Topic: The way of the samurai  (gelezen 391419 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #405 Gepost op: 31 augustus 2014, 22:24:06 pm »
Het wil op het moment echt niet meezitten, beetje grieperig dus nog steeds niet zoveel gedaan.
Zoals ik al eerder gezegd beviel de openingsscene mij nog niet dus ben ik maar begonnen om die opnieuw op te zetten.
Het is de bedoeling dat het er een beetje uit gaat zien als een dorpje van waar de samuraichick vertrekt en het verhaal begint.
Er moet nog van alles gebeuren maar het is wel grappig om te zien hoe de 3D grond naadloos overgaat in de getekende grond van de skydome.
Hier alvast een voorproefje.




« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2014, 22:51:05 pm door JvL »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #406 Gepost op: 31 augustus 2014, 23:26:49 pm »
Ziet er gaaf uit, klein puntje, als je het gras voor in het landschap,  dus tussen de huizen wat donkerder (feller)groen zou maken krijg je nog meer diepte. Vooraan in het landschap moeten kleuren warmer zijn en naar achter steeds meer de kleur van de lucht (sferisch perspectief). Denk maar aan mist, maar dan niet zo sterk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #407 Gepost op: 01 september 2014, 08:02:18 am »
Bedankt voor de tip. Het gras en de rest van de omgeving worden nog aangepakt met behulp van texture paintingdus dat neem ik gelijk mee. De huizen krijgen ook nog andere materialen/kleuren. Maar eerst de rest van de scene nog invullen met bomen en wat andere zaken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #408 Gepost op: 01 september 2014, 11:57:34 am »
Als ik dit zelf had gemaakt dan zou ik het nu al helemaal goed vinden  ;)
Dat gaat heel mooi worden JvL.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #409 Gepost op: 01 september 2014, 12:59:11 pm »
Dank je ijp, zelf wil ik tochnog wel iets van een weg of een pad door het dorpje  zien lopen en nog wat meer bomen. En aangezien ik verder geen mensen in het dorpje laat rondlopen zal ik toch wat gebruiksvoorwerpen rond moeten laten slingeren om de indruk te wekken dat er ook echt mensen wonen. Maar ik maak er niet al teveel werk van hoor want het duurt allemaal al lang genoeg.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #410 Gepost op: 02 september 2014, 01:02:25 am »
En weer een kleine update van de openingsscene:



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #411 Gepost op: 02 september 2014, 09:01:45 am »
Ziet er goed uit. Ik heb tot nu toe mooie proefanimaties en stills gezien uit "The way of", maar is er al een way voor de Samuray? Is er een storyboard of een audiotrack? Of is het in dit stadium nog "go with the flow"? Is het verhaal voor de trouwe dbc'ers een verrassing of is het al bekend?  Ik zit op het puntje van mijn stoel. Het zou zonde zijn als dit moois allemaal gebruikt gaat worden voor een slecht verhaal en saaie muziek. Moet hier niet een goeie soundhobbyist bijgehaald worden en moeten er ook niet wat andere mensen naar het script/storyboard kijken voor wat opbouwende feedback?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #412 Gepost op: 02 september 2014, 09:42:58 am »
Dank je Koos, er zijn inderdaad al storyboards die met wat kunst en vliegwerk (knippen en plakken) in elkaar geknutseld en een geschreven script.
Die heb ik een aantal maanden geleden al gemaakt en de storyboards voor de eerste twee scenes heb ik in dit topic geplaatst. Hierin is alleen de hoofdlijn van het verhaal te zien en geen details of exacte shots en cameraposities.
De rest heb ik opzettelijk niet gepost omdat ik de afloop nog niet bekend wil maken want anders is er niets meer om naar uit te kijken.  ;)
De muziek staat al helemaal vast want eigenlijk is het verhaal bedacht naar aanleiding van deze muziek maar daar vertel ik liever ook nog niets over op het forum.
Maar de muziek zal alles behalve saai zijn.  ;D

Op zich zou ik natuurlijk wel wat input van andere mensen kunnen gebruiken.
Nu bespreek ik ook wel dingen met andere mensen maar dat zijn allemaal geen animators.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #413 Gepost op: 05 september 2014, 18:16:45 pm »
De laatste dagen niet veel tijd gehad om verder te werken door drukte op het werk maar vanavond en morgen heb ik tijd gereserveerd dus op zijn laatst volgt er morgen weer een update.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #414 Gepost op: 06 september 2014, 11:58:20 am »
Druk bezig om de huisjes van het dorp te renoveren. De huisjes die in mijn vorige posts te zien waren hadden nog niet het uiterlijk dat ze moesten hebben dus daar ben ik nu mee bezig. De bomen zijn ook nog een keer onderhanden genomen qua kleur.
De Huisjes hebben hier een heel erg catoony uiterlijk maar in de scene zelf is dat een stuk minder nadrukkelijk aanwezig.





Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #415 Gepost op: 06 september 2014, 12:10:32 pm »
Ziet er goed uit.
Vraagje: hoe doe je dat met die zwarte omlijning???

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #416 Gepost op: 06 september 2014, 12:31:03 pm »
Dank je!
Die zwarte omlijning kun je aanzetten op de Rendertab>Post Processing>Edge aanvinken en dan met de Threshold spelen.
Lage waarde geeft alleen een contourlijn om de mesh en hogere waarde zorgt dat de omlijning meer over de mesh heen gaat lopen. Helaas heb je er verder weinig controle over.
Als je meer controle wilt dan raad ik je Freestyle aan want daarbij kun je zelf bepalen waar de omlijning komt en hoe deze er uit moet zien.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #417 Gepost op: 06 september 2014, 12:41:00 pm »
De renovatie ziet er goed uit.
Ik dacht dat jij ook Freestyle gebruikte voor de zwarte lijnen maar ik zie nu dat het ook anders kan ???
Dat Post Processing>Edge ga ik eens goed bekijken ;)

Dus JvL ga zo door met renoveren daar worden wij ook weer wijzer van.  ::)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #418 Gepost op: 06 september 2014, 12:51:50 pm »
Dank je ijp. Normaal gebruik ik ook freestyle maar voor even snel tussendoor is de edge optie net even wat makkelijker eb sneller.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #419 Gepost op: 06 september 2014, 16:11:52 pm »
Ben aan het zoeken geweest, maar ik kan  Rendertab niet vinden.
Wel links boven in het menu, maar daar staat geen Post Processing onder.
Waar moet ik zoeken?