Topic: Huiskamer anno 1952  (gelezen 23076 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #30 Gepost op: 09 december 2014, 21:31:26 pm »
Het is een stap terug in grootmoeders tijd.
Heel mooi.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 12 december 2014, 07:44:26 am »
Weer wat gevorderd met mijn kamer.
Ik voel me bijna verplicht om er een Kerstboom in te plaatsen maar zo ver ben ik nog niet die stond altijd in de hoek die ik nog niet heb gemaakt.
Bovendien: levensgevaarlijk met die echte kaarsjes in de boom.
Het zou wel een uitdaging zijn om ook nog dat  licht effect van engelenhaar in de kerstbom te maken. Dat zou me nog niet lukken met Blender.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #32 Gepost op: 12 december 2014, 09:40:37 am »
Het wordt een steeds mooier plaatje en een kerstboom zou het zeker afmaken.
Maar volgens mij hadden jullie last van klopgeesten daar want de stoel rechts zweeft boven de grond.   ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 12 december 2014, 11:19:12 am »
Wauw.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2014, 13:04:31 pm »
Het wordt een steeds mooier plaatje en een kerstboom zou het zeker afmaken.
Maar volgens mij hadden jullie last van klopgeesten daar want de stoel rechts zweeft boven de grond.   ;D

Hij en ik staan inmiddels weer met alle poten op de grond ;)

Inmiddels heb ik ook nog wat commentaar gekregen van de familie en moet ik de nodige correcties toe passen.
Dat heb je met zo'n katholiek gezin met tien kinderen. Wel makkelijk want iedereen weet wel iets en foto's van de kamer uit die tijd zijn er niet.


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 12 december 2014, 13:37:34 pm »
Ha , toch maar ff de andere comments gelezen.
Anders had ik nu opgemerkt dat de stoel rechts een beetje zweeft , ha ha ...

Knap gedaan, die spiegeling op de deur is wat overdreven maar verder heel sfeervol...


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #36 Gepost op: 12 december 2014, 19:38:35 pm »
Ik heb er bijna geen woorden voor, het is zo knap gedaan en de textures zien er goed uit en ook is alles mooi gemodelleerd.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 12 december 2014, 20:43:44 pm »
 :o whoooo heel gedetailleerd. Zo veel te zien...

Misschien het tafelkleedje nog wat dikker en stugger (iets minder puntig om de tafel heen) en de gordijnen van het eerste plaatje ook iets meer onregelmatig en ronder gevouwen? En deur op eerste plaatje iets minder glanzend maken? Maar dat is wel ongeveer het enige waaraan je kan zien dat het geen foto's zijn. Het witte vaasje in het laatste plaatje zou ik weglaten (trekt de aandacht te veel) of wat minder wit maken. 

Dat glas in lood in het tweede plaatje vind ik heel mooi gemaakt. En al die mooie textures van motiefjes!

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 12 december 2014, 20:58:17 pm »
Bedankt voor de reakties
Ik heb nog niet alle foutjes bijgewerkt, dat komt nog.
Voorlopig alleen bezig geweest met de tuindeuren. heb inmiddels een foto van de buitenkant van het huis toegestuurd gekregen.
In mijn geheugen zaten die verkeerd opgeslagen. Ik dacht dat het 2 deuren waren.
Ook een cocos mat op op de vloer gelegd en sanserveria's voor de raam gezet, een modeplant in die tijd.


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 12 december 2014, 21:04:22 pm »
Voel me weer een beetje `kleinkind`.....opa en oma`s huis..... ;D nostalgie ten top...

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 12 december 2014, 21:36:11 pm »
Voel me weer een beetje `kleinkind`.....opa en oma`s huis..... ;D nostalgie ten top...

Nog erger, ik voel me net Opa en nog veel erger, samen met Oma :'(

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #41 Gepost op: 12 december 2014, 21:47:17 pm »
Het wordt echt steeds mooier! Zo realistisch dat de foutjes niet echt opvallen

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #42 Gepost op: 13 december 2014, 13:08:48 pm »
Toch valt er mij nog een foutje op de ramen van de deuren zijn spiegels maar verder vindt ik het gewoon prachtig.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 13 december 2014, 14:16:58 pm »
Toch valt er mij nog een foutje op de ramen van de deuren zijn spiegels maar verder vindt ik het gewoon prachtig.
Dat is een bewust foutje omdat ik anders een achtergrond moet maken en dat wel erg veel wordt.
Ik denk als het savonds donker is werken de ramen ook als spiegels. Mijn bedoeling om op het laatst ook nog zo'n oude lampenkap te maken die licht uitstraald. Misschien dat ik een donkerdere spiegeling moet maken.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 14 december 2014, 20:29:02 pm »
Vandaag wat gevorderd met de kamer.
Ook nog wat correcties aangebracht naar aanleiding van de adviezen op dit forum.
Nu de kachel nog en nog wat voorwerpen voor de kamer wat op te leuken. Hier laat het geheugen me in de steek en wordt dat giswerk.
Ook zie ik een technisch probleem naderen. ik heb nu boven de tafel een emission hangen waar de lamp moet hangen. Dat moet een echte lamp worden op dezelfde plaats.
mijn vraag is hoe kan ik die daar hangen zonder dat ik mijn licht verlies en toch een mooie lamp heb.???

   
« Laatst bewerkt op: 14 december 2014, 20:35:09 pm door P D »