Topic: BenchMark addon  (gelezen 59183 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #105 Gepost op: 14 augustus 2014, 13:19:13 pm »
Ziet er weer goed uit hoor!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #106 Gepost op: 15 augustus 2014, 09:33:19 am »
De grafieken zien er inderdaad veel beter uit en ze zijn nu te lezen, goed werk verricht.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #107 Gepost op: 23 oktober 2014, 09:21:44 am »
Heb gisteravond 2 nvidia grafische kaarten besteld. Waren 2ehandsjes die op pcie x1 sloten konden. Die sloten heb ik namelijk nog wel in mijn test pc zitten. Ik kan dus mijn add-on verder gaan ontwikkelen en hem met meerdere grafische kaarten laten werken!  ;D

Komen van de week binnen, misschien kan ik ze van het weekend installeren en dan kunnen we weer verder!
Dr is nog een kansje dat een pcie x1 kaart niet wil werken op mijn pcie x16 slot, maar volgens diverse forums moet het werken. Maar dan nog heb ik waarschijnlijk genoeg om toch verder te kunnen. Helemaal happy hier.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #108 Gepost op: 23 oktober 2014, 10:51:23 am »
Nice!  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #109 Gepost op: 23 oktober 2014, 14:36:55 pm »
Dat loopt toch helemaal uit de hand daar, dat wordt binnenkort een stuk aanbouwen.  :) :) ;) ;D

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #110 Gepost op: 25 oktober 2014, 17:31:29 pm »
Ze hadden er maar 1, en toen ik die binnen kreeg werd duidelijk dat ze het verschil tussen pci-e x1 en pci-e x16 niet wisten. Deze kaart heb ik vanmiddag weer teruggestuurd. :-( Inmiddels weer 2 kaarten op marktplaats tegengekomen, maar ik juich nog niet te hard.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #111 Gepost op: 05 november 2014, 22:49:31 pm »
Kaarten zijn binnen, nu maar hopen dat ze Cuda hebben.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #112 Gepost op: 06 november 2014, 01:16:29 am »
En? Hebben ze Cuda?

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #113 Gepost op: 09 november 2014, 17:34:31 pm »
yep, heb er 1 aan de praat, ging wel erg lastig. Windows wilde de kaart eerst niet zien. Toen mijn oude erin teruggezet en 1 van de nieuwe, toen zag ie em wel. Blender ziet em ook. Kan nu die andere er naast plaatsen, en dan zou die ze beide moeten zien.

Kan nu dus verder. 1 nadeel: ik moet verder ontwikkelen op die test-pc. Kan dus niet meer op mijn laptop. En die heb ik altijd bij me. Kan dus veel minder tijd spenderen aan programmeren voor deze addon.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #114 Gepost op: 16 december 2014, 17:27:11 pm »
Hallo allemaal,

Weer even een update! Inmiddels ben ik wat verder gekomen. De addon kan nu het volgende ook:
  • versie check tegen een versie bestand die online staat. Zodra de versie van de addon niet matched met de versie die online staat dan krijg je een foutmelding en de benchmark kan niet gedaan worden. Als er geen internet verbinding is dan geeft ie geen waarschuwing, maar je kunt dan ook niet uploaden.
  • De addon kan met meerdere gpu's overweg en leest gpu data nu anders uit. Met dat laatste was nodig om een bug te fixen waardoor altijd de eerste kaart gepakt werd, ook al gebruikte je je tweede kaart alleen. De addon herkent nu of je meerdere kaarten gebruikt en geeft dat ook aan. Dit moeten identieke kaarten zijn. Als je verschilllende kaarten gebruikt krijg je een foutmelding en kun je niet benchmarken.

Nu alleen nog inbouwen dat ie met een andere addon overweg kan, namelijk de auto tile size addon. Een erg handige addon, maar helaas molesteert ie de benchmark resultaten waardoor je geen goede vergelijking krijgt.

Ik hoop dat laatste punt met een week te fixen. En dan gaat de nieuwe addon online, denk ik. Ik wil ook de site naar een eigen domein verplaatsen (blenchmark.com), en misschien doe ik dat wel voordat ik de nieuwe addon online breng.

Groetjes weer!
MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #115 Gepost op: 16 december 2014, 18:42:17 pm »
Zo, lekker bezig geweest!  ;)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #116 Gepost op: 05 januari 2015, 16:52:17 pm »
Daar zijn we weer, met een nieuwe versie van de BlenchMark addon: versie 1.0.5

Naast de al 2 genoemde punten in de vorige post kan de BlenchMark addon nu ook overweg met de addon Auto Tile Size. Als deze addon aan staat terwijl je probeert de benchmark scene te openen, krijg je een waarschuwing en disabled hij de addon. Als je de addon daarna weer aanzet, krijg je een foutmelding en kun je niet benchmarken. Als je de addon daarna weer uit zet, dan zet ie de instellingen terug en kun je weer benchmarken.

Nu zoek ik mensen die eea willen testen, vooral op de laatste 2 punten: meerdere gpu's en samenwerking met de auto tile size addon.

Downloadlink

uploaden kan en mag gewoon! Als je getest hebt zou ik graag feedback willen, ook als alles goed ging!
alvast dank!

MAD
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2015, 12:34:58 pm door Mark aka Dark »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #117 Gepost op: 05 januari 2015, 18:26:14 pm »
Ik zal vanavond eens even kijken. Wat betreft  de GPU's kan ik je helaas niet van dienst zijn want ik heb er maar 1 en die werkt ook niet. Maar de rest ga ik proberen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #118 Gepost op: 05 januari 2015, 19:18:04 pm »
Volgens mij heb ik de auto tile size addon niet.
Dus de nieuwe BlenchMark addon gedownload en uitgeprobeerd en werkt bij mij goed.

Ik had BlenchMark addon er niet meer op staan omdat ik Blender 2.72b helemaal kaal had geïnstalleerd.
Dus zou het wel handig zijn als de bestanden die je download ook in de map blenchmark zitten dan kun je die gelijk in de addon map van Blender gooien.
Handig voor nieuwe mensen die de addon willen installeren. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #119 Gepost op: 05 januari 2015, 19:27:51 pm »
Ik heb heb getest en hij werkt volgens mij zoals het moet. Heb hem wel express in 2.71 getest maar wel met de auto tile size. Deze addon is eigenlijk voor 2.72 geschreven en geeft netjes de melding dat hij eventueel niet goed zou kunnen werken i.v.m. andere versie maar werkt toch gewoon.

Het enige wat ik zo snel zag was dat bij de Blenchmark addon in user preferences aangegeven wordt dat het versie 1.0.4 is?
Ook kreeg ik geen foutmelding dat auto tile size aan stond maar hij werd wel uitgeschakeld.