Topic: Gat maken in toren  (gelezen 16070 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #30 Gepost op: 03 september 2013, 20:03:23 pm »
Niets bijzonders aan de hand Wim. Dit is redelijk eenvoudig op te lossen.
Wat er aan de hand is is dat je tijdens het modelleren waarschijnlijk per ongeluk dubbele faces in je mesh hebt gemaakt zoals in onderstaand voorbeeld.



Wat je moet doen is in Edit Mode de faceselectie aanzetten en de dubbele faces selecteren en verwijderen. Daarna is je probleem waarschijnlijk verholpen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 03 september 2013, 20:17:07 pm »
Volgens mij is dat niet het probleem.

Hier 2 plaatjes
1 face mode
2 edge mode


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #32 Gepost op: 03 september 2013, 21:07:25 pm »
Heb je al geprobeerd om de faces waar het misgaat met de textuur weg te gooien?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 03 september 2013, 22:49:08 pm »
Morgen ga ik in een nieuwe blender overnieuw beginnen. Ik heb alweer een paar dingen gezien die ik anders wil hebben.
Maar ik maak nu niet het hele blok in de goede vorm maar steeds als ik een gedeelte gedaan heb bv een paar kolommen of een raam.
Dan zet ik daar gelijk de goede textuur op, op die manier weet ik dat het goed is of ik kan nakijken waar het fout is gegaan.

Het scheelt dat het kasteel niet aan het eind van de week klaar moet zijn.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #34 Gepost op: 03 september 2013, 23:03:27 pm »
Het is altijd een goed idee om je werk op te splitsen. Wat ik zelf doe (vooral met animaties) is dat ik nadat een belangrijk onderdeel is toegevoegd ik een backup bestand op sla zodat ik altijd iets heb om op terug te vallen als er iets mis gaat.

Succes!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 04 september 2013, 07:45:55 am »
Wat backup aangaat, begin ik elke nieuwe met een "save as" met een hoger versie nummer dus ik kan altijd terugvallen.
Maar dit is een leerproces. Wat ik wil is dat ik een project uit een blok kan trekken met textuur en dat het gewoon in een keer helemaal goed is. Dus ik moet meer tussendoor testen of het inderdaad allemaal nog klopt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #36 Gepost op: 04 september 2013, 08:05:29 am »
Citaat van: "wimblen"
Wat backup aangaat, begin ik elke nieuwe met een "save as" met een hoger versie nummer dus ik kan altijd terugvallen.
Maar dit is een leerproces. Wat ik wil is dat ik een project uit een blok kan trekken met textuur en dat het gewoon in een keer helemaal goed is. Dus ik moet meer tussendoor testen of het inderdaad allemaal nog klopt.
Dit kan blender automatisch, zie viewtopic.php?p=1361#p1361
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 04 september 2013, 08:17:47 am »
#Jogai
Dat heb ik gelijk toegepast.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #38 Gepost op: 04 september 2013, 19:20:19 pm »
Heb je dit al geprobeerd, selecteer heel je opject in Edit mode met A en dan in het rechter menu
( De Tool Schelf het menu wat je minimaliseert en oproept met T )
Kies uit de Tool Shelf   Remove Doubles.

Ik denk dat er dubbele vertex zitten?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 04 september 2013, 19:23:56 pm »
ah Tutor.
Zal vanavond of morgen even kijken of het klopt wat jij zegt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB