Dutch Blender Community

Coding => Review => Topic gestart door: Mark aka Dark op 26 juni 2014, 16:00:22 pm

Titel: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 26 juni 2014, 16:00:22 pm
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen weken een add-on gebouwd waarbij een benchmark opgestart kan worden vanuit Blender zelf.
Bedoeling is dat deze Add-on gaat kletsen met een website (die ik nog moet bouwen) waar alle benchmark resultaten opgeslagen worden en getoond worden.

De Add-on heet BlenchMark! Een samenvoeging van Blender, Benchmark en mijn naam: Mark

Zijn er mensen die deze addon voor mij willen testen? Ik heb hem zelf op windows getest, met mijn eigen hardware. Maar ik zou graag tests zien met andere hardware en ook Linux of Mac!

Dit is een link naar de addon: BlenchMark Add-on (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/blenchmark.zip)

Pak de zip uit in pad/naar/blender/[versie]/scripts/addons
Start Blender
Enable de addon Blenchmark in de categorie system
klik in je menu balk op Render > BenchMark
Daarna moet het voor zich spreken.

Ik ben benieuwd!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 26 juni 2014, 16:29:08 pm
Ik zal hem vanavond wel testen.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 26 juni 2014, 19:25:08 pm
Thanks!

Voordat ik het vergeet.

Na het renderen moet je de console even openzetten.
Dit kun je doen via Window > Toggle system Console.

Daar moet je als het ged is je grafische kaart / processer moeten zien en je render tijd.

Succes!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 26 juni 2014, 20:14:19 pm
Misschien doe ik iets verkeerd maar ik heb alles gedaan zoals je beschreven hebt maar ik krijg steeds de volgende melding als ik je addon in user preferences wil selecteren:

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.70\scripts\modules\addon_utils.py", line 299, in enable
    mod = __import__(module_name)
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.70\scripts\addons\blenchmark\__init__.py", line 14, in <module>
    from . import renderer
ImportError: cannot import name renderer


Getest in 2.69 en 2.70
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 26 juni 2014, 20:41:16 pm
Nope, je doet niets verkeerd.
Kennelijk heb ik toch al eens iets geregistreerd waardoor het bij mij wel werkt.
Ga het fixen!
bedankt in ieder geval.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 26 juni 2014, 20:43:07 pm
Laat maar weten als het opgelost is dan test ik hem weer.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 26 juni 2014, 21:54:09 pm
nog een foutje ( die ik helelmaal nog niet snap, importen in __init__.py gaat mis????)


libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
Traceback (most recent call last):
  File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\modules\addon_utils.py", line 299, in enable
    mod = __import__(module_name)
  File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\__init__.py", line 14, in <module>
    from . import renderer
  File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\renderer.py", line 6, in <module>
    import bpy, bgl, cpuinfo
ImportError: No module named 'cpuinfo'

latest blender 2.71

Lijkt een bug in 2.71 aanwezig te zijn (staat ergens bij blender ... bugs)
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile

maar ik heb wat geknutseld en kreeg de BMW te zien met als resultaat

Total render time: 0:03:14.321233
GeForce GT 745M/PCIe/SSE2

EDIT: oh en ook dit nog:
men moet denk ik in de user preferences Autorun Python Scripts aanvinken (file tab) ??!
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 27 juni 2014, 08:46:38 am
Dr zaten nog wat beginners foutjes in, maar dat heb ik nu opgelost.
Op de achtergrond moet ik het script nog een beetje opschonen, maar het zou nu moeten werken.

Bijgaand de nieuwe addon: Link naar addon (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/blenchmark.zip)

Testen maar weer!

oh, en graag ook eens cpu kiezen. ben benieuwd hoe dat gaat!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 27 juni 2014, 09:08:28 am
Mooi, ik ga er vanavond naar kijken.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 27 juni 2014, 11:18:54 am
Help !!!  Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet.
De addon werkt wel ik kan de auto renderen.

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\__init__.py", line 71, in execute
    bpy.ops.object.benchmark_operator()
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\modules\bpy\ops.py", line 188, in __call__
    ret = op_call(self.idname_py(), None, kw)
RuntimeError: Error: Traceback (most recent call last):
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\__init__.py", line 34, in execute
    bpy.utils.register_class(BenchMarkPanel)
ValueError: register_class(...): already registered as a subclass

location: C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\modules\bpy\ops.py:188



location: <unknown location>:-1

Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 27 juni 2014, 11:38:30 am
Volgens mij heb ik die zojuist zelf ook al gevonden en gefixed.

Nieuwe versie: BlenchMark Add-on (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/blenchmark.zip)

Super bedankt heren!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 27 juni 2014, 20:58:27 pm
Ik heb hem getest en de addon werkt op Blender 2.71
Nu de website nog ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 27 juni 2014, 20:59:59 pm
Ik wil hem testen maar ik moet nog even geduld hebben tot ik van mijn jongste dochter achter de pc mag..... ::)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 27 juni 2014, 22:19:19 pm
Ik heb hem getest en de addon werkt op Blender 2.71
Nu de website nog ;)

Kun je posten wat er in je blender Console staat, net als PKHG gedaan heeft?
Citaat
Total render time: 0:03:14.321233
GeForce GT 745M/PCIe/SSE2

alvast dank!

P.S ik ben beniewd naar zowel gpu als cpu resultaten!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 27 juni 2014, 23:22:10 pm
Ik heb hem geprobeerd maar hij doet niets en ik snap niet waarom.
De addon staat er gewoon op maar als ik hem start dan begint hij te renderen maar stopt meteen weer zonder foutmelding.
In de console kreeg ik wel een melding over een invalid window en als ik die wegklik sluit hij blender af.
Ik geef het even op voor vanavond.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 27 juni 2014, 23:38:55 pm
Mark ik kan het Console venster niet kopiëren dus ik heb dit maar overgenomen.

Total render time: 0:05:03 . 454356
AMD Mobility Radeon 5000 Series.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 28 juni 2014, 06:52:22 am
Werkt meteen
resultaat
Imported multifiles
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
trying to save userpref at D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\config\userpref.blend ok
read blend: D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\BlenchMarkScene.blend
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
Total render time: 0:03:14.239324
GeForce GT 745M/PCIe/SSE2

Tja: een keer in rijden zou wel leuk zijn  ;), maar ik zie net: geen nummerplaatje  ::)

(http://s28.postimg.org/n4sjm1o9l/bmw.jpg) (http://postimg.org/image/n4sjm1o9l/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 28 juni 2014, 09:34:33 am
JvL: rendert ie de auto wel af, of stopt ie voordat de auto klaar is?

Ijp/PKHG: zouden jullie ook eens met de CPU willen renderen? alvast dank!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 28 juni 2014, 09:51:22 am
Ik heb alleen maar CPU :-[
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 28 juni 2014, 10:10:49 am
hij stopt al na een seconde en als ik cpu render heb ik een zwarte render. Ik kan niet gpu renderen want ik heb helaas maar een geforce gt 405.  :(
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 28 juni 2014, 12:30:40 pm
JvL: rendert ie de auto wel af, of stopt ie voordat de auto klaar is?

Ijp/PKHG: zouden jullie ook eens met de CPU willen renderen? alvast dank!

MAD

Ik probeer het zo ..

Imported multifiles
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
read blend: D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons\blenchmark\BlenchMarkScene.blend
<!> event has invalid window
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
Total render time: 0:04:45.797354
GeForce GT 745M/PCIe/SSE2

ik zie geen verschil heb op CPU gezet, duurt dus wel iets langer ..

EDIT: zijn er niet ook nog andere parameters b.v. Anisotropic Filerefing en de anderen parameter er onder???

Edit Edit cpuinfo direct gedraaid leverde:
Vendor ID GenuineIntel
Brand Intel(R) Core(TM) i7-4500U CPU @ 1.80GHz
Hz 2.3940 GHz
Arch X86_64
Bits 64
Count 4
Raw Arch String AMD64
L2 Cache Size 0
L2 Cache Line Size 0
L2 Cache Associativity 0
Stepping 0
Model 0
Family 0
Processor Type 0
Extended Model 0
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 28 juni 2014, 12:44:45 pm
ik zie geen verschil heb op CPU gezet, duurt dus wel iets langer ..

Met Cpu moet de console andere output geven. Hij moet dan aangeven welke cpu je hebt. dus ipv van "GeForce GT 745M/PCIe/SSE2" moet er iets anders staan. Kun je dat nog controleren? alvast bedankt!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 28 juni 2014, 13:38:53 pm
hmm de user config laat CPU zien maar de uitvoer is net als boven?
Dus ... da doe ik iets nog niet goed  of ...???

Edit:
Nog eens cpuinfo direct draaien gaf:
Vendor ID GenuineIntel
Brand Intel(R) Core(TM) i7-4500U CPU @ 1.80GHz
Hz 2.3940 GHz
Arch X86_64
Bits 64
Count 4
Raw Arch String AMD64
L2 Cache Size 0
L2 Cache Line Size 0
L2 Cache Associativity 0
Stepping 0
Model 0
Family 0
Processor Type 0
Extended Model 0
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Ruud op 28 juni 2014, 13:44:45 pm
Het lukt niet om je addon in te laden. :(
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 28 juni 2014, 13:54:03 pm
Het lukt niet om je addon in te laden. :(

Geeft het foutmeldingen? kijk in de Windows console (boven Windows klikken en Console toggelen) ...

Welke PC bedrijfssysteem, welke Blender versie, CPU oder CUDA?
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Ruud op 28 juni 2014, 14:23:01 pm
De CPUinfo.py is iets mee,het werkt hier in ieder geval niet.
Een GT610 i5 versie 2.7blender
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 28 juni 2014, 16:42:46 pm
Volgens mij heb ik die zojuist zelf ook al gevonden en gefixed.

Nieuwe versie: BlenchMark Add-on (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/blenchmark.zip)

Super bedankt heren!

MAD

Ruud zo heb ik het gedaan.
De zipfile uitgepakt in een map op het bureaublad nu heb je een map blenchmark, deze map heb ik geplaatst in
c:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons

Nu Blender gestart en bij User Preferences Kies aan de rechter kant System en zet het vinkje aan bij System: BlenchMark
Ga nu ook in User Preferences boven in de balk naar File en zet daar het vinkje aan bij Autorun Python Scripts.
Save nu je User Preferences.

Ga in blender links boven in de balk naar render en klik op BenchMark.
nu moet het gewoon werken.

Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 28 juni 2014, 17:34:45 pm
De CPUinfo.py is iets mee,het werkt hier in ieder geval niet.
Een GT610 i5 versie 2.7blender

in de user-preferences moet men Auto Run Python Scrips aan hebben staan in de file - tab

Edit:
Sorry, staat ook een post eerder
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 28 juni 2014, 17:51:16 pm
hmm de user config laat CPU zien maar de uitvoer is net als boven?
Dus ... da doe ik iets nog niet goed  of ...???

je hoeft dit niet in de user config aan te passen. Als het goed is dan zou rechts onder de benchmark knop het renderpaneel moeten staan. precies boven het tekst gedeelte daaronder moet een optie "device" staan, en die moet op CPU staan.

zie screenshot:
(http://s29.postimg.org/8q728w49f/Naamloos.jpg) (http://postimg.org/image/8q728w49f/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 28 juni 2014, 17:53:37 pm
hij stopt al na een seconde en als ik cpu render heb ik een zwarte render. Ik kan niet gpu renderen want ik heb helaas maar een geforce gt 405.  :(

Als je het tekst gedeelte rechts in de renderscene naar beneden trekt krijg je alle render opties te zien. probeer eens PNG format te kiezen. Nu staat ie op EXR, misschien is dat het probleem.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 28 juni 2014, 17:55:59 pm
De CPUinfo.py is iets mee,het werkt hier in ieder geval niet.
Een GT610 i5 versie 2.7blender

in de user-preferences moet men Auto Run Python Scrips aan hebben staan in de file - tab

Edit:
Sorry, staat ook een post eerder

Ik heb die niet aan staan, en bij mij werkt het wel. Eigenlijk wil ik ook niet dat mensen die optie aan moeten zetten voor mijn addon. Ik denk dat ik even de laptop van mijn vrouw inpik en daar een test ga doen.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 28 juni 2014, 18:27:54 pm
Voor andere addons moet hij toch al aan staan.  ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Ruud op 28 juni 2014, 19:50:29 pm

(http://s28.postimg.org/5lgtol7o9/28jun.jpg) (http://postimg.org/image/5lgtol7o9/)

(http://s2.postimg.org/w6pho74p1/28jun2.jpg) (http://postimg.org/image/w6pho74p1/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 28 juni 2014, 20:33:07 pm
Volgens mij heb ik die zojuist zelf ook al gevonden en gefixed.

Nieuwe versie: BlenchMark Add-on (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/blenchmark.zip)

Super bedankt heren!

MAD

Ruud zo heb ik het gedaan.
De zipfile uitgepakt in een map op het bureaublad nu heb je een map blenchmark, deze map heb ik geplaatst in
c:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons

Nu Blender gestart en bij User Preferences Kies aan de rechter kant System en zet het vinkje aan bij System: BlenchMark
Ga nu ook in User Preferences boven in de balk naar File en zet daar het vinkje aan bij Autorun Python Scripts.
Save nu je User Preferences.

Ga in blender links boven in de balk naar render en klik op BenchMark.
nu moet het gewoon werken.



Ruud ik zie het al je hebt niet de map in c:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons gedaan maar je hebt de bestanden er los in gegooid.
Dus als je de stappen volgt zoals ik heb beschreven dan werkt het.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Ruud op 28 juni 2014, 21:20:43 pm
Ok het moet dus in de map staan,ik kijk er vanavond even naar.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 29 juni 2014, 01:00:18 am

Als je het tekst gedeelte rechts in de renderscene naar beneden trekt krijg je alle render opties te zien. probeer eens PNG format te kiezen. Nu staat ie op EXR, misschien is dat het probleem.

MAD

Dat was inderdaad de oplossing al geeft de console wel andere info dan bij de andere testers.
(http://s24.postimg.org/e2wownq5d/Knipsel.jpg) (http://postimg.org/image/e2wownq5d/)

En nog steeds die invalid window melding.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 29 juni 2014, 08:29:27 am
Blijkbaar moet CPU via het hierboven omschreven ... worden geactiveerd ;)
Levert nu bij mij
Vendor ID GenuineIntel
Brand Intel(R) Core(TM) i7-4500U CPU @ 1.80GHz
Hz 2.3940 GHz
Arch X86_64
Bits 64
Count 4
Raw Arch String AMD64
L2 Cache Size 0
L2 Cache Line Size 0
L2 Cache Associativity 0
Stepping 0
Model 0
Family 0
Processor Type 0
Extended Model 0
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Ruud op 29 juni 2014, 09:26:38 am
Nu werkt het hier ook naar behoren:)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 29 juni 2014, 09:28:11 am
Nu werkt het hier ook naar behoren:)

Mark is geinteresseerd in de resultaten ;-) voeg ze maar bij bij je vorige post ...
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Ruud op 29 juni 2014, 09:31:35 am
Hij is aan het renderen het gaat traag als die klaar is zend ik het.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Ruud op 29 juni 2014, 09:48:55 am
Een groot verschil in tijd zeg CPU of GPU.
(http://s22.postimg.org/5frao4ev1/29jun.jpg) (http://postimg.org/image/5frao4ev1/)

(http://s30.postimg.org/6omual3l9/29jun2.jpg) (http://postimg.org/image/6omual3l9/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 29 juni 2014, 10:45:17 am
Text uit het 'gewone' System Console van Blender:
Alt - spatie W M  om met de muis te kunnen markeren
dann
Alt - spatie W K om  het net markeerde te kopiëren
Dann "hier" (op het Forum) inplakken ...

Ik start Blender met een Windows Power Shell op dan gaat copy paste super eenvoudig:
Met de muis slepen en dan rechter muisknop copieerd  (in de de Power... is RMB ook gelijk aan kopier hier naar toe)

Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 29 juni 2014, 12:51:11 pm
Super heren,

Heel erg bedankt. Ik weet nu dat de add-on volwassen genoeg is om door te gaan.
Ik heb nog 1 lid gevraagd te testen omdat ie Linux draait, kan ik kijken of het op linux ook werkt.

@JvL, heb jij nog eens geprobeerd met PNG? ik snap niet waarom de scene niet bij jou wil renderen...

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 29 juni 2014, 14:45:08 pm
Ja hij doet het. Mijn resultaat staat in post #36. Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat hij niet op png stond.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 29 juni 2014, 14:59:21 pm
oh, heel niet gezien. dank je!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 29 juni 2014, 16:02:43 pm
Ja hij doet het. Mijn resultaat staat in post #36. Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat hij niet op png stond.

Die van jou staat op #35 (tenminste voor mij) :-)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: tomatito op 29 juni 2014, 22:00:55 pm
Ik heb het bestand geplaatst in dit pad: blender/2.71/scripts/addons


Citaat
Enable de addon Blenchmark in de categorie system
En daar is ´ie´ vervolgens niet zichtbaar...

Geen flauw idee waarom niet?
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 29 juni 2014, 22:44:47 pm
In het zip bestand zit een map. Die map moet je in dat pad plaatsen, dan staat ie er tussen.

Ben benieuwd!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: tomatito op 29 juni 2014, 22:49:29 pm
Ik heb de hele map inclusief inhoud (cpuinfo.py, __init__.py, BlenchMarkScene.blend) in eerder genoemd pad geplaatst.

Is toch echt niks zichtbaar... de rechten staan ook goed. Dus  ???
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 30 juni 2014, 07:01:21 am
probeer dit misschien:
maak op ergens (bovenaan) een tmp map aan (als je die nog niet hebt)
pak de zip-file daarin uit
maak zelf een map blenchmark in de addons map aan en is die er dan wel???
copier van tmp/blenchmark alles naar */addons/blenchmark

Je uitpakprogramma pakt de zip niet uit wat je denkt maar ergens elders ??? Probeer maar te zoeken met de verkenner ...
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 30 juni 2014, 08:42:51 am
Ik heb de hele map inclusief inhoud (cpuinfo.py, __init__.py, BlenchMarkScene.blend) in eerder genoemd pad geplaatst.

Is toch echt niks zichtbaar... de rechten staan ook goed. Dus  ???

Ik snap niet waarom het niet zou werken. Blender /python is toch cross platform? Kun je anders eens een screenshot maken van de add-ons die je wel onder de system add-ons hebt staan?

Ga zelf denk ik ook even mijn Opensuse stick opzoeken en daarop testen. Had eigenlijk verwacht dat het zo out of the box zou werken.

Bedankt voor je tijd Tomatito!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: tomatito op 30 juni 2014, 15:55:15 pm
Hier een screenshot:
(http://static.dyp.im/xALUl1LyuJ/028472bbeaa53ebd7a2dc22001059912.png)

Zelf even testen op Opensuse is denk ik sneller dan uit te zoeken wat er bij mij fout gaat. En Blender/Python is zeker cross platform. Anders zou ik geen Blender kunnen draaien  ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 30 juni 2014, 17:10:27 pm
BlenchMark bij System ontbreekt.
D.w.z. (volgens mij) dat er geen blenchmark directory in je .../2.71/scripts/addons  aanwezig is ..

Probeer eens: install from file (maar ik weet niet of dat ook een zip mag zijn) ... net gezien: ja ook zip is ok!
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: tomatito op 30 juni 2014, 17:26:07 pm
Citaat
Probeer eens: install from file
Dat werkt  :) Ik ga vanavond of morgen even testen of deze addon werkt. Ik houd jullie op de hoogte.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: tomatito op 01 juli 2014, 17:36:26 pm
Het werkt!

(http://static.dyp.im/ACtkwfbbkC/4a531154602d5550766637f46b66a0f1.png)

Er is echter wel een probleem:
Citaat
Select your Device: CPU or
  GPU compute

Dat kan op mijn middeleeuwse, 2e hands kantoor bak niet.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 01 juli 2014, 19:00:31 pm
Ik kan dat ook niet kiezen bij mij staat het ook op supported maar het werkt wel.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 01 juli 2014, 22:24:06 pm
Dan heb je geen grafische kaart aan boord gok ik zo.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: tomatito op 01 juli 2014, 23:15:08 pm
Dat vermoede had ik zelf ook al. Tja een 2e hands kantoor bak van Dell... die heeft geen grafische kaart nodig... verder echt een super ´ding´.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 07 juli 2014, 14:21:10 pm
Hallo allemaal,

Ik heb mijn benchmark add-on proberen te verbeteren:
- knoppen toegevoegd om direct cpu of gpu te kiezn (en welke gpu).
- knop toegevoegd om resultaten in blender te zien ipv in de console
- add-on toont nu ook blender versie en besturingssysteem

nieuwe versie: Link naar Dropbox (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/blenchmark.zip)

Hoor graag wat jullie er van vinden. Ben al met de voorbereidingen bezig voor een website. Zodra die draait breidt ik de add-on uit met upload functionaliteit.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 07 juli 2014, 17:28:16 pm
Bij mij werkt het alleen kon ik volgens mij vorige keer met blender een screenshot maken maar dat lukt niet.
Ik heb het nu met een ander programma gedaan. ;)
Maar hier de Results uit Waalwijk.

(http://s28.postimg.org/fimads7ux/Test_2.jpg) (http://postimg.org/image/fimads7ux/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 07 juli 2014, 19:46:11 pm
Getest en goed bevonden!  ;D

Ik heb geen screenshot gemaakt omdat de resultaten toch hetzelfde waren (rendertijd 2:51 min. op CPU).
De werking is zo wel een stuk verbetert omdat je geen toggle window meer hoeft te doen en je in je properties kunt kiezen tussen CPU en GPU.

Mooi werk hoor!
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 14 juli 2014, 10:50:46 am
Ik heb inmiddels de koppeling klaar die resultaten vanuit de addon naar een site kan sturen.
Tipje van de sluier: tijdelijke link (http://mad-creations.nl/blenchmark)

De site is nog in ontwikkeling, dus moet nog wat zaken invullen. De aangepaste add-on met verzend mogelijkheid zal ik later posten. Moet dat nog met elkaar samenvoegen.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 14 juli 2014, 11:26:45 am
De site ziet er goed uit en straks handig om je eigen systeem er op aan te passen. ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 14 juli 2014, 12:39:21 pm
Ziet er goed uit hoor! Mooie site.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 14 juli 2014, 15:52:50 pm
De eerste benchmark vanuit Blender!

http://www.mad-creations.nl/blenchmark/content/geforce-gt-630mpciesse2

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 16 juli 2014, 08:49:17 am
Goedemorgen allemaal,

Het gaat lekker met de addon. Ik denk zelfs dat ik em af heb. Althans, ik heb nog wel wat vervolg ideeën, maar dat heeft meer met de lay-out van de addon te maken dan met functionaliteit. Bijgaand dus een nieuwe versie:
Nieuwe versie van de Blenchmark Addon (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/blenchmark.zip)

Wat is er veranderd:

Gaat iemand mijn grafische kaart onttronen als snelste benchmark op www.mad-creations.nl/blenchmark?
Zowel gpu als cpu benchmarks zijn welkom!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 16 juli 2014, 09:30:05 am
Ik kan je niet ontronen omdat ik alleen CPU kan renderen maar het verbaast mij wel dat ik tot nu toe nog steeds de snelste rendertijd heb met 2:51.  ;D

Je zou denken dat GPU toch sneller zou moeten zijn.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 16 juli 2014, 09:56:04 am
oh jawel,

cpu's tellen gewoon mee. Je zult wel een dikke cpu hebben (intel i7 ofzo).
Nu is mijn grafische kaart niet heel geweldig.

Kun je trouwens eens kijken hoeveel samples de render gebruikt in je scene?
P.S. Ik heb de bug inmiddels gefixed en de download vervangen in mijn vorige post.
Daarmee kun je wel met cpu renderen en versturen. Zowel gpu als cpu benchmarks zijn welkom!

ben benieuwd!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 16 juli 2014, 10:50:46 am
Ik heb inderdaad een i7 maar mijn grafische kaart is helaas maar een Geforce 405. Die moet ik nodig een keer inruilen voor wat beters.

Als ik vanavond thuis ben zal ik je addon nog eens los laten op mijn pc en de resultaten posten en uploaden.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 16 juli 2014, 13:15:56 pm
Ik heb de Results met de knop verzonden maar ik zie niets op de benchmark website? :-\
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 16 juli 2014, 13:19:57 pm
Dat is vreemd.
Kun je het nog eens proberen en de console openzetten?
en die posten?
Als het fout gaat moet je een foutmelding krijgen in de vorm van een popup.
Als je die niet krijgt, moet het goed gegaan zijn. ik kan em ook niet vinden op de site.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 16 juli 2014, 13:50:58 pm
Ik hoef toch geen Username en password op de site aan te maken?
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 16 juli 2014, 14:03:00 pm
Nee,

hoeft niet.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 16 juli 2014, 14:13:42 pm
Het is gelukt ik heb de console openzet en daarna op de knop sent Results.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 16 juli 2014, 15:53:43 pm
Dit staat er in de console.
(http://s3.postimg.org/siqsyvnlr/Image1.jpg) (http://postimg.org/image/siqsyvnlr/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 16 juli 2014, 16:23:03 pm
Ik heb een nieuwe versie gemaakt (1.0.1).

Je kunt dezelfde download link gebruiken van een paar posts terug. Je kunt em ook downloaden vanaf de site:
http://www.mad-creations.nl/blenchmark/article/benchmark-your-cpu-or-gpu

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 16 juli 2014, 18:42:00 pm
Ik heb hem getest en hij werkt als een zonnetje!

Resultaat is geupload op de site. Mijn tijd is 03:23 dus beschouw jezelf maar als onttroond.  ;)

De rendertijd was nu ruim een halve minuut langzamer dan de vorige keer maar ik heb het in Blender 2.71 gedaan, vorige keer in 2.70.

P.S Hij stond op 300 samples.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 16 juli 2014, 23:07:13 pm
Ik heb de nieuwe BenchMark addon gedownload maar de laatste test die ik heb verstuurd is de render tijd 07:32.56 en deze wordt niet bijgewerkt op de site.
Ik merk ook niet dat er iets verstuurd wordt in Blender als ik op de Sent Results knop druk.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 16 juli 2014, 23:14:21 pm
Dat had ik ook maar het schijnt even te duren voordat het verwerkt is. Mijn resultaat was wel in het overzicht te vinden maar was niet zichtbaar op de tab home. Die kwam pas wat later.

In Blender zelf zag ik dat de send knop even ingedrukt bleef totdat het verzonden was.

P.S. Die van jou staat er nu niet extra bij. Zou je hem maar 1x kunnen doen (IP adres ofzo)?
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 17 juli 2014, 07:57:16 am
Ik heb de nieuwe BenchMark addon gedownload maar de laatste test die ik heb verstuurd is de render tijd 07:32.56 en deze wordt niet bijgewerkt op de site.
Ik merk ook niet dat er iets verstuurd wordt in Blender als ik op de Sent Results knop druk.
Je krijgt ook geen melding dat het gelukt is?

Citaat van: JvL
P.S. Die van jou staat er nu niet extra bij. Zou je hem maar 1x kunnen doen (IP adres ofzo)?
Ik heb mijn rendertijden wel 5 keer geupload (en daarna allemaal weer verwijderd, was voor testen). En zo heb ik het ook niet gebouwd.

Het vreemde is dat er niets gebeurd. als het fout gaat, maakt niet uit wat, dan krijg je een foutmelding, anders gaat het goed, en krijg je een melding dat het gelukt is.

Ik denk dat ik em op de blender artists forum ga plaatsen, kijken of meer mensen dit probleem hebben.

MAD

P.S. zit ineens te denken: zou ijp zijn firewall Blender soms niet toestaan verbinding te maken met internet?
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 17 juli 2014, 10:16:55 am
Heb de addon op blenderartists geplaatst:

Link naar post op Blender Artists (http://blenderartists.org/forum/showthread.php?343338-addon-Blenchmark-Cycles-Benchmark-addon-with-central-database)

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 17 juli 2014, 10:28:18 am
Ik kijg geen melding dat het gelukt is en ook niet toen het wel gelukt was.

Maar even voor de duidelijkheid ik sta al in de lijst met Intel(R) Core(TM) i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz rendertijd 07:39
Als ik de BlenchMark weer laat renderen en verstuur dan moet de tijd worden bijgewerkt toch.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 17 juli 2014, 10:33:41 am
Nope,

Hij plaatst hem er gewoon naast. In de overzichten middelt ie de resultaten dan.
Ik zal het resultaat eens weghalen. kijken of je dan wel kunt uploaden.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 17 juli 2014, 11:16:55 am
Ik heb hem nu met de console aan verstuurd zie de images misschien kun je er wat uithalen.

(http://s28.postimg.org/u34njgiax/Test_met_console1.jpg) (http://postimg.org/image/u34njgiax/)


(http://s30.postimg.org/ely5clya5/Test_met_console2.jpg) (http://postimg.org/image/ely5clya5/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 17 juli 2014, 11:24:12 am
Hé nu staat hij er wel op de site wel met de console open verstuurd.
Rendertijd 07:34
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 17 juli 2014, 11:33:23 am
Ik had je vorige benchmark verwijderd van de site, en nu upload ie ineens wel dus.
Zoals eerder gezegd: snap er geen biet van.

Ik kan wel meerdere uploads doen.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 17 juli 2014, 11:37:13 am
Ik heb deze keer wel eerst de console geopend en daarna op Sent Results gedrukt.
Ik zal het nu nog eens zonder proberen.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 17 juli 2014, 11:59:42 am
Ik heb hem weer verstuurd zonder console maar op de site zie ik niets. rendertijd 07:37
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 17 juli 2014, 14:45:47 pm
Het werkt nu ik heb opnieuw de BenchMark addon geïnstalleerd en het werkte weer niet.
Tot ik 2x klikte op de knop Sent Results ::)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 18 juli 2014, 09:02:27 am
Het lijkt er op, dat mijn GeForce GT... van 18-7 ca 9.00 op je website is belandt ;-)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 18 juli 2014, 18:17:10 pm
Als ik de benchmarks tot nu toe bekijk zou ik bijna gaan denken dat je beter in een goede CPU dan een GPU kan investeren. Tenzij je gelijk rond de 400 a 500 euro wilt investeren in een GPU dan levert het iets op.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 23 juli 2014, 11:10:51 am
Tenzij je een crappy cpu hebt zoals in mijn laptop.  :)

Eind van vandaag staat de add-on op blendernation in de spotlights. :-)

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 23 juli 2014, 18:23:17 pm
Hij staat er al op  New Cycles benchmark: BlenchMark  8)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 23 juli 2014, 22:03:48 pm
Nou ja !!!   er is al een Tutorial van gemaakt  8)
Dat gaat goed Mark.
https://www.youtube.com/watch?v=urh2tIjEcjI
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 24 juli 2014, 08:06:56 am
Mark, op de BlenchMark website zijn 2 dingen die me opvallen.
1:In de BlenchMark overview bij divices is de tekst niet te lezen deze staat helemaal doorelkaar.
2:Als je op fastest rendertime drukt krijg je de tekst Page not found.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 24 juli 2014, 08:57:48 am
Goedemorgen ijp,

Voor die overview ga ik andere grafieken gebruiken. Deze werken voor geen meter.
De fastest rendertime probleem is bekend, alleen fiks ik die niet even 123.

Word aan gewerkt en bedankt voor het melden.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 24 juli 2014, 12:07:24 pm
Goedemiddag Mark ;)
De grafiek is groter geworden maar de tekst ervoor staat bij mij nog steeds door elkaar en is niet te lezen.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 24 juli 2014, 16:36:42 pm
Internationale bekendheid, mooi hoor!
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 28 juli 2014, 20:05:33 pm
De nieuwe versie 1.0.2 is online!

zie mad-creations.nl/blenchmark

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 28 juli 2014, 21:11:39 pm
Ik vind de lay out sterk verbeterd. Mooi hoor!
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Ruud op 31 juli 2014, 16:05:30 pm
Ik was even niet op de site ik zie dat je add on over de wereld gaat leuk man.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: PKHG op 01 augustus 2014, 06:47:32 am
Het overzicht van al die metingen is nu prachtig te zien ... goed verbeterd!
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 01 augustus 2014, 09:27:42 am
Mark bij de uitleg hoe je de BlenchMark addon moet installeren staat:
Place the map "blenchmark" into the Blender/[version]/scripts/addons folder of your blender copy

Ik heb hem gedownload maar als je de zip uitpakt is er geen blenchmark folder maar losse bestanden.
Dit is misschien verwarrend voor nieuwe  BlenchMarkers.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 01 augustus 2014, 11:01:08 am
Bedankt voor de tip ijp, heb het gefixed.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 14 augustus 2014, 13:10:48 pm
De grafieken op de blenchmark site zijn gefixed. je kunt nu zien hoe goed een gpu of cpu het doet onder elk besturingsysteem, en dat is weer onderverdeelt per blender versie.

Hier een voorbeeldje! (http://www.mad-creations.nl/blenchmark/device-details/GeForce%20GTX%20560%20Ti|PCIe|SSE2)

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 14 augustus 2014, 13:19:13 pm
Ziet er weer goed uit hoor!
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 15 augustus 2014, 09:33:19 am
De grafieken zien er inderdaad veel beter uit en ze zijn nu te lezen, goed werk verricht.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 23 oktober 2014, 09:21:44 am
Heb gisteravond 2 nvidia grafische kaarten besteld. Waren 2ehandsjes die op pcie x1 sloten konden. Die sloten heb ik namelijk nog wel in mijn test pc zitten. Ik kan dus mijn add-on verder gaan ontwikkelen en hem met meerdere grafische kaarten laten werken!  ;D

Komen van de week binnen, misschien kan ik ze van het weekend installeren en dan kunnen we weer verder!
Dr is nog een kansje dat een pcie x1 kaart niet wil werken op mijn pcie x16 slot, maar volgens diverse forums moet het werken. Maar dan nog heb ik waarschijnlijk genoeg om toch verder te kunnen. Helemaal happy hier.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 23 oktober 2014, 10:51:23 am
Nice!  ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 23 oktober 2014, 14:36:55 pm
Dat loopt toch helemaal uit de hand daar, dat wordt binnenkort een stuk aanbouwen.  :) :) ;) ;D
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 25 oktober 2014, 17:31:29 pm
Ze hadden er maar 1, en toen ik die binnen kreeg werd duidelijk dat ze het verschil tussen pci-e x1 en pci-e x16 niet wisten. Deze kaart heb ik vanmiddag weer teruggestuurd. :-( Inmiddels weer 2 kaarten op marktplaats tegengekomen, maar ik juich nog niet te hard.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 05 november 2014, 22:49:31 pm
Kaarten zijn binnen, nu maar hopen dat ze Cuda hebben.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 06 november 2014, 01:16:29 am
En? Hebben ze Cuda?
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 09 november 2014, 17:34:31 pm
yep, heb er 1 aan de praat, ging wel erg lastig. Windows wilde de kaart eerst niet zien. Toen mijn oude erin teruggezet en 1 van de nieuwe, toen zag ie em wel. Blender ziet em ook. Kan nu die andere er naast plaatsen, en dan zou die ze beide moeten zien.

Kan nu dus verder. 1 nadeel: ik moet verder ontwikkelen op die test-pc. Kan dus niet meer op mijn laptop. En die heb ik altijd bij me. Kan dus veel minder tijd spenderen aan programmeren voor deze addon.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 16 december 2014, 17:27:11 pm
Hallo allemaal,

Weer even een update! Inmiddels ben ik wat verder gekomen. De addon kan nu het volgende ook:

Nu alleen nog inbouwen dat ie met een andere addon overweg kan, namelijk de auto tile size addon. Een erg handige addon, maar helaas molesteert ie de benchmark resultaten waardoor je geen goede vergelijking krijgt.

Ik hoop dat laatste punt met een week te fixen. En dan gaat de nieuwe addon online, denk ik. Ik wil ook de site naar een eigen domein verplaatsen (blenchmark.com), en misschien doe ik dat wel voordat ik de nieuwe addon online breng.

Groetjes weer!
MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 16 december 2014, 18:42:17 pm
Zo, lekker bezig geweest!  ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 05 januari 2015, 16:52:17 pm
Daar zijn we weer, met een nieuwe versie van de BlenchMark addon: versie 1.0.5

Naast de al 2 genoemde punten in de vorige post kan de BlenchMark addon nu ook overweg met de addon Auto Tile Size. Als deze addon aan staat terwijl je probeert de benchmark scene te openen, krijg je een waarschuwing en disabled hij de addon. Als je de addon daarna weer aanzet, krijg je een foutmelding en kun je niet benchmarken. Als je de addon daarna weer uit zet, dan zet ie de instellingen terug en kun je weer benchmarken.

Nu zoek ik mensen die eea willen testen, vooral op de laatste 2 punten: meerdere gpu's en samenwerking met de auto tile size addon.

Downloadlink (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/Blenchmark/blenchmark105test.zip)

uploaden kan en mag gewoon! Als je getest hebt zou ik graag feedback willen, ook als alles goed ging!
alvast dank!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 05 januari 2015, 18:26:14 pm
Ik zal vanavond eens even kijken. Wat betreft  de GPU's kan ik je helaas niet van dienst zijn want ik heb er maar 1 en die werkt ook niet. Maar de rest ga ik proberen.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 05 januari 2015, 19:18:04 pm
Volgens mij heb ik de auto tile size addon niet.
Dus de nieuwe BlenchMark addon gedownload en uitgeprobeerd en werkt bij mij goed.

Ik had BlenchMark addon er niet meer op staan omdat ik Blender 2.72b helemaal kaal had geïnstalleerd.
Dus zou het wel handig zijn als de bestanden die je download ook in de map blenchmark zitten dan kun je die gelijk in de addon map van Blender gooien.
Handig voor nieuwe mensen die de addon willen installeren. ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 05 januari 2015, 19:27:51 pm
Ik heb heb getest en hij werkt volgens mij zoals het moet. Heb hem wel express in 2.71 getest maar wel met de auto tile size. Deze addon is eigenlijk voor 2.72 geschreven en geeft netjes de melding dat hij eventueel niet goed zou kunnen werken i.v.m. andere versie maar werkt toch gewoon.

Het enige wat ik zo snel zag was dat bij de Blenchmark addon in user preferences aangegeven wordt dat het versie 1.0.4 is?
Ook kreeg ik geen foutmelding dat auto tile size aan stond maar hij werd wel uitgeschakeld.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 05 januari 2015, 19:49:01 pm

Het enige wat ik zo snel zag was dat bij de Blenchmark addon in user preferences aangegeven wordt dat het versie 1.0.4 is?
Ook kreeg ik geen foutmelding dat auto tile size aan stond maar hij werd wel uitgeschakeld.

het is ook versie 1.0.4 :-)
De foutmelding is 1 zin die in de melding staat als je de addon start. De melding kreeg je al, maar die heb  ik nu iets uitgebreidt.

Bedankt voor het testen!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 05 januari 2015, 19:50:29 pm
Dus de nieuwe BlenchMark addon gedownload en uitgeprobeerd en werkt bij mij goed.

Dus zou het wel handig zijn als de bestanden die je download ook in de map blenchmark zitten dan kun je die gelijk in de addon map van Blender gooien.
Handig voor nieuwe mensen die de addon willen installeren. ;)

Dan is de regressie test geslaagd, ook al doe je geen nieuwe dingen, hij blijft werken.  8)
Bedankt voor de tip. Daar moet ik op letten.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 02 april 2015, 16:44:18 pm
Ik heb zojuist een nieuwe versie gemaakt van blenchmark. wat is er veranderd:
- als het bestand aangepast is terwijl het bestand open staat, dan kun je niet renderen. Je krijgt een melding en het bestand herlaad, waardoor alle wijzigingen ongedaan worden gemaakt.
- als het bestand gewijzigd en daarna opgeslagen is, kun je niet meer renderen. Je krijgt een melding dat je de scene opnieuw moet downloaden of de addon opnieuw installeren.
- er wordt nu meegestuurd welke addon versie je gebruikt hebt
- er wordt nu meegestuurd of je CPU of GPU gebruikt hebt (naast de naam die al gestuurd werd). Daardoor worden de CPU en GPU grafieken nu automatisch bijgewerkt.
- De addon stuurt de benchmarks nu direct naar blenchmark.com. de oude site kan daarmee uit de lucht gehaald worden.
- textueel wat dingen aangepast naar blenchmark.com
- de scene is wat kaler gemaakt, en ik heb wat dingen gewijzigd in de tekst rechts van het scherm.

Zouden wat mensen de addon willen testen? en dan vooral proberen zaken aan te passen en te benchmarken.
Je kunt het bestand downloaden van mijn dropbox hier (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/Blenchmark/blenchmark-105-test.zip).

Dit keer heb de hele addon map gezipt. Dit nav een goede tip.  ;)
Graag hoor ik van jullie!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Zaph op 02 april 2015, 17:13:47 pm
Ik krijg na een verse installatie direct de melding dat ik de file blijkbaar veranderd heb als ik op 'Start benchmark' klik...  :(

edit: de savedate is 'Thu Apr  2 17:13:03 2015' in plaats van 'Thu Apr  2 16:00:15 2015' - na aanpassen van de .py gaat he wel goed. Hij draait nu.

edit 2: op Windows 7 is de savetime de tijd waarop je de addon geinstalleerfd hebt. Dat werkt dus niet...
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 02 april 2015, 17:24:43 pm
Ik krijg na een verse installatie direct de melding dat ik de file blijkbaar veranderd heb als ik op 'Start benchmark' klik...  :(

edit: de savedate is 'Thu Apr  2 17:13:03 2015' in plaats van 'Thu Apr  2 16:00:15 2015' - na aanpassen van de .py gaat he wel goed. Hij draait nu.

Kun je aangeven hoe je de installatie precies gedaan hebt? ik krijg de melding namelijk niet als ik de zip download en uitpak in mn scripts folder.

MAD

Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Zaph op 02 april 2015, 17:27:03 pm
Download -> Save file -> Blender: Install from file

edit: Je zou eventueel kunnen testen of de tijd van de .blend gelijk is aan de .py - dan werkt het wel

edit 2: in de instructies: Click Sent Results -> Click Send Results (t/d)

edit 3: done, results sent
OS: Windows 7 64bit
Version: 2.74
Device: AMD Phenom(tm) II X6 1100T Processor
time: 0:12:24
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 02 april 2015, 18:55:45 pm
komt door de install from file actie. als je gewoon kopieert en plakt doet ie het wel.
Toch maar op zoek naar een andere oplossing. De tijd van de .py gebruiken kan wel, maar dan moet ik een marge gaan inbouwen. Want kopieren gebeurt nooit tegelijk. dus er kan een seconde verschil in zitten. en als die seconde net over het uur heen gaat, dan kloppen zowel de uren, als minuten als seconden niet.

bedankt voor de test. super!

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Zaph op 02 april 2015, 19:00:46 pm
Want kopieren gebeurt nooit tegelijk. dus er kan een seconde verschil in zitten.
Als je naar cpuinfo.py kijkt kan dat eigenlijk niet - bestanden in een ZIP worden in volgorde verwerkt, en de kans dat dat bestandje van 31Kb net een seconde later opgeslagen wordt is echt minimaal.

Maar inderdaad - 100% zeker is het niet. Wel 99,999999999% zeker... ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: IJp op 02 april 2015, 19:37:26 pm
Ik heb de zip file uitgepakt en handmatig heel de map blenchmark in de Blender addon map geplaatst en het werkt. :)
Ik krijg eerst deze melding:
Warning wen you start this blenchmark your current scene wil be closed without saving.
en kan dan gewoon verder, dus het werkt.

Alleen je website licht plat.

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/vandijk1/domains/mad-creations.nl/public_html/blenchmark/sites/all/modules/admin_views/plugins/views_plugin_display_system.inc' (include_path='.:/usr/local/php5/lib/php') in /home/vandijk1/domains/mad-creations.nl/public_html/blenchmark/includes/bootstrap.inc on line 3080
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 02 april 2015, 19:47:57 pm
Ah, ik zie dat er al testers bezig zijn. Ik heb het zelf namelijk "iets" drukker dan ik zou willen maar ik zal straks ook even een kijkje nemen.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 02 april 2015, 20:43:55 pm

Alleen je website licht plat.

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/vandijk1/domains/mad-creations.nl/public_html/blenchmark/sites/all/modules/admin_views/plugins/views_plugin_display_system.inc' (include_path='.:/usr/local/php5/lib/php') in /home/vandijk1/domains/mad-creations.nl/public_html/blenchmark/includes/bootstrap.inc on line 3080

dat is de oude site, je moet naar blenchmark.com
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 02 april 2015, 21:35:16 pm
Ik heb al een oplossing gevonden (denk ik, een eerste test werkte). Ik genereer een sha1 hash voor de finale blendfile. Vervolgens controleer ik de sha1 hash voor het renderen, en als die niet klopt kun je niet renderen. Het gekke is dat het met een md5 hash niet werkt. zodra je de blendfile aanpast veranderd de sha1 hash van het bestand, en daardoor kan ik precies zien of het het originele bestand is.  ;D

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 02 april 2015, 22:36:58 pm
Nieuwe testversie:
hier kun je de nieuwe versie downloaden (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/Blenchmark/blenchmark-105-test.zip)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Nick Van den Broeck op 03 april 2015, 00:24:12 am
ik heb die nieuwste testversie gedownload, gekopieerd naar de scripts map van mijn Blender 2.73 en de .blend die daarin staat open gedaan (zowel rechtstreeks, als via blender 2.73->menu->open).

Start zonder problemen op, links de image editor klaar om te renderen, rechts boven de properties editor op de scene tab en alles dichtgeklapt. Rechts onder de text editor met de read-me file open.

Die readme file zegt me: 'druk op de start benchmark knop' maar die vind ik dus nergens. Er staat expliciet: gebruik geen F12, dus ook de gewone render knop zal het wel niet zijn zekers. Waar staat die knop ergens?

ik vrees wel dat ik morgen zal moeten verder gaan. Nu wordt het te laat en ik gok dat mijn trage laptop er toch een hele tijd over zal doen alvorens die de scene gerenderd heeft.

Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Zaph op 03 april 2015, 01:11:05 am
Bij mij ziet het er zo uit:

(http://s10.postimg.org/nsxd3it8l/blenchmark.jpg) (http://postimg.org/image/nsxd3it8l/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 03 april 2015, 08:31:34 am
ik heb die nieuwste testversie gedownload, gekopieerd naar de scripts map van mijn Blender 2.73 en de .blend die daarin staat open gedaan (zowel rechtstreeks, als via blender 2.73->menu->open).

Start zonder problemen op, links de image editor klaar om te renderen, rechts boven de properties editor op de scene tab en alles dichtgeklapt. Rechts onder de text editor met de read-me file open.

Die readme file zegt me: 'druk op de start benchmark knop' maar die vind ik dus nergens. Er staat expliciet: gebruik geen F12, dus ook de gewone render knop zal het wel niet zijn zekers. Waar staat die knop ergens?

ik vrees wel dat ik morgen zal moeten verder gaan. Nu wordt het te laat en ik gok dat mijn trage laptop er toch een hele tijd over zal doen alvorens die de scene gerenderd heeft.

Hoi Nick,

Je moet de benchmark starten vanuit blender zelf. Dus blender openen. De module blenchmark activeren, en dan via het menu Render > Benchmark. Dan start de module up.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 03 april 2015, 09:54:15 am
Nog meer mensen die willen testen?
Nieuwe testversie:
hier kun je de nieuwe versie downloaden (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/Blenchmark/blenchmark-105-test.zip)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 03 april 2015, 10:00:16 am
Gisteren was het al een beetje te laat om nog te testen maar vanavond zal ik het direct doen.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 03 april 2015, 10:17:46 am
Gisteren was het al een beetje te laat om nog te testen maar vanavond zal ik het direct doen.

thnx! zonder jullie zou een addon goed maken best lastig worden!
MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: koos2 op 05 april 2015, 17:16:56 pm
Hallo Mark, ik kom waarschijnlijk van een andere planeet, maar wat doet in hemelsnaam een Benchmark addon? Ik heb Wikipedia erop nageslagen, maar kan me niet goed voorstellen hoe ik me dit in Blender moet voorstellen of kan gebruiken.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 05 april 2015, 18:23:39 pm
Hallo Mark, ik kom waarschijnlijk van een andere planeet, maar wat doet in hemelsnaam een Benchmark addon? Ik heb Wikipedia erop nageslagen, maar kan me niet goed voorstellen hoe ik me dit in Blender moet voorstellen of kan gebruiken.

met een benchmark meet je als het ware de performance. In dit geval van je processor en grafische kaart. Mijn addon meet je performance van je cpu en gpu dmv de tijd die je nodig hebt om een bepaalde scene te renderen. Deze benchmarks kun je uploaden naar blenchmark.com vanuit blender. Doordat iedereen daar zijn rendertijden naar toe stuurt, kun je heel goed zien welke processoren en grafische kaarten goed performen, en welke minder.

Je kunt de addon installeren zoals elke andere addon. daarna activeer je de addon in je preferences. Daarna kun je in het menu voor Render > benchmark kiezen. En dan start de addon. Er word een nieuwe scene geladen, en dan kun je benchmarken.

MAD
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: JvL op 06 april 2015, 21:11:03 pm
Het heeft even wat langer geduurt voor ik hem kon testen maar hij werkt (net als de vorige versies) probleemloos.
De addon werkt als een trein. Helaas is de rendertijd wat toegenomen maar dat ligt aan Blender zelf.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: koos2 op 07 april 2015, 12:30:37 pm
Ik wil het wel testen, maar mijn videokaart is heel simpel. EenAti Radeon HD 4600 draaiend op een i7 2,6 GHz met 6 GB intern geheugen 64 bit.

Volgens mij kun je zonder Benchmark vertellen dat dit niet een kaart is om aan te bevelen. Maar als je zegt dat het toch wel interessant is als ik het ook test dan wil ik wel kijken.
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Zaph op 07 april 2015, 12:46:57 pm
Het gaat ook om het testen van de benchmark zelf - die heeft Mark gemaakt, namelijk.  ;)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mortalae op 07 april 2015, 23:52:45 pm
Nog meer mensen die willen testen?
Nieuwe testversie:
hier kun je de nieuwe versie downloaden (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/Blenchmark/blenchmark-105-test.zip)

Doe ik nou zo sullig?

(http://s10.postimg.org/mlnvqqw91/blench.jpg) (http://postimg.org/image/mlnvqqw91/)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mortalae op 08 april 2015, 00:01:17 am
Nog meer mensen die willen testen?
Nieuwe testversie:
hier kun je de nieuwe versie downloaden (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/Blenchmark/blenchmark-105-test.zip)

Echt niet!

 de nieuwe versie  (https://dl.dropboxusercontent.com/u/43534527/Blenchmark/blenchmark105.zip)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: blenderbrammetje op 09 april 2015, 00:36:09 am
Bedankt voor de uitleg Mark.
Ik was vergeten de benchmark te activeren als add-on in preferences...
Opnieuw ! :)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: blenderbrammetje op 09 april 2015, 17:23:15 pm
En hoe heet je addon dan , ik heb twee python-script bestandjes naar de addon map gekopieerd , maar ik kan nog geen addon aanvinken...:)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Zaph op 09 april 2015, 17:45:52 pm
Blenchmark (met een L na de B dus)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: blenderbrammetje op 09 april 2015, 21:57:36 pm
Heb ik wel geprobeerd , maar zat er niet tussen... Ik zal nog eens kijken hoe ik ook weer een addon toe moet voegen....
Ik heb toch Blender 2.71 , ik dacht dat de Python bestandjes toevoegen in de Addon map afdoende was.... :)
Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: koos2 op 27 mei 2015, 21:14:56 pm
N.a.v. het bericht van Rozz ben ik het benchmark en Blenchmark gebeuren een beetje gaan begrijpen. (Leuke naam) Heb de addon op mijn pc gedraaid en vergeleken met resultaten op Blenchmark. Ik vind het een prima site en addon. Heel handig voor alle Blender gebruikers.

Op de site heb ik gekeken welke kaart het 2x zo snel doet als mijn machine. Vervolgens wilde ik de naam selecteren en kopieren om daarna in google te zoeken hoe duur die kaart is. Helaas kan dat selecteren en kopieren niet. Nu moet ik het telkens na typen. Is het moeilijk om de site zo aan te passen dat dit wel kan of is dit zeuren?

Weer een compliment. De community en Blenchmark 2 belangrijke Blender aanvullingen op jou naam. Top!

Titel: Re: BenchMark addon
Bericht door: Mark aka Dark op 19 april 2017, 19:50:23 pm
Ik ben met Blenchmark naar Patreon gegaan. Nu ik meer vrije tijd heb wil Blenchmark naar het volgende niveau tillen. Helaas bleek van de week dat mijn oude pc met grafische kaarten niet meer met de nieuwere versies van Blender overweg wil (systeem is dan ook al 10 jaar oud). Het wordt dus tijd voor een nieuwe machine. Helaas heb ik die niet meer staan, en moet ik op zoek naar wat meer up to date hardware. Om dat nu niet helemaal zelf te moeten betalen probeer ik nu donaties via Patreon te regelen.

Ideeen zat voor Blenchmark:
- ondersteuning voor ATI kaarten;
- ondersteuning voor meerdere cpu's
- eigen gebruikers accounts;
- een stand-alone versie van de benchmark;
- Vershillende render scene's;
- een competitie om de beste render instellingen te vinden van Cycles;
- etc;

Dus, mochten jullie Blenchmark op een structurele basis willen steunen: Patreon (https://www.patreon.com/bePatron?redirect_uri=http%3A%2F%2Fblenchmark.com%2F&u=5786277&utm_medium=widget) is de place to be!

MAD