Dutch Blender Community

Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: blenderbrammetje op 05 juni 2020, 23:57:45 pm

Titel: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 05 juni 2020, 23:57:45 pm
Jerome The Exosome.

Jerome The Exosome is een goedaardige exosoom die zich valselijk beschuldigt voelt van het verspreiden van ziekte.
Hij kan inmiddels praten , dit was de eerste test.

https://www.youtube.com/watch?v=o91tsBWPKrs
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 06 juni 2020, 19:35:51 pm
Lekker bezig.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 11 juni 2020, 13:46:52 pm
Jerome is inmiddels geanimeerd. Zat nog beetje in over zijn material. Had licht doorschijnend en lichtgevend moeten zijn , zonder de schaduwen en diepte te verpesten. Moeilijk.
Voor je het weet zit je weer met 5 minuten rendertijd voor een full HD plaatje.
 

(https://i.postimg.cc/CRHV9P0H/Jerome-The-Exosome.jpg) (https://postimg.cc/CRHV9P0H)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 11 juni 2020, 13:50:48 pm
Geluid eronder plakken dan maar in Blender video editor. Mijn video editor is niet geschikt om de audio los te koppelen , en ook niet om er zelf realtime geluid bij op te nemen.
Ik gebruik het geluid van het filmpje dat ik gebruikt heb om de mond te animeren....
Render eerst het oude material omdat dat snel gaat met Branch Path tracing.  :o ::)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 11 juni 2020, 23:37:06 pm

(https://i.postimg.cc/4mX86z4S/Jerome-The-Exosome.jpg) (https://postimg.cc/4mX86z4S)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 13 juni 2020, 19:32:37 pm
Welke video editor gebruik je dan?
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 13 juni 2020, 21:14:55 pm
OpenShot. Maar dat is heel beperkt. Wel goed. En gratis , open source.
Helaas kun je daar een aantal zaken niet in doen met audio.
Premiere pro is me te duur. Gekraakt kan wel maar als je dingen wilt maken om te verspreiden...
Of in opdracht...
Beter iets legaals.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 14 juni 2020, 00:39:52 am
Hmm , nog één filmpje met MaliCero , dan stap ik over naar 2.80.
Ik ben er al aan begonnen.
Mijn in 2.97 gemaakte Virus animatie werd boven , 8-core 4 Ghz en R9380x 4Gb , met Branched Path tracing , in Blender 2.79 gerendert in 2 minuten.
Beneden word hij nu op mijn snelste 8-core  , 4,2 Ghz en 970GTX en Blender 2.80 gerendert in 31 seconden.

Dat is vier keer zo snel. Zonder Blender 2.80 was hij slechts twee keer zo snel met zijn CUDA. Ongeloofelijk.
Voor het volgende filmpje gewoon maar Path tracing. Het mag best 2 minuten per frame zijn.
Gelukkig heb ik mijn 2 x Xeon 5670 met 32 Gb geheugen nog. Met wee 750ti's erin. Die is minstens zo snel. Over CPU nog sneller.
Dit filmpje is maar 240 frames maar het kan zo 2000-3000 frames worden. Voor anderhalve minuut film...

Ik post het zodra het geluid eronder zit. Groetjes !  ::)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 14 juni 2020, 23:39:31 pm
Daar is ie dan. Jerome The Movie.

https://www.youtube.com/watch?v=3H35ZVC5MDg
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 15 juni 2020, 00:17:26 am
Ik zal de spraak voortaan tegelijk filmen en in de microfoon inspreken.
Dan heb ik de audio al apart , en kan ik hem ook eerst bewerken. Hoger stemmetje , effecten etc.
Anders moet ik het door Blender laten exporteren als audio , kan ook maar duurt langer...
Met mijn USB condensator microfoon is de kwaliteit ook een stuk beter , is wel zo leuk als je het nog wilt bewerken....

groetjes weer Blenderaars.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: IJp op 15 juni 2020, 11:25:28 am
Knap gemaakt die lip sync en ook weer grappig. :)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 15 juni 2020, 17:36:14 pm
Ik ga wel alle shapekeys opnieuw maken Ijp , deze waren specifiek voor deze zin.
En teveel. En twee werkten enigszins tegen elkaar in.

Ik maak er nu aparte , eerst voor de klinkers , en een paar voor medeklinkers. De tong is apart. "A" , "U" , "O" , "E" en "I". dan "F" en "P".
met de "F" maak je ook de V en met de "P" maak je ook de B , de T word met de tong gedaan. D is een zwakke T... enz.
Maar word in de shapekeys voor de medeklinkers hier en daar automatisch goed gezet.
Ik had 10 shapekeys , nu wil ik aan 12 genoeg hebben voor alle spraak. Je kunt de schuifjes / shapekeys combineren. Zodoende...

Komt goed. Binnenkort de toespraak , en nog een paar korte opmerkingen van Jerome The Exosome.
 ;D
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 16 juni 2020, 00:16:17 am
Jerome kan nu ook lachen. Glimlachen.  :D




(https://i.postimg.cc/k2CRW3C0/Jerome-Smile.jpg) (https://postimg.cc/k2CRW3C0)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 20 juni 2020, 11:36:47 am
Jerome is klaar voor zijn volgende filmpje van 16 seconden. Zijn stem klinkt nu een octaafje hoger , via Audacity opgenomen.
Ik wil nog wat dingen aanpassen , een nieuw bloedvat met twee zijgangen en een splitsing...
Maar deze word vast gerendert.
Jerome stelt zich voor.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 20 juni 2020, 23:33:05 pm
https://www.youtube.com/watch?v=9It_iiIctmc
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: IJp op 21 juni 2020, 10:58:22 am
Knap gemaakt hij praat al beter dan ik :D
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 21 juni 2020, 18:29:13 pm
Heel leuk. ziet er goed uit. Ik denk dat het met hele kleine aanpassingen nog leuker kan worden. Het "hoofd", het geheel van de virus kan een heel klein beetje bewegen in zijn geheel. Als je praat schut je altijd een heel klein beetje met je hoofd, de mate waarin en hoe je dat doet geeft iets van je karakter weer.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 21 juni 2020, 19:12:52 pm
Klopt Koos2.
Dit zijn oefeningetjes voor een toespraak. Hij moet met zijn hoofd bewegen maar ik wilde eerst kijken of dat met soft-body kan , zodat zijn tentakeltjes meewiegen...  ::)
Verder mag hij ook wat zweven , als in een bloedstroom.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 21 juni 2020, 20:26:07 pm
Hij zweeft. Maar softbody is geen succes vanwege de shapekeys. Hele gezicht word blubberig. Wel grappig...
Misschien kan ik soft body alleen op de uitsteeksels toepassen...
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 21 juni 2020, 20:55:28 pm
softbody of cloth(met grote stijfheid) alleen de uiteinden van de uitsteeksels lijkt mee een uitstekend idee.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: IJp op 22 juni 2020, 14:21:05 pm
En als dat niet werkt de Wave modifier.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 22 juni 2020, 23:29:24 pm
Bedankt voor de feedback Blenderaars. Het is inmiddels toch nog gelukt.
Hoewel de stijfheid wel aardig in te stellen is , de reactie op force fields nog niet zo gelukt...
Maar ze wiebelen , SofBody Partial. Via een vertex-group. Zodat een gedeelte stijf blijft voor de shapekeys , zijn hele lijf.
Alleen de uitsteeksels wiebelen.... Dat is al heel wat...
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 23 juni 2020, 21:10:51 pm

(https://i.postimg.cc/ygxLvKhm/Jerome-New.jpg) (https://postimg.cc/ygxLvKhm)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 23 juni 2020, 21:12:07 pm
Hij zweeft wat op en neer , en tijdens nee schudden wiebelen ze prachtig.
Ik ga renderen.  ;D
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 25 juni 2020, 10:14:10 am
The Final "Final Version"  8)

https://www.youtube.com/watch?v=nSe-UKhKdF8
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: IJp op 25 juni 2020, 20:14:00 pm
Dat ziet er goed uit knap gemaakt en dat schudden van die uitsteeksels brengt toch ook nog andere gedachtes naar boven :o ;D
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 26 juni 2020, 20:42:45 pm
Het schudden ziet er goed uit, het praten is nog erg statisch.
https://www.youtube.com/watch?v=3_0WNu-Vo0A (https://www.youtube.com/watch?v=3_0WNu-Vo0A)
Ik heb als voorbeeld deze video voor je gevonden. Hoewel hij praat over een talking head gaat het er mij om dat je goed kijkt naar hoe hij zijn hoofd beweegt tijdens het praten. Kijk ook eens naar nieuwslezers. Het gaat om de subtiele beweging die het hoofd vanuit de nek tijdens het praten maakt.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 27 juni 2020, 14:47:36 pm
Komt goed in het volgende filmpje Koos2 , maar je hebt gelijk.
Plus niet alleen NEE maar ook JA knikken en achterom kijken. Beetje meer dynamiek...

Dan voor de feedback.  :o
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 01 juli 2020, 11:51:17 am
Blender - ramp.

Harde schijf met projecten erop gecrasht. Kapotte sectoren vermoed ik. Had al eerder leesfouten.
Nu is ook de rest van de computer , dus Windows , gecrasht. Start niet meer op.
Dus werk nu op mijn snelste computer , maar moet alle schijven een voor een op deze computer aan gaan sluiten in de hoop er nog data van af te kunnen trekken.
Van de SSD zal wel lukken , maar van de seagate 1TB HDD weet ik niet.
Ik ben al blij als alleen de Blender projecten lukken. Is een paar Gigabytes.

Bah. Maar niet getreurd. Laatste filmpje was op deze computer gerendert dus ik heb voorlaatste Jerome project nog.
Maar verder niets.  ::)   :-[
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 01 juli 2020, 15:46:56 pm
Toen ik het las zei ik iets wat mijn moeder niet zou hebben goed gekeurd. Wat een#@#$%&^%%# ellende. Sterkte ermee. Mijn computer moet ook noditg in de revisie voordat mij zoiets overkomt.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: IJp op 01 juli 2020, 18:49:23 pm
Ik heb maar niet op leuk gedrukt  :o
Het is inderdaad een ramp ik hoop voor je nog wat van de schijven terug kunt halen .
Sterkte en succes.

Ik bedenk nu ineens dat er ook wel een voordeel aan is, je moet nu wel opnieuw beginnen dus alles lekker schoon en opgeruimd.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 04 juli 2020, 00:46:10 am
Nou ja. Het stimuleert de overstap naar Blender 2.83 wel.
Maar morgen alle schijven even aan deze computer hangen , heb net 555 GB vrijgemaakt.
De SSD is geen probleem maar de seagate 1TB die kapot is misschien wel.
Ach zoland het niet meteen mn systeem sloopt...  :-\ ;D
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 04 juli 2020, 00:52:20 am
Zodra ik alle data heb haal ik de FX 8320 PC uit elkaar , bouw hem opnieuw op met nieuwe Wraith cooler en kijk ik of ik hem weer aan de praat krijg.
Anders opnieuw windows 10 installeren...
Hij geeft nu zelfs geen beeld meer op mijn andere monitor beneden. Tijd voor een complete herbouw.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 07 juli 2020, 12:51:52 pm
Heb je nog geluk dat je handig bent met hardware. Ik laat dat meestal aan een ander over.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 08 juli 2020, 21:36:04 pm
Op geluk hoop ik.
Vandaag de data van de C-schijf overgepompt , geen probleem want dat was een SSD-tje...
Morgen , voor ik de 8320FX weer opnieuw installeer , eerst de data van de kapotte Seagate 1TB schijf afhalen.
Dat zijn mijn Blender projecten.

Eerst maar eens zo'n scan doen waarbij alle kapotte sectoren gemarkeerd worden. Voordat deze bak er ook weer uitklapt.
Hopen dat mijn MaliCero en Jerome Projecten onbeschadigt zijn...
Dan kan ik de schijf gewoon leeghalen en binnenkort op een verse windows 10 weer verder gaan...
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 10 juli 2020, 10:46:41 am
Ik zal regelmatig voor je duimen.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 12 juli 2020, 01:31:41 am
Het is een PC-drama geworden. Heb een nieuwe voeding nodig, Hij komt meestal niet eens meer in zijn bios.
Gelukkig kan ik morgen de blender projecten overzetten naar mijn snelste PC . Nadat ik de HDD gescand en gerepareerd heb.
De hulpfilmpjes om te animeren heb ik al.
Dan zet ik tijdelijk even Blender 2.79 er weer op. Kan ik toch nog mijn twee filmpjes afmaken en heb ik de rest
van de Blender projecten gesaved. Hoop gedoe. :o ???

Maar zo kan ik verder...  ::)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 14 juli 2020, 16:45:13 pm
Fijn dat je inieder geval verder kunt. Hopelijk zien we hier gauw het resultaat.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 15 juli 2020, 20:46:29 pm
Wat erg. Alles kwijt. Schijf start niet meer op en maakt ieder systeem waar ik hem aanhang corrupt.
Windows start niet op. Word wel herkend in BIOS maar daar hebben we niets aan.
Al het werk van jaren Blenderen kwijt.
Heb gelukkig mijn filmpjes nog. En een hoop render resultaten op de SSD. Afbeeldingen.
Maar alle Blenderprojecten en veel materiaal , alle textures etc... allemaal weg. Schijf kapot...

Ik ben nu extra gemotiveerd om naast mijn nieuwe work flow nu ook een goede data flow en redundancy op te zetten.
Op andere schif een gesynchoniseerde map. Etc.
Betere map structuur voor Blender. Alles in aparte mappen , cache , projecten , textures en objecten.
Bah.  :o ::) :-[
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 15 juli 2020, 20:49:28 pm
Jammer dat ik deze PC onlangs opgeschoond en opnieuw geinstalleerd heb.
Nu heb ik alleen nog de MaliCero crosspoint file , en Jerome the Exosome , de projecten. Omdat ik die hierop had gerendert.
Daar kan ik mee verder , hoewel dat al een oud MaliCero project was. Moet ik veel opnieuw animeren ,
daar was ik zover nog niet.

Maar ach. Ik ga weer veel nieuwe dingen maken , deze keer blijvertjes.  ;)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: IJp op 16 juli 2020, 10:53:50 am
Dat is ... en balen :'(
Je textures en HDRi kun je weer gratis bij pakken als je ze nodig hebt die hoef je niet meer zelf op een schijf te hebben staan.
https://hdrihaven.com/
Ik zelf heb backup's op meerdere schijven staan maar de laatste Blender file waarmee ik bezig ben zet ik in een gratis cloud opslag dus dat kan hopelijk niet meer mis ;)
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/beste-gratis-cloud-diensten-61960/

Maar hoe dan ook, Sterkte en weer snel door naar nieuwe Blender projecten.



Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 16 juli 2020, 21:55:17 pm
Thnx voor de link , ik wil wel vaker HDRi gebruiken.
Had een leuke Blender World Shader voor de wolken hemel.
Die ga ik opnieuw maken in Blender 2.83.

Maar HDRi heeft zo zijn voordelen. Meer keuze in achtergrond etc.
Ik ga weer een wat karakters modelleren en riggen.
 8)
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: IJp op 16 juli 2020, 23:45:03 pm
Bij HDRri haven zit ook een icoon die je naar gratis tetures brengt  8)
https://texturehaven.com/
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 17 juli 2020, 20:04:21 pm
Thnx Ijp !

Ik heb er meteen een aantal binnengetankt.
Voor het huisje in mijn Alien Timemachine animatie.
Leuk met specular en roughness etc. erbij.

Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: IJp op 18 juli 2020, 13:03:45 pm
Ik hoop dat de maker Rob Tuytel van https://hdrihaven.com/ en https://texturehaven.com/ deze site nog lang gaat aanhouden en onderhouden.
Ik zie nu pas dat Rob Tuytel een Nederlander is dat maakt het wel helemaal speciaal.
Als ik ooit een prijs in de postcode loterij win zal ik hem zeker steunen.

https://texturehaven.com/p/about-contact.php
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 18 juli 2020, 16:29:19 pm
Bedankt voor de tip Jip , die hou ik in gedachten.
Ik was namelijk van plan een jackpot te winnen.  ::) :o
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 26 juli 2020, 21:42:07 pm
Pfff. Nieuwe voeding binnen. 750 watt 80+bronze , Zalman.
Doet iet het nog niet.

Vandaag moederbord batterijtje vervangen en jawel. Dat kan dus ook nog. Ha ha !
Ach nu kan ik met de oude voeding die dus nog gewoon goed was de derde computer met fX6300 opnieuw opbouwen.
Leuk om te renderen als het moet. Of netwerk gamen.

Groetjes !  ;D  ::)  :o
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 27 juli 2020, 23:17:29 pm
Gelukt , zit weer op mijn oude bakkie , mijn FX8320 met RX 380X.
Moederbord batterijtje. Ach een nieuwe voeding kan nooit kwaad...  ;D
Loopt weer als een zonnetje , net Blender 2.79 geinstalleerd om wat dingetjes af te maken.
Ben inmiddels al met 2.83 bezig  maar daar nog zo in thuis...

Dus even wat opnieuw animeren , dan renderen en ondertussen doe ik wat 2.83 tutorials , zo leer ik het snelst de weg.
Dus binnenkort weer wat Pieces  (A Piece a day) 

Groetjes !
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 27 juli 2020, 23:26:09 pm
BInnenkort dus weer nieuw Jerome the exosome filmpje en mijn MaliCero animatie-grap.
Daarna tijd om eens wat mooiere karaktertjes te maken die ook kunnen praten en opgebouwd zijn volgens de pixar methode. 8)

Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 28 juli 2020, 18:03:31 pm
Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe characters. Heb je een tutorial gevonden over de pixar methide? Ik ben wel nieuwsgierig.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 29 juli 2020, 17:37:01 pm
Hoi Koos2.
Ja ik had een youtube filmpje gevonden , een over de pixar gewrichten die gewoon mooier buigen , en een over de topology van het lichaam.
Ik zal ze vanavond posten.
Zelf heb ik een eenvoudige animatie topology voor het gezicht op basis van ringen, Meest gebruikte methode.

Grts
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 31 juli 2020, 19:40:47 pm
https://www.youtube.com/watch?v=5G9ziFbJJmM
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 31 juli 2020, 19:42:26 pm
Deze is echt goed. Ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd maar dat hoeft ook niet.
Ik begrijp de werking en voordelen.

Die van hemzelf is ook een leuke variant.
https://www.youtube.com/watch?v=X5Jksu5Z8AA
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 31 juli 2020, 20:08:50 pm
Bedankt voor de post. Dit weekend ga ik ze rustig bekijken, ik ben benieuwd.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 01 augustus 2020, 10:12:53 am
Kon niet wachten en heb gisterenavond nog even gekeken. Hel goed, vooral heb ik veel aan de topologie van de schouders. Het is erg ingewikkeld, maar op deze manier uitgelegd lijkt het simpel. Jammer dat bij de video over gewrichten er niet bij aangegeven wordt hoe de weights moeten zijn
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 01 augustus 2020, 23:44:16 pm
Om het goed op te zetten is even een dingetje. Goed onthouden wat de makkelijkste manier is.
Maar de werking ervan vind ik juist simpel , doeltreffend en verhelderend.

Ik animeer al een poosje en mooie gewrichten van deze kwaliteit zijn moeilijk anders te bereiken.
Hoewel je met weight painting veel kunt corrigeren , niet alles.
Dit is echt mooier.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: blenderbrammetje op 01 augustus 2020, 23:51:25 pm
Ik begin morgen aan mijn nieuwe Jerome filmpje.
Ik heb alleen Jerome en Malicero nog en de MP agent.
Alle andere projecten zijn kwijt en de schijf kapot.

Maar de computer is sneller dan ooit en weer compleet verder. Alles geinstalleerd.
Dus ik ga nieuwe characters ontwerpen , omdat ik nog met Blender 2.83 moet leren werken , zit nog op 2.79 ,
ga ik dat met behulp van pixar en Andrew Price tutorials doen , evenals de Tractor.
Nieuwe characters met dezelfde animatie mogelijkheden voor spraak en nu dus ook meer vrije bewegingen , dankzij betere topologie.

Ik ga een zigeunermeisje met een traan maken , en wat dieren voor een Malicero filmpje.
Die gaan erop vooruit want eerst konden ze niet echt praten.
Nu wel.
Titel: Re: JeromeTheExosome
Bericht door: koos2 op 02 augustus 2020, 10:40:34 am
Ik kan niet wachten.