Topic: probleem met kleuren  (gelezen 4499 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 mei 2014, 20:00:20 pm »
Wie kan mij helpen met dit probleem:
M.b.v. van UV projecteren krijg ik in de 3D View precies wat ik wil zien
maar bij gebruik van de Blender Render wordt het niet zo stralen als het
moet zijn (ook de bijbehorende avi wordt 'flets') ??

Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2014, 22:16:54 pm »
Moeilijk te zeggen want het kunnen verschillende dingen zijn maar mijn eerste ingeving is dat het dit probleem is zoals in onderstaande afbeelding te zien is.
Controleer in je texturepanel onder influence of de color op 1.000 staat. Als deze waarde lager is dan wordt de afbeelding flets bij het renderen.
Mocht het dit niet zijn dan zul je wat aanvullende info of screenshots moeten posten met betrekking tot je texture(s). Heb je bv. een node setup gebruikt of niet?



Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2014, 07:02:55 am »
Super aanwijzing ... heb nu bij  Diifuse en Specular alles geactiveerd en nu is de puzzel inderdaad ook bij renderen zoals het origineneel, tenminste zo op het oog.

Hartstikke bedankt JvL ;-)

Prettig weekeinde
      Peter.
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2014, 14:55:18 pm »
Zo twee dingen

Eerst een keer een link naar mij:
http://pkhg.nl/pictures/peterPuzzle.wmv

Dan naar aanleiding van deze 'script' ben ik weer bezig met Blender, veel vergeten maar het een of ander komt weer naar boven.
Op dit moment is het filmpje met een in an addon geplacte script en aangepast voor makkelijk gebruik ontstaan.
Werkt al, er moeten slechts nog sommige dingen worden toegevoegd, b.v. het aantal 'stukken' is nu 5x5 en zou in de script moeten worden aangepast ... maar dat komt in een uitgebreidere GUI. Nu is de 3D View een menu: Puzzle, waarmee men een (4kant) plaatje kan van de HD kan kiezen en dan maar laten anniemeren als Puzzle met EEN knopdruk.

Met Python Blender dingen doen, heerlijk.
Ik zou wel zo te zeggen een cursus (in het Nederlands) en aangepast aan de behoeften van ... willen doen/maken.

Admin: een project hier? met tal van plaatjes en script tekst mogelijk?

En zijn er überhaupt mensen die zin hebben om te leren hoe gemakkelijk men dingen die men kan naar Python etc. kan overhevelen?

En nog een vraag, kan men een wmv bestand als bijlage hier toevoegen? (proberen zou kunnen maar Peter is lui en vraagt liever ;-) ).

Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2014, 15:38:05 pm »
Peter,
Ik denk dat Python toch een heel belangrijk gereedschap is in Blender dus ik zal je project zeker volgen.
Je kan er altijd weer wat van opsteken.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2014, 17:39:02 pm »
Wil,
Ja graag, heb er zin in ...

Ik denk dat ik/wij beginnen met te laten zien om een aantal dingen, die men als 'gewone' gebruiker doet in het b.v. 3D View, via Blender zelf als 'script' kan bewaren!
En er een beetje aan knutselt ...

Ik denk dat ik daarvoor een nieuwe 'post' begin ...
Een mini probleempje zou kunnen zijn dat ik met Blender 2.7 aan de gang ben, maar me herinnerend aan  een tijd geleden (zeg 1 1/2 jaar) ging het vrijwel hetzelfde met 2.69 of zo ... in elk geval zullen moeilijkheden worden overwonnen ;-).

Ik denk dat ik morgen van start ga ...

Als het hier niet zo gaat als men (o.a. ik) wil, dan zal ik ervoor een wiki gebruiken ... 
Maar eerst probeer ik het hier ...

Groetjes en tot morgen ....

Peter

Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2014, 18:59:48 pm »
Hoewel ik zelf python af en toe al gebruik in beperkte mate wil ik best wel wat bijleren dus ik heb zeker interesse!  ;)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2014, 16:13:30 pm »
Admin: een project hier? met tal van plaatjes en script tekst mogelijk?
Je kunt een apart onderwerp starten, en daar telkens posts plaatsen met uitleg.
En nog een vraag, kan men een wmv bestand als bijlage hier toevoegen? (proberen zou kunnen maar Peter is lui en vraagt liever ;-) ).

Nee, dat kan niet. Youtube is het devies.

Verder: persoonlijke vragen zijn beter te stellen via een persoonlijk bericht. Ik lees veel posts, maar soms mis ik er een paar. En dan krijg je dus geen antwoord.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2014, 10:44:46 am »
OK, forum dingen zal ik via PM vragen, sorry, had ik moeten weten dat dat beter is ...

Groetjes (en bedankt Mark)
 
         Peter

Doei
       Peter