Topic: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD  (gelezen 4807 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 december 2015, 22:58:32 pm »
Ha Mensen.
Helemaal blij met mijn nieuwe computers , in de één zit nog mijn oude Phenom II 955 , die nu 10 x beter presteerd dankzij een echt AM3+ moederbord en 16 GB DDR3 1333mhz ,
de Andere is vrijwel hetzelfde maar dan met een FX 8320 ....met 16GB DDR3 op 1600 , 1866 was niet zo stabiel....

In mijn nieuwe computertje zit een R9 380X 4gb , die inmiddels het project Keuken heeft gerendert in net iets minder tijd dan mijn GTX 660 met CUDA doet.
Ik heb gewoon de laatste nieuwe Crimson drivers gebruikt , ik denk dat ik geoptimaliseerde drivers moet gebruiken , of de laatste 13.XX Catalyst drivers ofzo...

Anderen hebben met een R9 390X al de TitanX verslagen met Cycles , dus ik denk dat ik even moet uitzoeken wat de beste OpenCL drivers zijn....

Maar goed , het is dus een feit , persoonlijk uitgetest. Werkt als een trein :)
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2016, 01:32:00 am door blenderbrammetje »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2016, 18:53:57 pm »
Update : Typen gaat langzaam....

maar de grafische kaarten presteren een stuk beter in Cycles met 256 x 256 tiles...
Nu ik de Open CL driver van AMD heb geinstalleerd , is mijn Radeon R9 380X ineens bijna 2x zo snel als de
GTX 660. en precies 2x zo snel als de GTX 750Ti !

 ::)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2016, 23:44:19 pm »
ik heb een AMD FX-8350, met 16GB  en een GTX760  .....

maar ook ik heb ff zitten rommelen met Tiles....  en dat scheelt echt een berg.....
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2016, 22:50:46 pm door swets »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2016, 00:42:48 am »
Klopt Swets ....

Alleen het schema dat in het andere draadje over CPU gebruik staat , klopt voor Cycles.
Ik geloof dat dat niet voor de Blender renderer geld , of alleen op lagere resoluties.

Bij mij scheelt het ontzettend , op 16 x 16 tiles doet ie er juist langer over. 64x64 lijkt het best te werken.
Voor Cycles was dit inderdaad wel een ontdekking , hij rendert nu een stuk sneller op 256 x 256.... :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2016, 15:05:12 pm »
Update : AMD Open CL werkt nu iets sneller dan CUDA , maar ondersteunt nog niet alles.

Ik heb vanochtend de eerste Final render van een project geprobeerd te renderen , één van de nodes word echter niet ondersteunt ,
De scene blijft donkerder dan met CPU of CUDA.....
Hmm , hopelijk doen AMD en Blender Foundation hier nog iets aan.  8)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2016, 21:35:56 pm »
Update :

Het node-system in Cycles blijkt per node ook een "Open CL" vakje te hebben dat aangevinkt kan worden....
Ik zal het betreffende project , BrainStorm , opnieuw renderen morgen , om te kijken of dat verschil maakt....

De rest van de projecten rendert trouwens even goed op Open CL als op CUDA..... :) , zo niet beter...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2016, 15:18:51 pm »
Voor mijn ATI mobility radeon werkt het open CL niet.
Balen.