Topic: BenchMark addon  (gelezen 58283 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #120 Gepost op: 05 januari 2015, 19:49:01 pm »

Het enige wat ik zo snel zag was dat bij de Blenchmark addon in user preferences aangegeven wordt dat het versie 1.0.4 is?
Ook kreeg ik geen foutmelding dat auto tile size aan stond maar hij werd wel uitgeschakeld.

het is ook versie 1.0.4 :-)
De foutmelding is 1 zin die in de melding staat als je de addon start. De melding kreeg je al, maar die heb  ik nu iets uitgebreidt.

Bedankt voor het testen!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #121 Gepost op: 05 januari 2015, 19:50:29 pm »
Dus de nieuwe BlenchMark addon gedownload en uitgeprobeerd en werkt bij mij goed.

Dus zou het wel handig zijn als de bestanden die je download ook in de map blenchmark zitten dan kun je die gelijk in de addon map van Blender gooien.
Handig voor nieuwe mensen die de addon willen installeren. ;)

Dan is de regressie test geslaagd, ook al doe je geen nieuwe dingen, hij blijft werken.  8)
Bedankt voor de tip. Daar moet ik op letten.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #122 Gepost op: 02 april 2015, 16:44:18 pm »
Ik heb zojuist een nieuwe versie gemaakt van blenchmark. wat is er veranderd:
- als het bestand aangepast is terwijl het bestand open staat, dan kun je niet renderen. Je krijgt een melding en het bestand herlaad, waardoor alle wijzigingen ongedaan worden gemaakt.
- als het bestand gewijzigd en daarna opgeslagen is, kun je niet meer renderen. Je krijgt een melding dat je de scene opnieuw moet downloaden of de addon opnieuw installeren.
- er wordt nu meegestuurd welke addon versie je gebruikt hebt
- er wordt nu meegestuurd of je CPU of GPU gebruikt hebt (naast de naam die al gestuurd werd). Daardoor worden de CPU en GPU grafieken nu automatisch bijgewerkt.
- De addon stuurt de benchmarks nu direct naar blenchmark.com. de oude site kan daarmee uit de lucht gehaald worden.
- textueel wat dingen aangepast naar blenchmark.com
- de scene is wat kaler gemaakt, en ik heb wat dingen gewijzigd in de tekst rechts van het scherm.

Zouden wat mensen de addon willen testen? en dan vooral proberen zaken aan te passen en te benchmarken.
Je kunt het bestand downloaden van mijn dropbox hier.

Dit keer heb de hele addon map gezipt. Dit nav een goede tip.  ;)
Graag hoor ik van jullie!

MAD
« Laatst bewerkt op: 02 april 2015, 16:45:57 pm door Mark aka Dark »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #123 Gepost op: 02 april 2015, 17:13:47 pm »
Ik krijg na een verse installatie direct de melding dat ik de file blijkbaar veranderd heb als ik op 'Start benchmark' klik...  :(

edit: de savedate is 'Thu Apr  2 17:13:03 2015' in plaats van 'Thu Apr  2 16:00:15 2015' - na aanpassen van de .py gaat he wel goed. Hij draait nu.

edit 2: op Windows 7 is de savetime de tijd waarop je de addon geinstalleerfd hebt. Dat werkt dus niet...
« Laatst bewerkt op: 02 april 2015, 17:24:23 pm door Zaph »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #124 Gepost op: 02 april 2015, 17:24:43 pm »
Ik krijg na een verse installatie direct de melding dat ik de file blijkbaar veranderd heb als ik op 'Start benchmark' klik...  :(

edit: de savedate is 'Thu Apr  2 17:13:03 2015' in plaats van 'Thu Apr  2 16:00:15 2015' - na aanpassen van de .py gaat he wel goed. Hij draait nu.

Kun je aangeven hoe je de installatie precies gedaan hebt? ik krijg de melding namelijk niet als ik de zip download en uitpak in mn scripts folder.

MAD

MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #125 Gepost op: 02 april 2015, 17:27:03 pm »
Download -> Save file -> Blender: Install from file

edit: Je zou eventueel kunnen testen of de tijd van de .blend gelijk is aan de .py - dan werkt het wel

edit 2: in de instructies: Click Sent Results -> Click Send Results (t/d)

edit 3: done, results sent
OS: Windows 7 64bit
Version: 2.74
Device: AMD Phenom(tm) II X6 1100T Processor
time: 0:12:24
« Laatst bewerkt op: 02 april 2015, 17:33:05 pm door Zaph »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #126 Gepost op: 02 april 2015, 18:55:45 pm »
komt door de install from file actie. als je gewoon kopieert en plakt doet ie het wel.
Toch maar op zoek naar een andere oplossing. De tijd van de .py gebruiken kan wel, maar dan moet ik een marge gaan inbouwen. Want kopieren gebeurt nooit tegelijk. dus er kan een seconde verschil in zitten. en als die seconde net over het uur heen gaat, dan kloppen zowel de uren, als minuten als seconden niet.

bedankt voor de test. super!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #127 Gepost op: 02 april 2015, 19:00:46 pm »
Want kopieren gebeurt nooit tegelijk. dus er kan een seconde verschil in zitten.
Als je naar cpuinfo.py kijkt kan dat eigenlijk niet - bestanden in een ZIP worden in volgorde verwerkt, en de kans dat dat bestandje van 31Kb net een seconde later opgeslagen wordt is echt minimaal.

Maar inderdaad - 100% zeker is het niet. Wel 99,999999999% zeker... ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #128 Gepost op: 02 april 2015, 19:37:26 pm »
Ik heb de zip file uitgepakt en handmatig heel de map blenchmark in de Blender addon map geplaatst en het werkt. :)
Ik krijg eerst deze melding:
Warning wen you start this blenchmark your current scene wil be closed without saving.
en kan dan gewoon verder, dus het werkt.

Alleen je website licht plat.

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/vandijk1/domains/mad-creations.nl/public_html/blenchmark/sites/all/modules/admin_views/plugins/views_plugin_display_system.inc' (include_path='.:/usr/local/php5/lib/php') in /home/vandijk1/domains/mad-creations.nl/public_html/blenchmark/includes/bootstrap.inc on line 3080

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #129 Gepost op: 02 april 2015, 19:47:57 pm »
Ah, ik zie dat er al testers bezig zijn. Ik heb het zelf namelijk "iets" drukker dan ik zou willen maar ik zal straks ook even een kijkje nemen.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #130 Gepost op: 02 april 2015, 20:43:55 pm »

Alleen je website licht plat.

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/vandijk1/domains/mad-creations.nl/public_html/blenchmark/sites/all/modules/admin_views/plugins/views_plugin_display_system.inc' (include_path='.:/usr/local/php5/lib/php') in /home/vandijk1/domains/mad-creations.nl/public_html/blenchmark/includes/bootstrap.inc on line 3080

dat is de oude site, je moet naar blenchmark.com
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #131 Gepost op: 02 april 2015, 21:35:16 pm »
Ik heb al een oplossing gevonden (denk ik, een eerste test werkte). Ik genereer een sha1 hash voor de finale blendfile. Vervolgens controleer ik de sha1 hash voor het renderen, en als die niet klopt kun je niet renderen. Het gekke is dat het met een md5 hash niet werkt. zodra je de blendfile aanpast veranderd de sha1 hash van het bestand, en daardoor kan ik precies zien of het het originele bestand is.  ;D

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #132 Gepost op: 02 april 2015, 22:36:58 pm »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #133 Gepost op: 03 april 2015, 00:24:12 am »
ik heb die nieuwste testversie gedownload, gekopieerd naar de scripts map van mijn Blender 2.73 en de .blend die daarin staat open gedaan (zowel rechtstreeks, als via blender 2.73->menu->open).

Start zonder problemen op, links de image editor klaar om te renderen, rechts boven de properties editor op de scene tab en alles dichtgeklapt. Rechts onder de text editor met de read-me file open.

Die readme file zegt me: 'druk op de start benchmark knop' maar die vind ik dus nergens. Er staat expliciet: gebruik geen F12, dus ook de gewone render knop zal het wel niet zijn zekers. Waar staat die knop ergens?

ik vrees wel dat ik morgen zal moeten verder gaan. Nu wordt het te laat en ik gok dat mijn trage laptop er toch een hele tijd over zal doen alvorens die de scene gerenderd heeft.


Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #134 Gepost op: 03 april 2015, 01:11:05 am »
Bij mij ziet het er zo uit: