Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: 1 ... 116 117 [118] 119 120 ... 124
1756
Experimenten / Re: Het maken van een insect.
« Gepost op: 26 juni 2014, 15:02:59 pm »
Ik kan nog geen overzicht geven van hoe het aan te pakken tijden de reis hoop ik dat het duidelijk word.

1757
Experimenten / Re: Het maken van een insect.
« Gepost op: 26 juni 2014, 14:49:08 pm »
Ja klopt daarom is dit ook wel een project van een aantal weken en testen, ik had wat dingen gezien en dacht dat kan ik ook lol, ik heb een aantal ideeën of ze uitwerken weet ik niet ik denk het wel nu ik het kunnen van blender heb gezien, het samenstellen van tig producten en bewerkingen en half weten hoe of wat is toch een uitdaging .
Na een jaar blender word het wel makkelijker merk ik met modeleren moet ik de tweede ronde in en gaan werken met sculpting maar dat is een ander project.
Genoeg te leren.

1758
Experimenten / Re: Het maken van een insect.
« Gepost op: 26 juni 2014, 14:24:27 pm »
Ik had wat testjes gedaan met de muis de bedoeling is om het insect niet te renderen alleen de particels die de vorm hebben van het insect, met de muis kreeg ik het een aantal frames voor elkaar daarna vervolgde de partikels hun eigen weg met hun kunstmatige intelligentie :)

1759
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 26 juni 2014, 12:10:48 pm »
Het ziet er goed uit.

1760
Experimenten / Re: Het maken van een insect.
« Gepost op: 26 juni 2014, 11:51:34 am »
Het doel is studiel, als je een karakter animeert hoe laat je het particel systeem het volgen op de manier zoals je wilt  het verbergen van je karakter etc , ik begin het nu een beetje door te krijgen wat ik zeg een beetje,nu de bediening ervan nog :)
Dit karakter  zal ik zeker toepassen in echte projecten :)
En ik ben opnieuw gestart zodat modeling ook weer onder de aandacht kwam, ik ben bezig met de tweede ronde na een jaar blender, alle systemen bekeken nu tijd voor een stapje verder.
De kracht van de pc leren kennen met wat het wel en niet aan kan  er zijn al veel struikelblokken weg ook nog vele te gaan lol.

1761
Experimenten / Re: Het maken van een insect.
« Gepost op: 26 juni 2014, 11:31:55 am »
Goedemorgen, het insect is klaar voor de operatietafel om het bones te geven, dit model sla ik op om het later te verfijnen en meer detail te geven, nu gaat het om het particel system.
De kleuren heb ik wat mirror effect gegeven.
https://www.youtube.com/watch?v=jpvmwAS2Yko&feature=youtu.been.

1762
Experimenten / Re: Het maken van een insect.
« Gepost op: 25 juni 2014, 16:18:46 pm »
Lol de mogelijkheden zijn eindeloos wat je met een insect kunt doen, een insect heeft een ander bonesysteem en kan sneller bewegen op een natuurlijke manier ik wil kijken wat die particels kunnen en in huis hebben kwa snelheid van volgen en mee lopen zodat het sandman effect in bereik komt::)
Het hoe en wat weet ik ook niet precies als noob, na wat testen ben ik er achter dat mijn pc het aan kan het renderen gaat vrij snel de chrash des te erger al 2 x een blue screen erbij niet gezond :) was met mijn muis die is gesubdivide
, met fluid geen last vancrashen wel van het trage renderen.
Ik denk dat dit onderwerp beter aansluit bij mijn hardware.
En weer is wat anders in blender er is zo veel.
En dat vechten ben ik nog niet aan toe lol man hoe verder je komt hoe meer profesionele info je krijgt en die standaard is hoog en zie je  niet veel op you tube  die laat me duizelen maar ik zal het leren lol.
Ik kijk tegenwoordig ook maya en 3dmax tutorials zo kom je meer profesionals tegen en blender werkt hetzelfde dus mooi die info :)

1763
Experimenten / Re: Het maken van een insect.
« Gepost op: 25 juni 2014, 13:55:33 pm »
Het bouwen van een insect gaat vrij vlot voor een leuk resultaat,

Als het model klaar is ga ik het riggen en maak een korte animatie van die ik gebruik in het particel system.
Voor het model heb ik 3 spheres gebruikt en met propotional editing gewerkt schalen grab etc , vervolgens een ring gekopieerd en daar de poten van gemaakt. alles is dus standaard zonder subdivide of loopcuts.
deze manier bouwt zeer vlot heb ik gemerkt er zijn zoveel methodes om te bouwen :)
O de voorbeelden die ik gebruik en een beetje fantasie ,






1764
Andere software / Re: Dit is interessant! makehuman.
« Gepost op: 25 juni 2014, 12:35:02 pm »
Ik ben de laatste weken intensief bezig geweest met het rigging systeem, nu mag ik mee praten lol, een boeiend onderwerp om erin te duiken je neemt gelijk het videoediting erin mee om te leren.
Die ballen zijn handig of wat voor vorm je ze ook geeft, AK heet het ik dacht IK
Mijn muis heb ik als lijdend onderwerp gebruikt voor rigging.
De bone die is geselecteerd stuurt de elle boog aan
.



1765
Blender Interface / Re: na quick fur kan ik image niet opslaan
« Gepost op: 25 juni 2014, 12:25:48 pm »
Quickfur is een snelkoppeling naar het particelsystem dus dat kan het niet zijn.






Ik hoop dat het helpt :)

1766
Andere software / Re: Dit is interessant! makehuman.
« Gepost op: 25 juni 2014, 11:55:36 am »
Dat zijn volgens mij IK bones die de besturing op zich nemen van oogleden of iets dergelijks, door die ballen is het makkelijker met een besturing buiten je mesh. om te poseren.
Ik werk hier nog met humanmaker 1.0 ik zie dat er een nieuwe is, door de optie op de fotos alhier lol.

1767
Experimenten / Het maken van een insect.
« Gepost op: 25 juni 2014, 11:36:01 am »


Ik probeer het te gebruiken voor onderzoek naar het particelsysteem een boeiend onderwerp zoals ik de laatste dagen bekeek, het einddoel is het maken van een sandman met particels.https://www.youtube.com/watch?v=rXOa5bWFRKw

1768
Over Blender / Re: Interview met de maker van Blender: Ton Roosendaal
« Gepost op: 22 juni 2014, 13:25:17 pm »
Leuk om te zien dat je ook bij het forum bent aangesloten en een leerzaam interview top, ik volg Ton zijn tutorials graag technisch en to the point.

1769
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 22 juni 2014, 11:37:00 am »
Een paar uur terug heb ik het boids systeem gevonden ook toevallig. Inderdaad kun je er leuke dingen mee doen, ziet er mooi uit met die vogels.

1770
Blender Interface / Re: camera op object richten
« Gepost op: 18 juni 2014, 18:42:54 pm »
Hallo heb je het volgende al geprobeerd?
Ga met numpad 0 naar camerea view activeer de camera druk nu shift F daarna kun je met de pijltoetsen in en uit zoomen en naar links en rechts,Als je niets ziet met renderen of een gedeelte ga naar de tab camera in het rechter menu en verhoog bij clipping de waarde van end clipping.
Succes.

Pagina's: 1 ... 116 117 [118] 119 120 ... 124