Topic: Betreft Luxrender : material node  (gelezen 7396 keer)


Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 november 2013, 17:44:44 pm »
Beste lezers ,

ik ben bezig met Luxrender te installeren en het eerste gedeelte is al gelukt...

Nu voor het tweede gedeelte zit ik ( voor de verandering ) vast ... ik typ het adres correct in maar ik kom op een pagina waar ik niks mee ben naar mijn mening ( alleen filmpje over hoe te installeren maar dat had k al )

als ik de foto van de man die uitlegt hoe je Luxrender gebruikt vergelijk met mijn Blender-scherm , dan klopt het niet  , nochtans van een andere pagina was the job done...

Kan iemand me hier bij helpen alstublift , dat van burp spreekt me ook wel aan maar ik ben nog zo aan het experimenteren dat er ook vele onnuttige renders bij zijn en voor zover ik begrijp is dat dan toch niet de bedoeling omdat er een soort wachtrij is ??

alvast hier de foto's om te verduidelijken...







« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 november 2013, 21:16:20 pm »
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2013, 05:25:28 am »
hoi daar ,

dat is juist het probleem , het adres is juist hetzelfde , ik geraak maar ni aan download zip voor material node voor luxerender...


had die tutorial ook al gezien maar toch bedankt voor de tip , ga straks nog wat veredr klooien maar moet nu gaan werken...


groetjes Timmay !!!!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 november 2013, 12:35:20 pm »
aah ok ....
ik ga dat vandaag eens bekijken




deze dus ?
http://src.luxrender.net/luxblend25/arc ... 6fe670.zip
de 2de dowload link

download start direct als je er op klikt
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 november 2013, 14:21:21 pm »
Hoi , hoi ,

duizend maar dan ook duizend maal dank...heb mij daar gisteren aan doodgeërgerd...als ik iets kan terug doen , gaarne ...

Vriendelijkste groeten Timmay !!!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline BirdiE

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 november 2013, 14:54:16 pm »
Hallo Timmy,

probleem opgelost ?
Ziet Blender er nu ongeveer zo uit ?


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 november 2013, 00:09:52 am »
Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van bv. LuxRender...
Vergeleken bij de blender renderer en cycles... Ik ken ook V-ray, hoewel ik daar nooit echt iets mee gedaan heb.

Geeft het mooier zachter licht en schaduwen of mooiere caustics...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 07 november 2013, 00:25:26 am »
ik heb yafaray al eens getest

vooral de belichting is beter .......en ook materialen zoals water ,glas enz waar je een ior bij nodig hebt

ik gebruik vooral cycles omdat die op m'n gpu's werken en omdat het snel gaat
de blender render engine is nie slecht
maar externe geven betere materialen kwaliteit


mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 november 2013, 22:01:15 pm »
Hoi daar ,

na steeds terug kerende crash bij opstarten Blender heb ik Blender-versies er volldig ff afgegooid en ook Luxrender , heb alles terug netjes geïnstalleerd. Om op de vraag te antwoorden van : " ziet Blender er nu zo uit ? " Ja , zie foto onder

Ik heb dan net zoals in de tutorial bij user preferences gekeken naar het adres , dit opengedaan en de gegevens van de zip erin gesleept en aldus gekopïeerd , zie foto onder

Toch heb ik nog steeds niet die " stamboom " waar die man van de tutorial van spreekt , zie foto onder

Bij mij ziet het er dus zo uit en niet zoals op de tutorial , ben ik nu verkeerd ? Heb ik iets verkeerd gedaan ? Is het wel in orde ?
Heb nu Blender 2.68a en heb Luxrender met installatieprogramma geïnstalleerd , alles werkt correct tot die laatste stap van de material-node te installeren en dat heb je nu juist nodig , ja toch ? Bij mij ziet het er dus zo uit , zie foto onder


Alle Tips zijn welkom

Vriendelijke Groetjes Timmay
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 november 2013, 14:05:37 pm »
je hebt toch alles juist gezet in de user preferences ?
path to luxrender installation :

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 november 2013, 18:42:46 pm »
Hoi daar ,

wat mij betreft mag deze pagina gewist worden tenzij andere gebruikers hier iets mee zijn...ik heb het na vele , vele , vele , vele keren proberen en experimenteren toch in orde gekregen , in het begin was het wel volledig chinees voor mij , had zoiets dergelijks nog nooit gedaan , ben nog maar 3 jaar met computer vanaf 0 begonnen  ( Ben 32 jaar ) en vorig jaar eind november begonnen met Blender , bijna alles op me zelve geleerd want de gevolgde opleiding was met autocad leren tekenen om als bouwkundig tekenaar te beginnen. Daar kwam niets anders aan te pas buiten exell dan...Het was me al héél snel duidelijk dat 2d tekenen ( persoonlijke mening ) vrij saai is , mijn eindwerk ging uiteindelijk bijna helemaal over een uitgewerkte luxehoeve in Sketch-Up , de plannen waren na een maand al uitgetekend in Autocad en de rest van het jaar Sketch-up a vollenté , op den duur niet meer tevree over presentaties van mijn vrije-tijds-ontwerpen en dan vorig jaar eind november geloof k Blender leren kennen en hier krijg ik maar niet genoeg van maar genoeg geleuterd want kdenk dat ik al op een verkeerde plaats aan het posten ben...nu oefenen geblazen met nodes en Luxrender...

Waarschijnlijk tot gauw

Meest vriendelijke groeten Timmay !!!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 09 november 2013, 00:10:31 am »
Probeer anders eens Revit Architecture als je bouwkundig 3D wilt modelleren. Zelf werk ik dagelijks met Revit Structure. Het haalt het niet bij het maken van animaties maar het brengt wel brood op de plank. Autocad is sowieso bijna verleden tijd in de bouwwereld.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 10 november 2013, 17:21:11 pm »
Hoi , hoi ,

k ben bekanst aan het bleite ( huilen ) , die luxrender moet en zal er op komen maar ik krijg er schele koppijn van , kdacht dat alles in orde was maar als ik een kleurverandering deed , gebeurde er niets in de preview , heb alles zover mijn kunde reikt geprobeerd maar het lukt me echt niet...ik ken ook geen mensen die er van overtuigd zijn me te kunnen helpen , dit forum is echt mijn laatste hoop. Is er iemand die controle over mijn laptop kan nemen ( terwijl ik op mijn scherm zie wat er juist gebeurt en wordt geopend enzovoorts en eventueel tijterwijl met me belt om een extra woordje uitleg te geven ) S.O.S   S.O.S

Droevige groeten Timmy
« Laatst bewerkt op: 16 november 2013, 13:42:35 pm door Timmy »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 10 november 2013, 19:10:47 pm »
Hallo Timmy,
Ik heb Luxrender voor jou op mijn computer geïnstalleerd en het werkt gewoon.
Ik heb de Luxrender installer voor Windows gedownload en uitgevoerd de installatie gaat vanzelf maar je krijgt wel een scherm waar je nog 2 vinkjes aan moet zetten om hem te gebruiken in Blender.

Als alles is geïnstalleerd dan staat in programfiles de map luxrender.
Start Blender en bij user preferences/addons kies je onderin instal from files.
Navigeer nu naar programfiles/luxrender en kies daar de zipfile en klik rechts boven op de knop instal from File.
nu heb je bij addons/ je addon Render luxrender en zet hier het vinkje aan.

Druk nu op Save user settings. Let wel op als je dat uitvoert dat je in het beginscherm van blender zit, want als je toevallig je cube heb verweiderd en een sphere hebt geplaatst dan is dat je nieuwe opstart scherm dus let op.

Nu moet Luxrender werken hij werkt bij mij ook dus ook de materialen kleur hout metaal glas ezv. ezv.
Mocht hij niet werken dan zou het kunnen zijn dat ik hem op Blender 2.68 heb geinstalleed.
Succes. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 10 november 2013, 20:42:16 pm »
Als verder nog iemand Luxrender wil proberen dan is hier nog een tutorial voor Luxrender.  ;)
Luxrender heeft veel meer opties en materialen dan Cycles  :)  
http://vimeo.com/16753684

Luxrender is hier te downloaden
http://www.luxrender.net/en_GB/download
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »