Topic: Help animatie loopt te snel!  (gelezen 5388 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 17 november 2012, 13:19:04 pm »
Hallo iedereen,
ik ben druk bezig met animeren ik heb daarvoor de view van default op animation gezet en heb 4 view's namelijk de 3d view, dopesheet en graf Editor en tijdlijn.
Hierin heb ik de animatie gemaakt en manga zus loopt nu mooi over het koord maar ga ik nu weer naar de default screen lay out en speel dan de animatie af dan is de animatie te snel???
ik heb de animatie in de dopesheet al uitgerekt maar ik blijf het raar vinden dat als je een animatie in de ene screen lay out maakt, het in de andere view screen lay out niet hetzelfde is  :?
Wie heeft hiervoor een oplossing :idea:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline herry

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2012, 16:40:25 pm »
Hallo ijp,
Ja, drie verschillende schermen,dat maakt het er niet overzichtelijk op.
Maar elk scherm heeft  weer zijn eigen mogelijkheden.
Je kunt je probleem in de dope sheet oplossen. Als je een vertikale rij met rondjes selecteert (Box select)  dan kan je die op een andere plaats in de timeline zetten en dan speelt de animatie langzamer af.
Maar je hebt wel gelijk .Een frame duurt altijd even lang   1/25  sec , in welke editor je ook werkt.
Succes met je animatie

herry
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2012, 20:01:15 pm »
Herry,
boven in de balk naast help staat blender op default deze kun je op animation zetten dan krijg je van blender een perfecte screen lay out om te animeren.
Ik maak hierin de animatie daar is dit voor gemaakt en speel ik de animatie af dan is de snelheid goed.
Als ik klaar ben met de animatie ga ik terug naar default screen lay out en dan is het toch heel raar dat de animatie sneller loopt en ik de animatie moet uittrekken in de dopesheet waar hij dan weer langsaam loopt.
Dit kan volgens mij niet kloppen :?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline herry

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2012, 20:59:47 pm »
Ik kan me voorstellen dat de computer in een bepaalde editor meer rekenwerk nodig heeft dan in een andere,en daardoor meer tijd gebruikt voordat alles berekend is. De anim lijkt langzaam af te spelen.
Als je alles gerenderd hebt moet de computer 25 frames per sec afspelen.
( de vraag blijft: Op welke editor moet je nu vertrouwen?)
Dit is een gedachte van mij, en ik kan  ook niet bewijzen dat het klopt, dus als er een betere uitleg is ( of als je vindt dat het bovenstaande onzin is) laat het weten.

herry
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2012, 21:53:10 pm »
Animaties kun je laten renderen op iedere snelheid die je wilt. Standaard is 25 frames per seconde. Als je dat op 50 fps zet zal de animatie wel langzamer gaan, maar dan moet je dus per seconde 2x zoveel renderen.
Wat jij beschrijft is wel vreemd, want het moet niet uitmaken in welke view je zit. Iedere view is kijkt uiteindelijk naar dezelfde data in het bestand, en daardoor kan er geen verschil optreden.
Is het niet zo dat je pc moeite heeft met de animatie en dat hij niet real-time de animatie afspeelt in de animation view? Deel anders het bestand even, dan kunnen we kijken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2013, 22:59:24 pm »
Hoi, ik denk dat het een kwestie is van al je keyframes selecteren in je dopesheet en het geheel scalen, je kunt daar dezelfde tools gebruiken als in de modelleermodus, je kunt met G grabben en slepen over een as naar keuze of vrij(X of Y drukken na G)
en je kunt dus ook scalen met S en X of U drukken, bij mij werkt dat,

en inderdaad werk ik lioever in 30 fps, dat kun je in je renderpanel rechts bij het cameraatje instellen.
Jammer dat je niet op de timeline zelf kunt scalen, maar dat kan dus wel in je animatievieuw (dopesheet ?)

Nou ja, hoe je het ook noemt. Blender is in ieder geval erg consistent, veel commandos blijven hetzelfde in vrijwel alle modi, vieuws...
Succes !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »