Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: 1 ... 34 35 [36]
526
Over Blender / Re: Commotion addon
« Gepost op: 09 januari 2015, 13:08:51 pm »
Nice! Dat hebben ze mooi in elkaar gezet!  :)

527
In deze tutorial vallen de muntjes een stuk natuurlijker - geen idee wat het verschil is, maar vanaf ongeveer 26 minuten kun je het zien!

https://www.youtube.com/watch?v=V5Ils5a8yM8

528
Experimenten / Re: Zomaar wat dingetjes...
« Gepost op: 08 januari 2015, 18:40:20 pm »
PS - eigenlijk zou je die druiven met weight-painting of zo moeten doen - de donkere kleur ontstaat waar de druiven iets anders aangeraakt hebben, dus als je een tros bekijkt zie je aan de buitenkant van de tros die donkere kleur waar de tros is vastgehouden en in een doos heeft gelegen, en verder zijn ze de originele lichtere kleur.

529
Experimenten / Re: Zomaar wat dingetjes...
« Gepost op: 08 januari 2015, 18:33:29 pm »
Okay, de druiven:



Voor de klok heb ik drivers gebruikt - met drivers kun je de waarde van een eigenschap gebruiken als basis voor een andere eigenschap. Tutorial over drivers hier:
https://www.youtube.com/watch?v=jMoBFzXFAUM

En een SS van de grote wijzer (ik had de custom properties aan de kleine wijzer gehangen, dus daarom wordt in het script verwezen naar py.data.objects['Klein']):



530
Over Blender / Re: Meten in blender
« Gepost op: 08 januari 2015, 18:24:24 pm »
Ik weet niet hoe ik twee verschillende structuren op een voorwerp maak.
Je kunt twee displacement textures met een Math->add-node bij elkaar optellen en die in displacement van de material output hangen.

531
Experimenten / Re: Zomaar wat dingetjes...
« Gepost op: 08 januari 2015, 17:32:47 pm »
Dank! Die druiven was ik zelf ook wel tevreden over, en het materiaal is echt te simpel voor woorden.

532
Experimenten / Zomaar wat dingetjes...
« Gepost op: 08 januari 2015, 16:20:12 pm »
Nou vooruit, na al die tutorials kijken wilde ik toch iets helemaal zelf maken. Alles dus zelf gemodelleerd, en zoveel mogelijk zonder textures (alleen voor de displacement van de muur). De klok heeft 3 custom properties (Uur, Minuut en Seconde) waarmee de wijzers vanzelf goed gezet worden. En ja, de sleutels zijn extreem basic en slecht, en de zon is een beetje te klein, want de schaduw wordt zelfs niet een beetje zachter.

Gerendered met Cycles, 150 samples want helaas CPU


533
Leden stellen zich voor / Re: Hey, Peter hier
« Gepost op: 08 januari 2015, 14:23:30 pm »
Dank allemaal!  :)

Met Python ben ik al bezig geweest toen ik een drivers-test wilde doen om met custom properties de wijzers van een klok vanzelf op de goede stand te zetten.

534
Leden stellen zich voor / Re: Hey, Peter hier
« Gepost op: 07 januari 2015, 23:46:02 pm »
 ;)

En ja, ik ben daar pwbon

535
Onderbouwde kritiek / Re: Cheers Joe!
« Gepost op: 07 januari 2015, 23:43:32 pm »
Net nieuw als lid, dus bij deze een disclaimer: ik ben soms een hele botte boer. Ik zeg wat ik vind, en pretendeer niet dat ik het beter kan.

- ik mis een displacement map op de vloer
- ik mis een material op de poten van het tafeltje (tenzij het zo vlak bedoeld is).
- die kleur whisky zou ik echt NOOIT drinken, en geloof me - ik hou van whiskey  ;)
- je zon is te groot - met echt zonlicht worden de shaduwen van de luxaflex niet zo snel vaag
- gebruik een texture in plaats van de standaard wood-material op de speaker
- de luidsprekers zelf zijn te vlak - ik zie geen schaduw, specular, of wat dan ook
- het beeld op de TV ziet er teveel uit als een plaatje dat er met photoshop in geplakt is

But all in all, you can leave your hat on!  ;)

536
Leden stellen zich voor / Hey, Peter hier
« Gepost op: 07 januari 2015, 23:16:34 pm »
Via een post van Rozz op Tweakers hier terecht gekomen, dus ook maar even hallo zeggen, wel zo vriendelijk... ;-)

Ik ben Peter, altijd al gefascineerd geweest door CGI, ooit een tijdje met Imagine gewerkt (DOS-versie), met een licht ilegale backup van 3DS Max gespeeld, en toen Blender ontdekt.

Sinds een maandje of zo steeds meer omdat ik naast webdevelopment toch ook andere mogelijkheden open wil houden om een boterham te verdienen. Ik heb me dus helemaal scheel gekeken aan tutorials de afgelopen tijd, en ben lekker aan het oefenen geslagen. Nog niks datd e moeite van het laten zien waard is, maar dat komt vast wel. Ooit...  ;)


Pagina's: 1 ... 34 35 [36]