Topic: Objecten uitlijnen  (gelezen 3556 keer)


Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 juni 2014, 21:58:57 pm »
Een ´probleem´ waar ik al geruime tijd tegen aan loop: hoe lijn ik de onderkant van een object uit met de mesh/onderkant waarop het ligt.



Dus hoe krijg ik de onderkant van de oortelefoontjes uitgelijnd met de bovenkant van het oppervlak waarop ze liggen.

(Meestal doe ik dit op het oog... maar er moeten toch meer nauwkeurige manieren zijn?)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2014, 22:10:34 pm »
Ik snap niet goed wat je bedoeld , als je het object de 2 luidspeakers seperate kun je ze toch uitlijnen?
En je kunt de uitlijning in het toolmenu aan de rechterkant doen met cijfers.

« Laatst bewerkt op: 10 juni 2014, 22:18:30 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2014, 22:36:40 pm »
Selecteer je object en zet onderin de balk de rode magneet aan en kies Volume of Face, sleep nu je object naar je ondergrond.
 
In deze tutorials wordt het een en het ander uitgelegd.
http://www.youtube.com/watch?v=4vc9XC1QbOQ

http://cgcookie.com/blender/2011/08/03/tip-using-the-snapping-tool-in-blender-2-5/
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2014, 22:47:52 pm door ijp »

Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2014, 07:52:00 am »
Bedankt voor de tip. De methode met de magneet kende ik al maar nog nooit hiervoor gebruikt. In tutorials doen ze nl. het ook meestal op het oog.

(PS. De eerste tutorial... is echt grappig... goede uitleg... maar die man praat zo raar  ;D)

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2014, 13:42:55 pm »
Bedankt voor de tip. De methode met de magneet kende ik al maar nog nooit hiervoor gebruikt. In tutorials doen ze nl. het ook meestal op het oog.

(PS. De eerste tutorial... is echt grappig... goede uitleg... maar die man praat zo raar  ;D)
nen amerikaan met chewtobbaco in zijnen bek   ;D