Topic: The way of the samurai  (gelezen 387102 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1290 Gepost op: 02 maart 2016, 10:29:56 am »
De stipjes bij/op de handen zijn inderdaadhet gevolg van de sketchy freestyle lijnen die nu nog een beetje te grof zijn in dit voorbeeld.
Ik ben de lijnstijl nog aan het oppoetsen dus hij wordt misschien nog minder grof en/of minder sketchy.

Ben echt nog aan het zoeken naar de juiste stijl.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1291 Gepost op: 02 maart 2016, 10:33:40 am »
Stijl of geen stijl het zal zonder meer een hele mooie animatie worden.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1292 Gepost op: 08 maart 2016, 23:16:43 pm »
Even een kleine update. Ik ben nog steeds aan het sleutelen aan de animestijl voor de verschillende scenes. Hier even een voorbeeld van een scene die ik nu aan het bijpoetsen ben.
(Even 2x klikken om hem in volledig scherm te openen)



En hier even ter vergelijking de eerste opzet die ik een hele tijd geleden gemaakt heb. Zoek de verschillen.... :)



« Laatst bewerkt op: 09 maart 2016, 07:01:51 am door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1293 Gepost op: 09 maart 2016, 00:12:41 am »
Ik zie Miko in de 2e kleine image staan maar als ik de images groot maak is ze weg en zijn het volgens mij identieke images?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1294 Gepost op: 09 maart 2016, 06:59:30 am »
Sfeer door belichting...of juist minder licht...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1295 Gepost op: 09 maart 2016, 07:20:38 am »
Je hebt gelijk ijp. Gisteravond een foutje gemaakt in mijn post waardoor bij klikken op het kleine plaatje de eerste afbeelding geopend wordt. Heb ik aangepast.  ;)

Er zijn iets meer verschillen hoor maar je moet het vooral in de details zoeken. Daarom zei ik ook 2x klikken want als je de afbeelding opent vallen er wat details weg door de witte rand van het venster. Als je nogmaals op de afbeelding klikt krijg je hem fullscreen te zien waardoor de details en belichting beter uitkomen.

Om te beginnen natuurlijk de animelucht/wolken die ik hier toegepast heb, het gras op de grond, de rots/berg die voorzien is van freestyle waardoor deze er meer getekend uitziet. Bijna overal is celshading toegepast gecombineerd met de originele textures van het oude plaatje. En zoals rozz al zegt ben ik de belichting aan het aanpassen.

De scene is nog in bewerking hoor dus er zullen nog wel wat dingetjes aangepast worden.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1296 Gepost op: 09 maart 2016, 09:45:58 am »
Goed bezig. De lucht met de maan is prachtig.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1297 Gepost op: 09 maart 2016, 10:06:40 am »
Heel mooi alleen het gras vindt ik te groen daar mag wel wat meer donkere schaduw of freestyle worden toegepast.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1298 Gepost op: 09 maart 2016, 10:51:27 am »
Heel mooi alleen het gras vindt ik te groen daar mag wel wat meer donkere schaduw of freestyle worden toegepast.

Bedankt. De grastexture ben ik nog aan het finetunen, deze is meer voor een zonnige middag (zoals aan het begin de animatie).
De freestyle lijnen gebruik ik echt voor specifieke lagen en objecten maar het gras hoort daar niet bij.

Goed bezig. De lucht met de maan is prachtig.

Dank je. Ben er zelf ook wel redelijk tevreden over. Vooral de lucht ben ik erg blij mee want die is enorm makkelijk aan te passen aan elke situatie en/of scene. Zowel het kleurverloop als de beweging van de wolken is te animeren.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1299 Gepost op: 14 mei 2016, 15:53:48 pm »
Ook hier even een kleine update. Terwijl ik aan de Spawn afbeelding bezig was de laatste tijd heb ik ook doorgewerkt aan de achtergronden voor Miko. Deze zijn nu klaar (ik ga ze alleen nog niet laten zien  ;)) en nu ga ik verder aan het laatste struikelblok.

Een poos geleden was ik bezig om rigid bodies toe te passen voor Miko's haar en dat pak ik nu weer op omdat de eerste test er goed uit zagen.
Nu ga ik de definitieve versie in elkaar knutselen en als dat gebeurt is post ik weer eens een filmpje.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1300 Gepost op: 08 september 2016, 22:30:44 pm »
Zoals sommige mensen al weten ben ik de laatste tijd druk bezig met potlood en papier in plaats van Blender maar dat heeft dus eigenlijk met dit topic te maken. Ik heb het er in ieder geval druk genoeg mee op de achtergrond maar dit project ligt zeker niet stil. Gaandeweg kwam ik er gewoon achter dat ik nog genoeg te leren heb wil ik ook maar enigzins in de buurt komen van wat er in mijn hoofd zit.  ;D



http://llyrstudio.com/wassup-with-the-doodling/

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1301 Gepost op: 28 september 2016, 09:28:59 am »
Je bent met de staarten en riggid body bezig. Ik zag net deze tutorial. Weer een andere benadering. Ik ga hier mee experimenteren.
https://www.youtube.com/watch?v=HYnYTKL3358

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1302 Gepost op: 28 september 2016, 09:57:34 am »
Bedankt voor de tutorial (en het meedenken natuurlijk) Koos. Ik ken de methode om te gebruiken voor zogenaamde jiggle bones die vaak gebruikt worden voor de beweging van borsten en billen maar het is zeker het overwegen waard om het in te zetten voor Miko's staarten.

Het is misschien iets minder realistisch maar ook een stuk eenvoudiger en minder foutgevoelig.
Ik doe vanavond even een testje of ik de beweging misschien wat soepeler en wat minder elastisch kan krijgen want daar had ik nog niet over nagedacht.

Nogmaals bedankt!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1303 Gepost op: 29 september 2016, 08:11:46 am »
Ben er gisteren even mee bezig geweest. Alleen had ik eerst een degelijke spline rig gemaakt zoals in de gewone spline rig tutorials en daarna de spline een soft body physics gegeven. Op die manier merk ik niets van het feit dat de spline een soft body is. Binnenkort ga ik weer eens verder experimenten.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1304 Gepost op: 29 september 2016, 08:38:26 am »
Ik ben er ook nog even mee bezig geweest en heb 1 van Miko's staarten er aan gehangen. Vanavond zal ik even een filmpje posten (met wat uitleg over de voor- en nadelen) want het was gisteren al weer voorbij mijn bedtijd.

Heb je wel op Alt+a gedrukt om de player te starten? Als je dat niet doet komt de boel niet in beweging omdat soft body real time werkt.