Topic: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)  (gelezen 15388 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 juli 2015, 23:15:46 pm »
Hoi , ik ben net begonnen aan het maken van een game om uit te vinden wat er mogelijk is met de Blender Game Engine.....

Ik heb daar een doel mee , ook al is dat geen game. Die Transparante man , als hij klaar is , is bedoelt om plaatjes en animaties te kunnen maken van organen en meridianen , zodat de stroming van energie in beeld kan worden gebracht....
Ik wil de Game Engine benutten om een progje te maken waarin de kijker zelf , met een bestuurbare camera , in en uit de transparante man kan kijken , zo diep als hij wil , op iedere plek die hij kiest.
Op die plek word alles dan transparant in de vorm van een cirkel. Later kan ik nog acupuctuur "mappen" , lees textures toevoegen.... Het was maar een idee.

Pyro III echter , is gebaseerd op Pyro , een spelletje op de 486DXII waarin je een spaceship bent  in een kubus-omgeving , zoals in de Cube , alle kubussen zijn middels openingen inhet midden van de meeste vlakken ervan , doorverbonden.... Het wemelt er van de aliens , zowel spinnen op de muren , als schepen die rondvliegen en op je schieten.... Ik was ff verslaafd , je kunt namelijk alle kanten opdraaien , zodat er geen boven of beneden is.... De ingangen kun je slechts op kleur van elkaar onderscheiden....

Nou ja , een scheepje laten vliegen is geen probleem. Ik ga ervan uit dat de muren ondoordringbaar maken ook niet zo moeilijk is , maar de rest , de programmering van vijanden en ze laten schieten , heb ik nog geen idee van.

Nou en , al doende leert men. Ik zal enkele plaatjes posten van wat ik al heb , het heeft nu nog niet eens de juiste textures , maar vooral zal ik hier vragen posten als ik ergens niet uitkom. Er zijn vast mensen die het leuk vinden zelf een leuk spelletje te maken , zodat we van elkaar kunnen leren ! :P

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2015, 00:51:55 am »
Zonder plaatje is er niks aan he... PyroIII  :-\




Ik heb sinds kort ook een screencapture progje. Werkt goed Full HD... Als ik een werkend iets heb laat ik het zien.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2015, 13:22:10 pm »
is het ook nog ergens te downloaden?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2015, 14:34:45 pm »
Nou Swets , mijn vliegtuigje vliegt pas sinds vannacht , hij kan alle kanten op roteren met stuurtoetsen en dan gas geven , tegengas en links en rechtsom draaien met WASD... :)

Ik moet de gameomgeving van kubussen helemal herbouwen , van kubusmuren. Zomaar in de binnenkant van een blenderkubus vliegen liet de physics niet toe...
Maar ach , zo word het ook weer een tikje mooier.....

nu nog schieten.... en vijanden ? :)
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2015, 01:08:29 am door blenderbrammetje »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2015, 16:31:09 pm »
Ziet er al goed uit en zo te horen heb je er nog werk zat aan om die vijanden te maken.
Ben zelf niet z'n gamer maar ben heel benieuwd als het helemaal klaar is.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2015, 00:01:57 am »
@Swets ... Nee , maar dat komt nog.

De originele versie , Pyro , heb ik ook nergens meer kunnen vinden. Ook al is het dan een oud 486DX spelletje , ik vond het vet....
Ik weet niet of iemand van de oudgedienden van Hype gehoord heeft ? Was een grappig space shootertje voor de MSX....

Ik dacht aan de spinnen op de wanden die op je schieten , en de golven aanvallende alien-ships vertonen spiraalbewegingen en sinusgolf gedrag , zoals in Hype.
Ik ga eens uitzoeken hoe ik mijn schip laat schieten , en eens wat walk cycles maken voor me spinnen..... :)

Het is ook een groeiproject , ik heb er geen haast mee. 8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2015, 17:59:12 pm »
Toch nog gevonden maar nog niet gedownload.... De game heette Pyro Technica van Psygnosis... 1995 ofzo.. :)

Maar mijn schip kan al vliegen , en nu ook schieten , er komt een explosie als je iets anders raakt dan de muren....
Alleen die is nog niet geanimeerd , maar dat komt nog....

Bij de volgende update beeld !  8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2015, 12:45:49 pm »
Inmiddels een EXE gemaakt die werkt nog ook. Ik vlieg wat rond en schiet. Ik zal het screencapturen , maar mij valt op dat het beeld last heeft van tearing of lagging of hoe dat ook weer heet.
V-sync activeren ? Ik moet de game engine nog eens wat beter bestuderen , vooral de logica achter animaties van zowel Meshes als geanimeerde planes (textures) maar goed , al doende leert men....Alles beweegt wel vliegensvlug en soepel , aangezien ik de omgeving van blokken bouw...

Ik ga eerst de omgeving afbouwen. :) En de stuurtoetsen werken nog niet tegelijk , alleen omstebeurt.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2015, 00:41:16 am »
Hmmmm , Vsync dus.

Nu heb ik weer het probleem dat ik wel een ontploffing op een plane in de game heb , als ik een vijand raak zie je een ontploffing , maar de animatie loopt niet...
Ik hoop niet dat ik perse moet "tilen" , d.w.z. alle frames op een hele grote foto plakken , en dan in de game-engine "animated" kiezen en aangevenhoeveel tiles hij moet animeren , dat is nogal omslachtig.
Ik probeer om een Alpha plane met image-sequence aan de praat te krijgen... maar het lukt nog niet zo.... :-\

Ach al doende leert men. ik zal een filmpje maken....

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 augustus 2015, 01:42:06 am »
Zo , de eerste ontploffingen zijn er , en geanimeerd... Een kwestie van een getexturede bal wat rook-alpha-planes laten spugen ...Om de alpha plane-tjes te animeren zal ik helaas toch moeten "tilen" , dwz dat alle framepjes op een foto moeten.... Ik zal eens een poging wagen.....
Zodra ik windows 7 opnieuw geinstalleerd heb doe ik ook een screencapture van de game ... :)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 04 augustus 2015, 10:38:47 am »
Aan de hand wat ik lees wordt dit spel helemaal super.
Windows7 opnieuw installeren?  Kun je niet beter wachten op update Windows 10 ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 augustus 2015, 22:04:50 pm »
Nee de bak wilde niet meer , zelfs de registry niet meer in etc ... na een herinstallatie kwam ik erachter dat windows niet "genuine" meer was.
Een te oude versie....
Ik heb mijn eigen windows 7 weer geinstalleerd..... Die was ik kwijt...

Nu loopt alles weer als een zonnetje... Ik heb een filmpje gemaakt van mijn huidige gameplay , helaas stottert blender dan wel erg...
Zonder Icecream screenrecorder loopt het echter als een zonnetje....
Nu wilde ik de plugin "spritesheets" voor Gimp downloaden , maar de site ligt even uit de lucht.... :)
Desondanks hier wat beelden , zodra ze op youtube staan... 8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 06 augustus 2015, 22:44:26 pm »
Update : Filmpje op youtube.... Beetje haperend maar zonder screenrecorder soepel ! :)

https://www.youtube.com/watch?v=bZUD3dbY2PY

Nu de besturing wat veranderen , i.p.v. zijwaarts draaien word het zijwaarts bewegen met force , zodat je kunt bijsturen...
Tot nog toe kon ik slechts met een toets tegelijk sturen maar daar is een scriptje voor , dat een maat van mij uitgewerkt heeft.
Dat moet nog ff aangepast worden aan mijn Spaceship ! :)
Voor de ontploffingen render ik eigen ontploffingen enzo , maar deze waren stock.... gedownload ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07 augustus 2015, 11:39:35 am »
Je bent op veel fronten hard bezig. Heel leerzaam.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 07 augustus 2015, 13:26:19 pm »
Die Blenderbrammetje is inderdaad goed bezig het wordt zeker een leuke game,  het heeft wel wat weg van Descent wat ik vroeger veel heb gespeeld.  :)