Hulp > Particles en Simulaties

[Cycles] Verschillende "Advanced Fluid Simulaties" [OPGELOST]

(1/3) > >>

superjamie:
Hoi medeblenders...

Ik zal als ik wat verder ben met het modelleren in FreeCAD en manuellab voor blender,
willen streven naar fotorealisme en animeren (hoewel ik ook welleens een cursus
3d-printing zal willen volgen op de HCC, maar dat is niet voor nu en dat doet er hier niet
toe)...

Ik zal graag tutorials willen volgen over de volgende "soorten fluid simulaties" in
"blender's cycles render engine", voor animaties... Dit zijn de tutorials, die ik nodig heb:

Tutorials voor Fluid Simulaties (alleen Blender's Cycles Render Engine, niet Internal):
- Advanced Fluid Simulation "Water"
- Advanced Fluid Simulation "Ocean"
- Advanced Fluid Simulation "Douch Schuim"
- Advanced Fluid Simulation "Café"
- Advanced Fluid Simulation "Yoghurt"


Groetjes Jamie.

Ruud:
Laat eens wat werk zien Jamie zou leuk zijn en aan de hand  daar van kun je hier er van leren gezamelijk met ons, als ieder zijn streven hier constant zal neerzetten blijft er weinig over om naar te kijken.
Daar leer je meer van als alleen speculeren.

superjamie:

--- Citaat van: Ruud op 08 december  2016, 14:27:38 pm ---Laat eens wat werk zien Jamie zou leuk zijn en aan de hand  daar van kun je hier er van leren gezamelijk met ons, als ieder zijn streven hier constant zal neerzetten blijft er weinig over om naar te kijken.
Daar leer je meer van als alleen speculeren.

--- Einde van citaat ---

Ik heb nu voor het eerst geprobeerd een glow in the dark, honing achtige fluid simulatie
te creëren, maar dan treed het volgende probleem bij mij op:

- Als ik op "Bake" druk, zegt blender het volgende: no fluids inputs object in the scene


Dit zijn mijn instellingen voor de monkey head fluid (die oranje gesellecteerde object):






Heeft iemand enig idee, wat blender hiermee bedoelt, en hoe ik dat probleem kan
oplossen... zoja: kun je mij dan screenshots laten zien, over hoe jij dat probleem
oplost ?...

Alvast bedankt, groetjes Jamie.

Ruud:
Met fluid moet je een domein plaatsen om de monkey heen en binnen dit domein een object in dit geval de monkey die je als fluid gebruikt.
Tenminste denk ik.
Fluid is een proces wat veel vergt van je pc maar jij hebt een goeie :)
Je kunt ook het partikel systeem gebruiken voor fluid effecten en dit is sneller en doel gerichter naar wat jij wil . https://www.youtube.com/watch?v=QzRhKWnKJk4

rozz:
Domein is het magische woord,.... binnen dat domein is alles mogelijk, vuur, rook, water..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie