Algemeen > Leden stellen zich voor
Even voorstellen: Guus Jansen a.c.e.
GuusJ:
Goedemorgen,
Dit is mijn eerste, en hopelijk niet de laatste, topic op deze site.
Mijn naam is Guus Jansen, ben 3D visualisator en tekenaar sinds 2015. Mijn werk bestaat voornamelijk
uit technische details en animaties. Voorheen gebruikte ik daarvoor bijna altijd 3DS Max. Soms in combinatie
met Inventor. Maar mijn licenties hierop zijn bijna verlopen. En beide programma's zijn niet meer te koop.
Alleen nog te huur. Dus ik denk voorzichtig na over een alternatief.
De resoluties waarmee ik meestal werk is 9550x 4500 pixels @ 200 dpi en 19.100 x 9000 @300 dpi.
Mijn "platen" worden gebruikt op beurzen en voor documentatie doeleinden.
Mijn vraag aan jullie (als ervaren ? Blender gebruikers). Kan ik in Blender dezelfde professionele
resultaten halen als in 3ds Max i.c.m. VRAY ?
Met name de grootte van de afbeeldingen in het aantal pixels als het aantal DPI zijn hierin van
groot belang.
Met groet,
Guus Jansen a.c.e.
3D Designer 8)
Ruud:
Volgens mij werkt Vray ook met blender en een aantal grote animators stappen over naar Blender ik neem aan dat hoge resoluties met goede resultaten mogelijk zijn.
IJp:
GuusJ welkom op het Blender forum en ik denk zomaar dat we nog veel van jou kunnen leren :)
Ik zou wel graag wat images willen zien. ;)
De resoluties die je wilt behalen ligt natuurlijk aan De high-end PC waarover je beschikt die moet er natuurlijk het maximale uit kunnen halen.
Dpi
https://blender.stackexchange.com/questions/13936/output-for-print
koos2:
Wat mijn voorgangers zeggen wat Blender aankan is voornamelijk afhankelijk van de harware. Blender kost niets dus ik zou zeggen probeer het een keertje met iets simpels.
Volgens mij is Vray er ook voor blender. Maar je kunt eens kijken naar verschillen tussen Blender cycles render en Vray.
JamieVanCadsand:
Hoi Guus...,
Blender word wel gebruikt voor professionele animaties, het probleem is alleen het renderen in
bijvoorbeeld blender's zogeheten cycles render.... daarvoor zal je jezelf echt moeten inlichten bij
renderfarms.
Er komt binnenkort een nieuwe versie van blender uit, namelijk blender 2.8..., die krijgt een
verbeterde versie van de internal render engine, namelijk eevee. Eevee word binnenkort de
defenitive vervanger van blender's internal render engine... ik dacht dat eevee een stuk sneller
renderd, vergeleken met blender's cycles render... dus misschien dat ik er ook ooit mee wil
werken, aangezien ik em al hebt getest...
Ik heb dan ook al een redelijke ervaring met materials, hoewel het modelleren nog een wat
zwakkere punt is bij mij... dat zal ik nog verder moeten trainen. Maar op het moment ben ik met
heele andere dingen bezig...
Veel succes met blenderen... als je vragen hebt, zal ik je misschien wel kunnen helpen,
Jamie.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie