Topic: kopieren van ene file naar de ander  (gelezen 2312 keer)


Offline Dick Verhoef

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 februari 2019, 10:09:59 am »
Beste mensen,
Ik loop in Blender tegen een probleem aan. Van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Ook op Youtube geen oplossing gevonden. Dus dacht ik, ik registreer mij op het forum, dan kan ik daar mijn vraag kwijt. Ik heb mij geregistreerd en ik kan inloggen. Maar waar kan ik in godsnaam mijn vraag kwijt? Ik zie tussen de bomen door het bos niet op jullie site. Toegegeven, ik heb geen enkele ervaring met forums, misschien is dat het probleem wel.
Graag zou ik een korte, heldere uitleg ontvangen over hoe ik een probleem op het forum kan indienen.
Voor de zekerheid hieronder mijn probleem.
Als ik een object maak en als file opsla, dan kan ik dat object in een andere file importeren, hetrzij via Ctrl-C en Ctrl-V of via de menu-optie Append.
Als ik dat object via de Materialeditor voorzie van een kleurtje, dan gaat bij kopiëren die kleur gewoon mee naar de andere file.
Voorzie ik het object van een texture via de UV/Image Editor (foto plakken op het oppervlak), dan lukt het mij niet om die texture mee te kopiëren van de ene file naar de andere.
Is dit überhaupt wel mogelijk en zoja, hoe doe je dat dan?
Bij voorbaat heel hartelijk dank voor de reactie. Een oplossing zou mij veel werkuren schelen.
Met vriendelijke groet,
Dick Verhoef.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2019, 17:40:36 pm »
Als ik het in blender 2.79 doe, met blender internal render en de texture gewoon toegevoegd in de texture tab en dus niet met nodes, dan krijg ik de textures gewoon mee.
Zit er misschien iets met het pad? Dat de ene file in een andere map zit waar het niet bij de texture afbeelding kan komen of iets dergelijks.
Ik heb het niet geprobeerd met een texture die dmv nodes is toegevoegd.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2019, 18:31:48 pm »
Voor dat je je file opslaat zet eerst even boven in de balk een vinkje bij:
 File/Externaldata/Automatically pack into.blend

Nu worden alle files in je blend files opgeslagen en met Append kun je die in andere blend files plaatsen.