Dutch Blender Community

Game Engine => Onderhanden werk en demo's => Topic gestart door: blenderbrammetje op 23 juli 2015, 23:15:46 pm

Titel: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 23 juli 2015, 23:15:46 pm
Hoi , ik ben net begonnen aan het maken van een game om uit te vinden wat er mogelijk is met de Blender Game Engine.....

Ik heb daar een doel mee , ook al is dat geen game. Die Transparante man , als hij klaar is , is bedoelt om plaatjes en animaties te kunnen maken van organen en meridianen , zodat de stroming van energie in beeld kan worden gebracht....
Ik wil de Game Engine benutten om een progje te maken waarin de kijker zelf , met een bestuurbare camera , in en uit de transparante man kan kijken , zo diep als hij wil , op iedere plek die hij kiest.
Op die plek word alles dan transparant in de vorm van een cirkel. Later kan ik nog acupuctuur "mappen" , lees textures toevoegen.... Het was maar een idee.

Pyro III echter , is gebaseerd op Pyro , een spelletje op de 486DXII waarin je een spaceship bent  in een kubus-omgeving , zoals in de Cube , alle kubussen zijn middels openingen inhet midden van de meeste vlakken ervan , doorverbonden.... Het wemelt er van de aliens , zowel spinnen op de muren , als schepen die rondvliegen en op je schieten.... Ik was ff verslaafd , je kunt namelijk alle kanten opdraaien , zodat er geen boven of beneden is.... De ingangen kun je slechts op kleur van elkaar onderscheiden....

Nou ja , een scheepje laten vliegen is geen probleem. Ik ga ervan uit dat de muren ondoordringbaar maken ook niet zo moeilijk is , maar de rest , de programmering van vijanden en ze laten schieten , heb ik nog geen idee van.

Nou en , al doende leert men. Ik zal enkele plaatjes posten van wat ik al heb , het heeft nu nog niet eens de juiste textures , maar vooral zal ik hier vragen posten als ik ergens niet uitkom. Er zijn vast mensen die het leuk vinden zelf een leuk spelletje te maken , zodat we van elkaar kunnen leren ! :P
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 24 juli 2015, 00:51:55 am
Zonder plaatje is er niks aan he... PyroIII  :-\


(http://s28.postimg.org/tvjaob5cp/Pyro_III.jpg) (http://postimg.org/image/tvjaob5cp/)

Ik heb sinds kort ook een screencapture progje. Werkt goed Full HD... Als ik een werkend iets heb laat ik het zien.
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: swets op 24 juli 2015, 13:22:10 pm
is het ook nog ergens te downloaden?
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 24 juli 2015, 14:34:45 pm
Nou Swets , mijn vliegtuigje vliegt pas sinds vannacht , hij kan alle kanten op roteren met stuurtoetsen en dan gas geven , tegengas en links en rechtsom draaien met WASD... :)

Ik moet de gameomgeving van kubussen helemal herbouwen , van kubusmuren. Zomaar in de binnenkant van een blenderkubus vliegen liet de physics niet toe...
Maar ach , zo word het ook weer een tikje mooier.....

nu nog schieten.... en vijanden ? :)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: IJp op 24 juli 2015, 16:31:09 pm
Ziet er al goed uit en zo te horen heb je er nog werk zat aan om die vijanden te maken.
Ben zelf niet z'n gamer maar ben heel benieuwd als het helemaal klaar is.
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 25 juli 2015, 00:01:57 am
@Swets ... Nee , maar dat komt nog.

De originele versie , Pyro , heb ik ook nergens meer kunnen vinden. Ook al is het dan een oud 486DX spelletje , ik vond het vet....
Ik weet niet of iemand van de oudgedienden van Hype gehoord heeft ? Was een grappig space shootertje voor de MSX....

Ik dacht aan de spinnen op de wanden die op je schieten , en de golven aanvallende alien-ships vertonen spiraalbewegingen en sinusgolf gedrag , zoals in Hype.
Ik ga eens uitzoeken hoe ik mijn schip laat schieten , en eens wat walk cycles maken voor me spinnen..... :)

Het is ook een groeiproject , ik heb er geen haast mee. 8)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 25 juli 2015, 17:59:12 pm
Toch nog gevonden maar nog niet gedownload.... De game heette Pyro Technica van Psygnosis... 1995 ofzo.. :)

Maar mijn schip kan al vliegen , en nu ook schieten , er komt een explosie als je iets anders raakt dan de muren....
Alleen die is nog niet geanimeerd , maar dat komt nog....

Bij de volgende update beeld !  8)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 26 juli 2015, 12:45:49 pm
Inmiddels een EXE gemaakt die werkt nog ook. Ik vlieg wat rond en schiet. Ik zal het screencapturen , maar mij valt op dat het beeld last heeft van tearing of lagging of hoe dat ook weer heet.
V-sync activeren ? Ik moet de game engine nog eens wat beter bestuderen , vooral de logica achter animaties van zowel Meshes als geanimeerde planes (textures) maar goed , al doende leert men....Alles beweegt wel vliegensvlug en soepel , aangezien ik de omgeving van blokken bouw...

Ik ga eerst de omgeving afbouwen. :) En de stuurtoetsen werken nog niet tegelijk , alleen omstebeurt.
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 30 juli 2015, 00:41:16 am
Hmmmm , Vsync dus.

Nu heb ik weer het probleem dat ik wel een ontploffing op een plane in de game heb , als ik een vijand raak zie je een ontploffing , maar de animatie loopt niet...
Ik hoop niet dat ik perse moet "tilen" , d.w.z. alle frames op een hele grote foto plakken , en dan in de game-engine "animated" kiezen en aangevenhoeveel tiles hij moet animeren , dat is nogal omslachtig.
Ik probeer om een Alpha plane met image-sequence aan de praat te krijgen... maar het lukt nog niet zo.... :-\

Ach al doende leert men. ik zal een filmpje maken....
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 04 augustus 2015, 01:42:06 am
Zo , de eerste ontploffingen zijn er , en geanimeerd... Een kwestie van een getexturede bal wat rook-alpha-planes laten spugen ...Om de alpha plane-tjes te animeren zal ik helaas toch moeten "tilen" , dwz dat alle framepjes op een foto moeten.... Ik zal eens een poging wagen.....
Zodra ik windows 7 opnieuw geinstalleerd heb doe ik ook een screencapture van de game ... :)

Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: IJp op 04 augustus 2015, 10:38:47 am
Aan de hand wat ik lees wordt dit spel helemaal super.
Windows7 opnieuw installeren?  Kun je niet beter wachten op update Windows 10 ;)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 06 augustus 2015, 22:04:50 pm
Nee de bak wilde niet meer , zelfs de registry niet meer in etc ... na een herinstallatie kwam ik erachter dat windows niet "genuine" meer was.
Een te oude versie....
Ik heb mijn eigen windows 7 weer geinstalleerd..... Die was ik kwijt...

Nu loopt alles weer als een zonnetje... Ik heb een filmpje gemaakt van mijn huidige gameplay , helaas stottert blender dan wel erg...
Zonder Icecream screenrecorder loopt het echter als een zonnetje....
Nu wilde ik de plugin "spritesheets" voor Gimp downloaden , maar de site ligt even uit de lucht.... :)
Desondanks hier wat beelden , zodra ze op youtube staan... 8)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 06 augustus 2015, 22:44:26 pm
Update : Filmpje op youtube.... Beetje haperend maar zonder screenrecorder soepel ! :)

https://www.youtube.com/watch?v=bZUD3dbY2PY

Nu de besturing wat veranderen , i.p.v. zijwaarts draaien word het zijwaarts bewegen met force , zodat je kunt bijsturen...
Tot nog toe kon ik slechts met een toets tegelijk sturen maar daar is een scriptje voor , dat een maat van mij uitgewerkt heeft.
Dat moet nog ff aangepast worden aan mijn Spaceship ! :)
Voor de ontploffingen render ik eigen ontploffingen enzo , maar deze waren stock.... gedownload ;)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: koos2 op 07 augustus 2015, 11:39:35 am
Je bent op veel fronten hard bezig. Heel leerzaam.
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: IJp op 07 augustus 2015, 13:26:19 pm
Die Blenderbrammetje is inderdaad goed bezig het wordt zeker een leuke game,  het heeft wel wat weg van Descent wat ik vroeger veel heb gespeeld.  :)
(http://s9.postimg.org/ww2nr1l5n/Descent.jpg) (http://postimg.org/image/ww2nr1l5n/)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 07 augustus 2015, 19:01:31 pm
Ach het is een oude hobby , vroeger op de MSX vond ik programmeren leuk , heb twee spelletjes gemaakt en talloze overgetypt uit tijdschriften... :)

Ik ga nu zelf explosies en vuur en smoke renderen om te gebruiken in mijn game , ze moeten PNG alpha zijn , dan kan ik ze "tilen" , ik hoop dat de pagina van GIMP 2 snel weer online is , want ik heb die plugin nodig..... de spritesheet plugin .

Ik voeg nog raketten toe , mooiere kogels en een vijand , die een geanimeerde mesh is , met functies....
Nu ga ik me richten op layover screens voor Life , Ammunition en Shield , en misschien kan ik een tweede Camera-modus inbouwen zodat je het vanuit de cockpit ziet....
Maar voornamelijk weer gewoon blenderen , want hier gaat nog wat tutorial-tijd inzitten :)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 10 augustus 2015, 02:01:57 am
Update : inmiddels heb ik ontdekt dat mijn te grote textures voor getilede animaties op een plane , alpha ,
de stotteringen veroorzaakten , ik ben nu zelf explosies en vuurballen aan het renderen voor spritesheets , die ik met met
TexturePacker maak. is gratis programma.... demoversie.
Ik ga met de Game engine een demootje maken , maar de Game engine word Unity... 8)

Ik ben nu de game al aan het overzetten naar Unity , en de basics aan het leren... :)
Daar heb ik geen beperkingen qua engine-kracht , ik blijf alles in Blender ontwerpen , baken , textures renderen...
Echter particle systems zitten er standaard al in... hele brute ! :o

Ik ga vast mijn ruimteschip upgraden en even opnieuw bouwen , mooier <3
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: IJp op 10 augustus 2015, 10:22:07 am
Daar ben ik wel benieuwt naar, hopelijk gaat het ruimteschip er uit zien als Descent. ;-)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 10 augustus 2015, 19:16:12 pm
ik post natuurlik een rendertje... cycles :)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 26 augustus 2015, 02:04:07 am
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....




(http://s30.postimg.org/drcd75if1/spaceshipsgame.jpg) (http://postimg.org/image/drcd75if1/)

Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: IJp op 26 augustus 2015, 11:24:41 am
Ziet er al goed uit maar ik mis wel een beetje de stoere uitstraling van je spaceship.
Maar dat mag de pret niet drukken het is al gaaf zat dat je een game kunt maken.
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: koos2 op 26 augustus 2015, 12:03:43 pm
Ik krijg dwingend de behoefte om :"Thunderbirds are go!" te roepen.  ;)
Ziet er leuk uit.
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 07 september 2015, 02:03:26 am
Inmiddels tutorials aan het doen , maar ik gebruik ook daarvoor liever mijn eigen ontwerpen...:)


(http://s23.postimg.org/6mnbygfnb/Space_Fighter_Game.jpg) (http://postimg.org/image/6mnbygfnb/)

Even een eigen spacefighter gebouwd , want die voor Pyro was te highpoly.....  8) Is voor een 2d spaceshooter in Unity !
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: Ruud op 07 september 2015, 10:50:53 am
Het zal aardig gevordert zijn neem ik aan, benieuwd naar de game:)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 07 september 2015, 13:06:11 pm
Ha , toch de texture nog kunnen fiksen... Zoek de verschillen ! ;)

(http://s18.postimg.org/99rvrown9/Space_Fighter_Tex.jpg) (http://postimg.org/image/99rvrown9/)

Ziet er nicer uit zo , ook ff wat groter gezet want hij komt maar klein in beeld......
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: blenderbrammetje op 07 september 2015, 15:18:27 pm
EnemyFighter5 ! :)


(http://s14.postimg.org/bbgxp6171/Enemy_Fighter5.jpg) (http://postimg.org/image/bbgxp6171/)

update... ik kon het niet laten.... maar dit is nog geen werkend spelletje hoor....

(http://s29.postimg.org/61ezx2983/Spaceshooter_Canon.jpg) (http://postimg.org/image/61ezx2983/)
 ;D
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: Rezzy777 op 02 augustus 2018, 13:24:59 pm
Die Blenderbrammetje is inderdaad goed bezig het wordt zeker een leuke game,  het heeft wel wat weg van Descent wat ik vroeger veel heb gespeeld.  :)
(http://s9.postimg.org/ww2nr1l5n/Descent.jpg) (http://postimg.org/image/ww2nr1l5n/)

Dat was een mooi spel ja! Vooral met stuurtje en pedalen voor de computer!  8)
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: JamieVanCadsand op 07 augustus 2018, 09:38:31 am
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....




(http://s30.postimg.org/drcd75if1/spaceshipsgame.jpg) (http://postimg.org/image/drcd75if1/)


Unity?...,

Nooit gehoord van Godot Engine (https://godotengine.org/) (die ben ik een poos geleden tegen gekomen),
die is wel volledig open source...

Ik ben toevallig ook aan het leren programeren, dat doe ik in PureBasic... ik heb een vrijwilliger die
officieel nog geen vrijwilliger is helaas, hij heeft wat moeite met contracten aftekenen...

Ik hoop wel dat ie mag blijven onder toeschauwing...


Edit:
Later wil ik ook andere talen leren, zoals Python en C++... mijn eind doel is in elk geval
software en machine onderdelen met 3d-printing en arduino, dat wil ik er uiteindelijk mee
produceren...

Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: swets op 08 augustus 2018, 00:11:10 am
@Swets ... Nee , maar dat komt nog.

De originele versie , Pyro , heb ik ook nergens meer kunnen vinden. Ook al is het dan een oud 486DX spelletje , ik vond het vet....
Ik weet niet of iemand van de oudgedienden van Hype gehoord heeft ? Was een grappig space shootertje voor de MSX....

Ik dacht aan de spinnen op de wanden die op je schieten , en de golven aanvallende alien-ships vertonen spiraalbewegingen en sinusgolf gedrag , zoals in Hype.
Ik ga eens uitzoeken hoe ik mijn schip laat schieten , en eens wat walk cycles maken voor me spinnen..... :)

Het is ook een groeiproject , ik heb er geen haast mee. 8)
jawel....  en aleste heb ik veel gespeeld... en space manbow
Titel: Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
Bericht door: JamieVanCadsand op 12 september 2018, 11:47:48 am
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....




(http://s30.postimg.org/drcd75if1/spaceshipsgame.jpg) (http://postimg.org/image/drcd75if1/)


Unity?...,

Nooit gehoord van Godot Engine (https://godotengine.org/) (die ben ik een poos geleden tegen gekomen),
die is wel volledig open source...

Ik ben toevallig ook aan het leren programeren, dat doe ik in PureBasic... ik heb een vrijwilliger die
officieel nog geen vrijwilliger is helaas, hij heeft wat moeite met contracten aftekenen...

Ik hoop wel dat ie mag blijven onder toeschauwing...


Edit:
Later wil ik ook andere talen leren, zoals Python en C++... mijn eind doel is in elk geval
software en machine onderdelen met 3d-printing en arduino, dat wil ik er uiteindelijk mee
produceren...

Nu alleen nog het spelletje bouncing ball programeren (eerst verder uitwerken) en ga naar
niveauw II. Python en Prolog wil ik later nog leren om theoretische problemen te kunnen
oplossen op gebied van natuurkundige theorieën, dat zijn de talen die ik dan wil gebruiken
voor theoretische natuurkundige onderzoek. Basic, wil ik meer leren (in dat geval PureBasic)
voor complexe 3d-dll's en software. C/C++ echt op electronische gebied (in dat geval 'Arduino/
Bananna' Onderdelen aan te kunnen sturen) en mogelijk ook Fortran voor wetenschappelijke
dll bestanden om te kunnen importeren in PureBasic, voor mijn
toekomstige 3D/Arduino/Banan aapplicaties...

Ik was vroeger veel van het ontwikellen van games en gebruikte daarvoor de classike game maker.
Ik was met game maker 7.0 begonnen met 3d, ik baalde alleen wel van de limitaties van zijn
ingebouwde d3d (Direct3D) funcies, kon er niet zo veel mee. Toen dacht ik eraan om inderdaat
de BGE (Blender Game Engine) te leren, die hebben ze vanaf 2.8 verwijderd, maar die vond ik
later bovendien toch niet succesvol, dat kwam zoizo ook vanwege BGE's limitaties, maar daarnaast
wilde ik mezelf die tijd ook toch meer gaan richten op software en applicaties, dus ben ik nu
aan leren programmeren.

Ik wil sinds kort ook leren programmeren richting electronische onderdelen, maar zover ben ik
nog lang niet en moet daarvoor dan ook nog C leren. Op het moment ben ik dus PureBasic aan het
leren en ga alweer bijna richting niveau II.

Programeren en Natuurkunde zijn mijn grootste hobby's en staat bij mij boven blender, hoewel ik
blender straks wel nodig heb voor programeren niveau III.