Topic: Rigid Bodies & Physics  (gelezen 4975 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 juli 2013, 02:49:25 am »
In plaats van de game-engine, gebruik ik voortaan weer liever de render-physics, basicly hetzelfde maar ik vond de game-engine te veeleisend wat instellingen betreft,
in de gewone render-physics kan ik hetzelfde met minder moeite, en er zijn minder instellingen. Het komt er iets minder nauw,
Maar wie weet er hoe ik het voortdurend trillen van sommige objecten kan voorkomen. Behalve dan door de physics pas te laten beginnen na een actie of collision,
met de-activate... Hier alvast een leuke Domino animatie...
https://www.youtube.com/watch?v=vvwRD6UyupE
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 01 juli 2013, 07:37:56 am »
Citaat
Behalve dan door de physics pas te laten beginnen na een actie of collision,

Is dat de reden waarom in je animatie physics soms niet goed lopen? Je ziet het bijvoorbeeld heel goed als de bal op de wip valt.
Ik heb wel eens met physics gespeeld. Geen trillen opgemerkt.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2013, 13:16:44 pm »
Ach ja , het was ook maar een testfilmpje, voornamelijk door Nathan gemaakt in dit geval.
Ik heb er weer van geleerd, ik had zelf ook een animatie met vallende letters gemaakt als oefening, ik post m vanavond.
Daar zie je de letters na het neerkomen nog iets te lang doortrillen... Daarom voortaan even geen Game-engine meer.
In de gewone Render-Physics instellingen gaat een en ander wat gemakkelijker...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2013, 00:09:12 am »
Dit filmpje mislukte steeds, de letters bleven natrillen... Nu gebruik ik de gewone Rigid-Body physics en het werkt perfect....
Gewoon met standaard instellingen. Ik vind dat de point lights, die met "this layer only" de layers belichten waar de letters inzitten, nog wel wat sneller mogen....
Wat vinden jullie ervan.
https://www.youtube.com/watch?v=87xodsPvHKQ
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2013, 01:00:32 am door blenderbrammetje »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 03 juli 2013, 17:25:09 pm »
Bram,
Ik vindt dit allemaal heel interessant en ik ga dat zeker nog een keer gebruiken ;)
Ik vindt het een heel mooi filmpje maar en daar heb je het weer maar als ik zo iets zie, dan heb ik daar gelijk mijn eigen gedachten bij :oops:
Ik zou de B van bram niet laten omvallen maar alleen bam!!! op de grond laten vallen en laten wankelen, daarna producties ervoor in brokstukken laten omvallen dat is mooi te zien in een het ander onderwerp van jou in
Simulatie Crack Modifier Explosions.
Daarna het licht over Bram.
Sorry dat ik mijn gedachten de vrije loop laat maar je hebt het toch maar mooi gemaakt en dat kan ik van mezelf nog niet zeggen.
Dus ga zo door ik vindt het licht goed. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 juli 2013, 13:36:33 pm »
@ IJp , Moet je zeker doen, het is simpeler dan je denkt. Van de Physics gebruik je vooral "static" en "collision"
De standaardinstellingen zijn vaak gewoon goed, hoewel ik vaak dingen zwaarder maak met "mass".
Verder een kwestie van tweaken, het zijn maar natuurwetten hé ! Nu ik er de slag van te pakken heb, ben ik aan een soort achtbaan begonnen, samen met Nathan86 maak ik die binnenkort af, dan post ik hem ...  8-)  ik ga zeker nog verder met mn logo, er moet nog een animatie in...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 juli 2013, 22:51:39 pm »
Muziekje bij mn teasertje gemaakt, Beetje ruis maar dat komt doordat Fruity loops het geluid van andere sporen een beetje wegdrukt als je een onboard geluiskaart gebruikt...
grts Blenderbrammetje !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2013, 01:01:56 am »
Inmiddels is ook de animatie van de Ram toegevoegd...
Voorlopig laat ik het hier even bij, ik heb nog een animatiefilmpje af te maken....
Grts,.... Blenderbrammetje  :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »