Dutch Blender Community

Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: Ruud op 11 juli 2020, 13:12:38 pm

Titel: Textures maken met nodes.
Bericht door: Ruud op 11 juli 2020, 13:12:38 pm
Het proberen te maken van een gras texture die voor meerdere gras sprieten wordt gebruikt.
(https://i.postimg.cc/2bpHVRwt/Annotation-2020-07-11-125202.png) (https://postimg.cc/2bpHVRwt)
Zoals je ziet zijn er een hoop nodes aanwezig, Om dit te verminderen heb ik de diffuse colormap gebakken,Zodat je in een scene alleen een texture moet inladen en makkelijker met werken.
Met nodes werken kan leiden tot zeer complexe bomen, met het bakken kun je dit tot eenvoudige node settings beperken, scheelt veel rekenkracht voor de PC.

(https://i.postimg.cc/V5Hck5tZ/grastestbake.png) (https://postimg.cc/V5Hck5tZ)

(https://i.postimg.cc/hfzRzgbD/grastestbake2.png) (https://postimg.cc/hfzRzgbD)
Titel: Re: Textures maken met nodes.
Bericht door: Ruud op 11 juli 2020, 16:13:27 pm
9 Verschillende grassprieten gemaakt op 1 object die in edit mode is onderverdeeld in veel planes.
Hier een partikel syteem op met de gras sprieten die alle een object zijn.
(https://i.postimg.cc/KRWMrWcN/GRAS1.png) (https://postimg.cc/KRWMrWcN)

(https://i.postimg.cc/VJbb7Fdc/GRAS2.png) (https://postimg.cc/VJbb7Fdc)

Hier de massa verlaagt in het partikel systeem nu zijn al die planes gemaakt to 1 graspol :)
(https://i.postimg.cc/VdtCgRSP/GRAS3.png) (https://postimg.cc/VdtCgRSP)