
Is er een mogelijkheid om een cirkel met vierkante faces te maken?

Ps. De afbeelding is een oude, deze afbeelding geeft wel weer wat verticies doen als ze een andere vorm dan een vierkant hebben.


8
Over Blender / Re: Geluidsgolven animeren
« Gepost op: 14 oktober 2015, 12:16:51 pm »
Hallo Reageerders,

@Nick Van den Broeck
Ik heb de Wave modifier als test gebruikt.

Alleen dit voldoet niet helemaal.
Het is zo dat ik vanuit de basis van een luidspreker een geluidsgolf wil creëren, die geanimeerd groter wordt.
De geluidgolf uitbreiden door een "Visual LocRotScale" keyframes te gebruiken lukt prima.

Alleen de geluidgolven zou ik graag tegelijkertijd met het groter worden van de cirkel waarin het geluid zich verspreid, vanuit het centrum van de cirkel tot aan de rand willen animeren, zodat het een echte geluidsgolf is. (dit probleem is zichtbaar op de afbeelding)

Moet ik om een vloeiendere golf te creëren een "Subdivision surface" met een veel hogere waarde gebruiken?

Dit snap ik nog onvoldoende, als jullie tips voor me hebben dan hoor ik ze graag!

Ps. De link naar de afbeelding vanuit m'n OneDrive is: http://1drv.ms/1jyovCh

9
Over Blender / Re: Geluidsgolven animeren
« Gepost op: 08 oktober 2015, 08:02:17 am »
Jongens, heel erg bedankt voor jullie tips!

Ik zie veel mooie creaties hier op het forum, wie weet krijg ik dat ook nog onder de knie!



10
Over Blender / Geluidsgolven animeren
« Gepost op: 06 oktober 2015, 10:49:43 am »
Hallo allemaal,

Korte tijd geleden ben ik begonnen met het tekenen in Blender. Nu ben ik toegekomen aan het animeren van geluidsgolven in mijn laatste tekening, ik heb helaas helemaal geen idee hoe ik het geluidsgolven-effect kan creëren en in een kleine cirkel te laten beginnen, waarna deze netjes golvend zich uitspreidt door de 'ruimte'.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan creëren?

Het plaatje wat bij deze post staat is een screenshot vanuit YouTube, dit effect wil ik maken.
Heb zelf nog geen manier gevonden om dit vorm te geven. 



Ben heel erg benieuwd of dit soort animatie gecreëerd kan worden in blender.

Pagina's: [1]