Dutch Blender Community

Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: blenderbrammetje op 26 oktober 2018, 00:34:27 am

Titel: MaliCero Scenes
Bericht door: blenderbrammetje op 26 oktober 2018, 00:34:27 am
Onderhanden ... Deze scene is de langste scene uit mijn superkorte animatie filmpje , dat uit allerlei korte makkelijk te renderen scenes opgebouwd gaat worden.
Malicero.

Ook de enige scene waar MaliCero zelf nog niet in voorkomt...

https://www.youtube.com/watch?v=69KJG0MI70M&feature=youtu.be

Word vervolgd...
Titel: Re: MaliCero Scenes
Bericht door: IJp op 26 oktober 2018, 11:00:05 am
Dat is al heel gaaf gemaakt nu de film van anderhalf uur nog af maken. ;)
Titel: Re: MaliCero Scenes
Bericht door: blenderbrammetje op 21 november 2018, 21:05:53 pm
Nieuwe explosie aan het renderen. Typen gaat nu met vertraging. Render over GPU met cycles.
970GTX cycles met branched path tracing. 2 frames per minuut...niet slecht...
Titel: Re: MaliCero Scenes
Bericht door: Rezzy777 op 22 november 2018, 08:54:04 am
Nette tijd inderdaad!
Titel: Re: MaliCero Scenes
Bericht door: blenderbrammetje op 27 september 2019, 20:29:22 pm
Beter laat dan nooit.  ;D
Malicero is geanimeerd , moet nog enkele scenes renderen en de politie agent animeren....
Dit is een nieuwe animatie die nergens anders bijhoort. Een protest filmpje.

Voor het eerdere filmpje moet ik nog een scene bouwen. Boerderij scene.

https://www.youtube.com/watch?v=Qce8mOShIRk&feature=youtu.be

Titel: Re: MaliCero Scenes
Bericht door: koos2 op 30 september 2019, 10:58:56 am
Ik vreesde dat het Malicero-project was doodgebloed. Gelukkig is het gereanimeerd.
Titel: Re: MaliCero Scenes
Bericht door: Rezzy777 op 30 september 2019, 14:04:24 pm
Nieuwe explosie aan het renderen. Typen gaat nu met vertraging. Render over GPU met cycles.
970GTX cycles met branched path tracing. 2 frames per minuut...niet slecht...

Ik merk dat de insteltijd vs. rendertijd lastig te bepalen is bij BPT. Ik denk dat het echt alleen van nut is bij (lange) animaties. Vaak stop ik zoveel tijd in het precies uitzoeken van welk light path hoeveel samples mag hebben, dat ik alles in de tussentijd allang gerenderd had kunnen hebben zonder BPT ;)
Titel: Re: MaliCero Scenes
Bericht door: blenderbrammetje op 30 september 2019, 15:10:35 pm
Voor de protest scene is Branched Path tracing ongeschikt. Er is te weinig licht in de scene...
Eigenlijk zou je avond scenes wat overbelicht moeten renderen en dan met na effecten ,, blauwfilter bv bewerken en donkerder maken...
Maar dan is de belichting van het karakter moeilijker goed te krijgen.

Ik gebruik nu gewoon Path Tracing. Alle lichten in de scene zijn echte lantaarnpalen en lichten , geen lichtjes om karakter uit te lichten dus.
Alles is écht !.