Topic: Uv wrapping oranje selectie  (gelezen 2640 keer)


Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 juni 2017, 03:33:44 am »
Hoi, Als ik een uv maak en deze wil verschalen (met een plaatje op de achtergrond)  krijg ik in mijn 3d viewport de geselecteerde onderdelen in het oranje te zien. dit oranje belemmert mij in het verschalen. kan dat uit in blender zodat ik mee kan kijken als ik schaal?

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2017, 12:20:00 pm »
Nee, selectie en oranje horen bij elkaar, daar kun je niks aan doen. Ik snap niet waarom het een probleem is, maar da's een ander verhaal... ;-)

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2017, 13:55:31 pm »
O dat is jammer, In het voorbeeld zie je wat ik bedoel.
Nu de selectie oranje is kun je eigenlijk niet zien wat je aan het doen bent op de plek waar je mee bezig bent.  Ik ben niet van plan om een texture helemaal custom made te maken. dus een beetje verschalen in UV mode is genoeg en beduidend sneller.


Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2017, 14:17:48 pm »
Het enige dat je zou kunnen doen is wat sub-vensters sluiten zodat je alleen 3D en UV ziet. Dan kun je als je inzoomt wat meer in detail werken.

Verder zijn er natuurlijk betere manieren om met UV-maps om te gaan - waarvoor ik van harte naar onze grote vriend Google verwijs!

edit: je kunt trouwens je 3D-venster op 'Rendered' view zetten - misschien is dat wat je bedoelt?
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2017, 14:19:27 pm door Zaph »

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2017, 14:39:01 pm »
Ah super maat, info in Mesh Display uitzetten haalt de oranje selecties weg. Dit is precies wat ik zocht. dankje wel!