Topic: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)  (gelezen 15346 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 07 augustus 2015, 19:01:31 pm »
Ach het is een oude hobby , vroeger op de MSX vond ik programmeren leuk , heb twee spelletjes gemaakt en talloze overgetypt uit tijdschriften... :)

Ik ga nu zelf explosies en vuur en smoke renderen om te gebruiken in mijn game , ze moeten PNG alpha zijn , dan kan ik ze "tilen" , ik hoop dat de pagina van GIMP 2 snel weer online is , want ik heb die plugin nodig..... de spritesheet plugin .

Ik voeg nog raketten toe , mooiere kogels en een vijand , die een geanimeerde mesh is , met functies....
Nu ga ik me richten op layover screens voor Life , Ammunition en Shield , en misschien kan ik een tweede Camera-modus inbouwen zodat je het vanuit de cockpit ziet....
Maar voornamelijk weer gewoon blenderen , want hier gaat nog wat tutorial-tijd inzitten :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2015, 02:01:57 am »
Update : inmiddels heb ik ontdekt dat mijn te grote textures voor getilede animaties op een plane , alpha ,
de stotteringen veroorzaakten , ik ben nu zelf explosies en vuurballen aan het renderen voor spritesheets , die ik met met
TexturePacker maak. is gratis programma.... demoversie.
Ik ga met de Game engine een demootje maken , maar de Game engine word Unity... 8)

Ik ben nu de game al aan het overzetten naar Unity , en de basics aan het leren... :)
Daar heb ik geen beperkingen qua engine-kracht , ik blijf alles in Blender ontwerpen , baken , textures renderen...
Echter particle systems zitten er standaard al in... hele brute ! :o

Ik ga vast mijn ruimteschip upgraden en even opnieuw bouwen , mooier <3

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2015, 10:22:07 am »
Daar ben ik wel benieuwt naar, hopelijk gaat het ruimteschip er uit zien als Descent. ;-)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2015, 19:16:12 pm »
ik post natuurlik een rendertje... cycles :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2015, 02:04:07 am »
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....







Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 26 augustus 2015, 11:24:41 am »
Ziet er al goed uit maar ik mis wel een beetje de stoere uitstraling van je spaceship.
Maar dat mag de pret niet drukken het is al gaaf zat dat je een game kunt maken.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 26 augustus 2015, 12:03:43 pm »
Ik krijg dwingend de behoefte om :"Thunderbirds are go!" te roepen.  ;)
Ziet er leuk uit.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 07 september 2015, 02:03:26 am »
Inmiddels tutorials aan het doen , maar ik gebruik ook daarvoor liever mijn eigen ontwerpen...:)




Even een eigen spacefighter gebouwd , want die voor Pyro was te highpoly.....  8) Is voor een 2d spaceshooter in Unity !
« Laatst bewerkt op: 07 september 2015, 02:05:57 am door blenderbrammetje »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 07 september 2015, 10:50:53 am »
Het zal aardig gevordert zijn neem ik aan, benieuwd naar de game:)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 07 september 2015, 13:06:11 pm »
Ha , toch de texture nog kunnen fiksen... Zoek de verschillen ! ;)



Ziet er nicer uit zo , ook ff wat groter gezet want hij komt maar klein in beeld......

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 07 september 2015, 15:18:27 pm »
EnemyFighter5 ! :)




update... ik kon het niet laten.... maar dit is nog geen werkend spelletje hoor....


 ;D
« Laatst bewerkt op: 07 september 2015, 21:10:25 pm door blenderbrammetje »

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #26 Gepost op: 02 augustus 2018, 13:24:59 pm »
Die Blenderbrammetje is inderdaad goed bezig het wordt zeker een leuke game,  het heeft wel wat weg van Descent wat ik vroeger veel heb gespeeld.  :)


Dat was een mooi spel ja! Vooral met stuurtje en pedalen voor de computer!  8)

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 07 augustus 2018, 09:38:31 am »
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....







Unity?...,

Nooit gehoord van Godot Engine (die ben ik een poos geleden tegen gekomen),
die is wel volledig open source...

Ik ben toevallig ook aan het leren programeren, dat doe ik in PureBasic... ik heb een vrijwilliger die
officieel nog geen vrijwilliger is helaas, hij heeft wat moeite met contracten aftekenen...

Ik hoop wel dat ie mag blijven onder toeschauwing...


Edit:
Later wil ik ook andere talen leren, zoals Python en C++... mijn eind doel is in elk geval
software en machine onderdelen met 3d-printing en arduino, dat wil ik er uiteindelijk mee
produceren...

« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2018, 09:43:45 am door JamieVanCadsand »
Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #28 Gepost op: 08 augustus 2018, 00:11:10 am »
@Swets ... Nee , maar dat komt nog.

De originele versie , Pyro , heb ik ook nergens meer kunnen vinden. Ook al is het dan een oud 486DX spelletje , ik vond het vet....
Ik weet niet of iemand van de oudgedienden van Hype gehoord heeft ? Was een grappig space shootertje voor de MSX....

Ik dacht aan de spinnen op de wanden die op je schieten , en de golven aanvallende alien-ships vertonen spiraalbewegingen en sinusgolf gedrag , zoals in Hype.
Ik ga eens uitzoeken hoe ik mijn schip laat schieten , en eens wat walk cycles maken voor me spinnen..... :)

Het is ook een groeiproject , ik heb er geen haast mee. 8)
jawel....  en aleste heb ik veel gespeeld... en space manbow

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2018, 11:47:48 am »
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....







Unity?...,

Nooit gehoord van Godot Engine (die ben ik een poos geleden tegen gekomen),
die is wel volledig open source...

Ik ben toevallig ook aan het leren programeren, dat doe ik in PureBasic... ik heb een vrijwilliger die
officieel nog geen vrijwilliger is helaas, hij heeft wat moeite met contracten aftekenen...

Ik hoop wel dat ie mag blijven onder toeschauwing...


Edit:
Later wil ik ook andere talen leren, zoals Python en C++... mijn eind doel is in elk geval
software en machine onderdelen met 3d-printing en arduino, dat wil ik er uiteindelijk mee
produceren...

Nu alleen nog het spelletje bouncing ball programeren (eerst verder uitwerken) en ga naar
niveauw II. Python en Prolog wil ik later nog leren om theoretische problemen te kunnen
oplossen op gebied van natuurkundige theorieën, dat zijn de talen die ik dan wil gebruiken
voor theoretische natuurkundige onderzoek. Basic, wil ik meer leren (in dat geval PureBasic)
voor complexe 3d-dll's en software. C/C++ echt op electronische gebied (in dat geval 'Arduino/
Bananna' Onderdelen aan te kunnen sturen) en mogelijk ook Fortran voor wetenschappelijke
dll bestanden om te kunnen importeren in PureBasic, voor mijn
toekomstige 3D/Arduino/Banan aapplicaties...

Ik was vroeger veel van het ontwikellen van games en gebruikte daarvoor de classike game maker.
Ik was met game maker 7.0 begonnen met 3d, ik baalde alleen wel van de limitaties van zijn
ingebouwde d3d (Direct3D) funcies, kon er niet zo veel mee. Toen dacht ik eraan om inderdaat
de BGE (Blender Game Engine) te leren, die hebben ze vanaf 2.8 verwijderd, maar die vond ik
later bovendien toch niet succesvol, dat kwam zoizo ook vanwege BGE's limitaties, maar daarnaast
wilde ik mezelf die tijd ook toch meer gaan richten op software en applicaties, dus ben ik nu
aan leren programmeren.

Ik wil sinds kort ook leren programmeren richting electronische onderdelen, maar zover ben ik
nog lang niet en moet daarvoor dan ook nog C leren. Op het moment ben ik dus PureBasic aan het
leren en ga alweer bijna richting niveau II.

Programeren en Natuurkunde zijn mijn grootste hobby's en staat bij mij boven blender, hoewel ik
blender straks wel nodig heb voor programeren niveau III.

Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.