Topic: [Sculping] Triangles creëren op modellen, door enkel te sculpen...  (gelezen 2630 keer)


superjamie

« Gepost op: 18 oktober 2016, 11:20:44 am »
Hoi medeblenders...

Ik zit er aan te denken om vanaf mijn 24e unity3d te gaan leren, met programeren als o.a.
het modelleren van game environments in blender, door met tools, modifiers en texturing
te gaan werken, maar ook door te sculpen...

Ik heb eens op een youtube filmpje gezien, dat iemand dacht ik bezig was met het sculpen
van een game environment... ik zag volgens mij dat die gene triangles kon creëren, op een
plane die eerst maar een paar triangles had... die andere veele triangles werden dus
gecreeërd door het sculpen zelf... niet voor subdivision of andere tools of modifiers...

Dit zal ik ook graag willen kunnen... om zo game environments te kunnen creeëren zoals
bijvoorbeeld heuvels, rivieren-gleuven of bijvoorbeeld gleuven voor sloten... voor unity3d.

Heeft iemand enig idee hoe ik met sculping triangles (verticies) kan creeëren, zonder
van tevoren subdivision of dergelijke te creëren, door gewoon te sculpen ?... of weet
iemand een youtube tutorial, waar ik zou kunnen zien hoe dat moet ?...

Alvast bedankt, groetjes Jamie.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2016, 12:18:30 pm »
Hier is alles van sculpting in te zien.  ;)
https://www.youtube.com/watch?v=tZnUgt659oI

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2016, 12:37:36 pm »
Hier is alles van sculpting in te zien.  ;)
https://www.youtube.com/watch?v=tZnUgt659oI

Ik geloof dat deze add-on al oud is. Ik had gezien dat deze voor geloof ik blender 2.69 is.
Dus ik denk dat ik mijn model environment dan eerst moet subdevisen en dan pas moet
sculpten.

Vandaag komt als het goed is mijn vrijwilliger (Liban) voor blender enzo, dan ben ik dus
van plan om een boerderij te gaan sculpten, maar dan eerst modelleren... tenminste,
dat wil ik dan proberen.

Later ben ik van plan om de diffuse, normal, height, metallic en de ambient occlusion
mappen erop te gaan tekenen, met blender's ingebouwde texture painter. De diffuse,
normal, height, metallic en de ambient occlusion mappen maak ik dan met het
programma "Awesome Bump", hoewel ik ook ambient occlusion aan de gleuven van
die boerderij wil hebben, dat probeer ik dan te doen door het in blender te baken,
in blender's internal render engine, tenminste... als dat lukt... ik ga er vanuit (want
het is inmiddels al een tijd geleden dat ik iets in blender heb gebaket, dus misschien
zal ik dan ook nog even moeten wennen aan hoe het werkt, maar eerst alles er op
tekenen...

Die boerderij wil ik dan als test-game scene inladen in "Unity3D", om zomaar te kijken of
het mij lukt, om een game scene te creëren. Ik moet dan nog wel uitzoeken, hoe ik de
sky box kan aanpassen in unity3d. Ik heb momenteel unity 5.5 op mijn gewone PC staan,
gisteren gedownload.

« Laatst bewerkt op: 22 december 2016, 12:43:51 pm door superjamie »