Topic: [BGE] Welke soort physic heeft welke functie ?  (gelezen 2896 keer)


superjamie

« Gepost op: 08 juni 2016, 10:43:04 am »
Hoi medeblenders...

Ik ben al ongeveer een jaartje bezig met het leren van blender en ik ben nog maar een
paar weken of zo bezig om de BGE te leren... voordat ik in de BGE ben begonnen heb
ik mezelf eerst gericht op het modelleren met tools en modifiers, daarna op het renderen
in cycles render en nu ben ik aan het oefenen in de BGE, maar ik weet nog lang niet alles
van de BGE en vraag me dus af welke "soort physic en collision" welke functie heeft...
soorten physics (en collisions) die de BGE ondersteunt zijn als volgt:

- Static Physics

- No Collision Physics

- Dynamic Physics

- Rigid Body Physics

- Soft Body Physics

- Vehicle Controller Physics

- Occlude Object Physics

- Sensor Physics

- Character Physics

- Navigation Mesh Physics


Ik weet in elk geval war Static, No Collision en Character Physics zijn, maar derest vraag ik
mezelf dus af... daarom vraag ik aan jullie, welke soort physic en collision welke functie
heeft... kunnen jullie het mij uitleggen... zo ja... dan wil ik het graag weten...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2016, 10:46:10 am door superjamie »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 juni 2016, 13:24:49 pm »
Helaas kan ik je er niet mee helpen. Wat ik mij afvraag is waarom je met BGE aan de slag gaat. Volgens mij kun je veel beter met Unity 3D verder gaan. Het is een game engine die internationaal veel gebruikt wordt en gratis voor klein gebruikers. Volgens mij heb je meer aan die kennis.  Je 3Dmodellen maak je dan in Blender, inclusief animatie en de game maak je met Unity 3D.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 08 juni 2016, 15:09:39 pm »
Helaas kan ik je er niet mee helpen. Wat ik mij afvraag is waarom je met BGE aan de slag gaat. Volgens mij kun je veel beter met Unity 3D verder gaan. Het is een game engine die internationaal veel gebruikt wordt en gratis voor klein gebruikers. Volgens mij heb je meer aan die kennis.  Je 3Dmodellen maak je dan in Blender, inclusief animatie en de game maak je met Unity 3D.

OK, maar ik had volgens mij gezien dat er in de gratis versie van Unity3D geen texturing
in primitiven mogelijk is, maar anders ga ik misschien wel een keer proberen welke functie
elk soort physic heeft... want ik denk dat zelfs met de gratis versie van Unity3D geen 3D
games kan maken met texturing enzo... ik dacht dat ik zoiets een keer heb gelezen op
de website van Unity... ook daarom wil ik de BGE gaan leren, omdat je dan wel gratis
texturing, normal mapping enzo kan toepassen in 3D Games... of kan dat wel als je Unity3D
gebruikt... en waar is de website van Unity3D dan ?... en de Gratis versie van Unity3D voor
klein gebruikers ?.... ik dacht dat de gratis versie van Unity of zo een try versie was, hoewel
ze op de nederlandse game-maker forum zeiden dat er ook een gratis versie van unity is
met veel mogelijkheden, snap je ?...

Ik ben dus overgestapt van game-maker naar blender3d, omdat game-maker nu echter
bedoelt is voor professionals en daarnaast ook nog eens niet is bedoelt voor 3D...

Maar i.p.v. Unity werk ik in Blender3D, omdat je voor de volle versie van unity dus moet
betalen... en ik dacht dat je in de gratis versie van unity dus geen texturen aan je modellen
en primitiven kunt toepassen, vandaar dat ik de BGE wil leren... snap je het nu ?...

Groetjes Jamie.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 juni 2016, 16:19:44 pm »
Jamie , dat klopt niet helemaal.

Er is maar één Unity , steeds een nieuwe versie , met minder of meer ondersteuning en rechten.
Pas vanaf een bepaald bedrag , en dat is een fors bedrag per jaar , hoef je ervoor te gaan betalen en dat is dan nog vrij schappelijk.
Voor amateurs , en semiprofessionele creatievelingen en gamebouwers is het gratis tot je die limiet overschrijd aan inkomsten.

Ik heb het zelf toevallig ook , het is een volwaardige veelgebruikte game-engine waar vrijwel alles mee kan.
Van texturen heb ik niet zo'n verstand maar het is in de meeste game-engines zo dat je zelf je UV's en textures eerst met bv Blender maakt ,
en dan importeert. Ook in bv Unreal Engine is dit zo...

De Blender Game engine is leuk maar ik liep al snel tegen beperkingen aan. Met name animated textures en dat soort dingen kan slechts beperkt gebruikt worden , of de hele game gaat stotteren.
Ik waarschuw je maar , Koos2 heeft gelijk ...  ::)

superjamie

« Reactie #4 Gepost op: 08 juni 2016, 17:21:09 pm »
Bedankt... ik heb unity gedownload op mijn computer...

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2016, 09:38:51 am door superjamie »