Topic: Challenge #3 - Sfeer/emotie  (gelezen 38094 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #90 Gepost op: 29 april 2015, 13:31:38 pm »
Lekker kreepy image past perfect in deze wedstrijd mooi hoor.

Voor de rook kun misschien hier iets mee.
Gebruik voor de rook een image van wolken en plaats deze op een andere layer en combineer dit in de node editor met je image.

Deze wolken zijn daar geschikt voor.
http://cgtextures.com/texview.php?id=11425&PHPSESSID=3sgbapb9eg8mmd694t21dpi7t7

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 29 april 2015, 14:08:52 pm »
Mortalae, cum tali imagine, iam non hominis
« Laatst bewerkt op: 29 april 2015, 14:13:36 pm door P D »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 29 april 2015, 14:25:10 pm »
Man, man, man....met iedere challenge komt de lat hoger te liggen...kan niet wachten op de volgende... ;D

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 29 april 2015, 18:58:48 pm »
Mortalae, misschien had je niet hetzelfde tijdstip op de tijdlijn dat je renderde? Want als je op tijd = 0 rendered, dan is de rook nog niet ontwikkeld. Zou dat het kunnen zijn? Ik heb ook een keer rook gerenderd, en ik kan me herinneren dat dat veel uitmaakte. En de box om je rook heen, tot waar je rook mag komen. Als die te klein is, dan zie je geen rook. Verder kan ik niet meer bedenken wat het zou kunnen zijn...

Wat grappig dat de maten helemaal niet kloppen, maar op het plaatje wel goed lijken.

En ben wel met Koos eens dat die eerdere render in je andere post meer sfeer heeft. Daar had ik ook veel meer ideeën bij. Kan er niet de vinger op leggen waarom... 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #94 Gepost op: 29 april 2015, 19:29:04 pm »
Ik heb dat ook eens gehad met rook en vuur. Wat ik ook deed om het in orde te krijgen, niets hielp. Ook niet het opnieuw opzetten van het domein en de emitter.
Heb toen de hele scene overgehaald naar een nieuw bestand en ton werkte alles weer.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 29 april 2015, 21:18:14 pm »
Mortalae, cum tali imagine, iam non hominis
Etiam.

Ik vind de andere ook veel beter... maar ik kreeg veel fireflies... vanwege de gekleurde muur...ik zal nog kijken wat te redden valt. :)
Het lag eerder aan Blender zelf. Van frame 0 naar 60 - ik zie duidelijk de rook in de domain, eerste keer kan ik het in de view poort zien (gpu rendering) en vervolgens niet meer.

De cloth simulatie ging ook niet echt lekker. Ik moest mijn objecten (bed en body) vergroten, vervolgens de simulatie laten draaien en weer klein maken en aanpassen met de sculpt mode.
In ieder geval ik ben blij dat het klaar is!

Ben zeer benieuwd wat challenge #4 zal zijn :)
Ave, morituri te salutant.