Topic: Anime Character Modeling Tutorial  (gelezen 42884 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 23 september 2014, 20:57:33 pm »
Ik heb al eerder in een topic van ijp een link naar deze tutorial geplaats maar ik denk dat deze serie een eigen topic verdient.
Het gaat om een 40-delige tutorial en hij gaat overal erg diep op in dus bijzonder leerzaam. De serie is nu helemaal afgerond.

Veel plezier!

https://www.youtube.com/watch?v=5Xuf6ODN_xY

Dit is de link naar het inleidende deel, de rest vindt je door op de youtube knop te drukken en naar het kanaal van de maker te gaan.  :)
« Laatst bewerkt op: 23 september 2014, 21:08:41 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2014, 21:01:25 pm »
JvL hij geeft aan deze video bestaat niet. :-[

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2014, 21:09:44 pm »
Oeps! Ik had per ongeluk de link naar het kanaal geplaatst. Nu is het een link naar hetde inleiding. Bedankt voor de waarschuwing ijp!

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2014, 09:22:54 am »
Zo part 1 ;-)



partt 2:




deel 3: was niet zo mooi uitgelegd ... heb er maar iets van gemaakt:



« Laatst bewerkt op: 25 september 2014, 14:16:00 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2014, 10:08:03 am »
Haha, mooi!

Nu de andere 39 nog... ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2014, 12:35:45 pm »
Ik ben al bezig en ik zet mijn andere model even in de ijskast ;)
Ik ben begonnen met de tutorial maar ik heb eerst de referentietekening aangepast omdat deze niet klopt in het voor en zijaanzicht.
Als dat niet klopt heb je als beginner snel een fout gemaakt. :-[
Dus ook voor de andere 38 hier de aangepaste tekening.




Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2014, 12:44:31 pm »
Nounou, jullie zijn goed bezig zeg.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 24 september 2014, 22:54:24 pm »
Ik ben ook begonnen met de tutorial en het gaat tot nu toe goed ik ben nu bij deel 2


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2014, 12:10:02 pm »
Als je een character wilt leren modeleren dan is dit de tutorial die je moet volgen, hij wordt duidelijk in korte stappen uitgelegd.
Het is alleen jammer dat er niet meer leden mee modelleren ;)  met uitzondering van op PKHG die is ook goed bezig.
Maar voor mij is het nu op naar deel 3.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2014, 12:42:06 pm »
Als ik nog een vrouwelijk character nodig zou hebben dan zou ik het zo doen!  ;)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 25 september 2014, 15:17:02 pm »
Deel 4 vind ik maar niks ... niet netjes uigegegd en te veel bla bla ...
Nu snap ik het: sculpting is gewoon een nieuwe KUNST ... tja.
Kijk maar wat voor rare pieken ik krijg, en (nog) niet in staat ben ze weg te werken ...

ik zal maar zelf, naar tekentechniek aan de slag gaan:








Hmm valt niet mee: heb maar de 'bodems'van de cubussen bijna allemaal weggehaald en wat kleuren ter orientatie toegevoegd:



Deel 5:
Na ja, de knie laat ik nog maar in het midden ...


« Laatst bewerkt op: 26 september 2014, 10:38:09 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 29 september 2014, 19:19:49 pm »
Ik ben ook bij haar achterwerk op mijn eigen manier verder gegaan omdat ik het ook een beetje omslachtig vond ::)
Ook vindt ik het raar dat hij elke keer opnieuw begint met een cirkel :o maar ik ga gewoon verder waar ik gebleven ben en gebruik dan extruud.  ;)
En sculpting ga ik pas gebruiken als heel het character klaar is.
Dit heb ik tot nu toe klaar.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 29 september 2014, 19:35:30 pm »
Ziet er goed uit heren! Ben benieuwd wat bij jullie beiden het eindresultaat wordt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 02 oktober 2014, 16:39:23 pm »
Ik heb wat tutorials vooruit gekeken maar de manier van modeleren van bvb het haar snap ik niet helemaal hij maakt eerst het haar en gaat daarna moeilijk onder het haar verder met het hoofd :-\

Hier weer een vraag aan jullie allen: is het niet handiger om het haar als apart opject te modeleren op een andere layer ???



Ik heb in ieder geval het hoofd gemaakt zodat ik daar elke pruik op kan zetten of kan dat niet???

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 02 oktober 2014, 16:48:58 pm »
Ja het is inderdaad handiger om het haar op een aparte layer te maken zodat je het makkelijk kunt bewerken.
Wat ook handig is is om het deel van het hoofd te kopieren waar het haar komt (haargrens) en dit te gebruiken als een soort badmuts waar het haar op bevestigd wordt.
Je kunt het geheel dan gewoon parenten.

Je kunt dan verschillende "pruiken" gebruiken zoals je zelf al zegt.