Hulp > Animatie en Rigging

Beginner - Animeren van een fietser / fietsster

(1/2) > >>

Louispaulv:
Hoi!

Ik probeer in Blender een fietser / ster te animeren. Het eindresultaat zal nog even op zich moeten wachten, want ik ben pas bij de fiets.

Stap 1 is gelukt, het laten draaien van de wielen en trappers.

Bij stap 2 krijg ik de eerste moeilijkheid. De pedalen draaien mee met de trappers. Met alleen de fiets is dit misschien niet storend, maar als ik er straks een digitaal persoon op zet klopt dit natuurlijk niet. Zie:
https://youtu.be/9UcSTZixUoE

Wie weet hoe ik de pedalen met de trappers mee kan laten draaien, terwijl de rotatie hiervan horizontaal blijft.


Bij voorbaat dank,

Louis

Zaph:
De pedalen hebben hun eigen as, waar ze met exact dezelfde rotatie omheen moeten draaien als de trappers, maar dan negatief.

Louispaulv:
Hartelijk dank voor je antwoord Zaph,

Ik denk dat je begrijpt dat een beginner als ik hier niet echt mee verder kan.
Zijn er gebruiksvriendelijke oplossingen, bijvoorbeeld met Constraints?

Groeten Louis

Ruud:
Hi ,zoals ik zie heb je de animatie al gemaakt als je nu het pedaal loskoppelt van krenk(Alleen P ) kun je dit pedaal animeren om zijn eigen as heen de rotatie om de krenk as heb ja dan al dat moet lukken.

Ruud:

--- Citaat van: Ruud op 29 juli  2017, 14:58:22 pm ---Hi ,zoals ik zie heb je de animatie al gemaakt als je nu het pedaal loskoppelt van krenk P ) kun je dit pedaal animeren om zijn eigen as heen de rotatie om de krenk as heb ja dan al dat moet lukken.

--- Einde van citaat ---
In edit mode het pedaal selecteren dan p en select by loose parts, vervolgens ga je uit editmode en klikt je pedaal aan.
nu kun je het een keyframe geven en nog 1 op de helft van de rotatie om de krenk en de rest weet je al van de andere animatie :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie