Topic: dae met een figuur  (gelezen 23362 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 oktober 2014, 17:13:04 pm »
Hi,
Wie kan mij helpen met het volgende:
I heb van mijn zoon een "Explorer" gekregen in de vorm van een aantal
*.dae bestanden:

Indien ik importeer explorer_skinned.dae dan verschijnt er een 'man' (met bones) ...
Dan een van de anderen b.v.  run.dae importeren
Dan is de dopsheet gevul zie plaatje:

 


Maar wat nu?  ik denk dat men  ook nog de explorer_skinned.dae moet importeren
En dan moet men wat doen om de blijkbaar opgeslagen run-aktie echt te laten aflopen?
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2014, 17:23:42 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2014, 18:22:18 pm »
Met Alt+a kun je de animatie starten. Voor de rest moet ik even beter kijken wat het allemaal is maar ik zit nu nog op mijn werk.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2014, 18:40:21 pm »
even proberen ... helaas, dat is het niet, (er staat NIETS in de timeline)
alleen de dopsheet bevat ... zie boven
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2014, 22:34:08 pm »
Nee sorry, dan zou ik ook niet zo snel weten wat er aan de hand is. Normaal zie je in de dopesheet terug wat er in de timeline staat en andersom.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2014, 13:02:22 pm »
Als je ze naar me mailt, dan wil ik wel kijken hoe het er bij mij uit ziet. Ik ga alleen weg voor een korte vakantie dus kan je waarschijnlijk niet voor dinsdag beantwoorden. Of je er dan nog wat aan hebt betwijfel ik. Maar misschien lukt het nog voor die tijd.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2014, 21:07:30 pm »
OK.. later ..
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 04 november 2014, 18:36:34 pm »
Als je ze naar me mailt, dan wil ik wel kijken hoe het er bij mij uit ziet. Ik ga alleen weg voor een korte vakantie dus kan je waarschijnlijk niet voor dinsdag beantwoorden. Of je er dan nog wat aan hebt betwijfel ik. Maar misschien lukt het nog voor die tijd.

Weer terug??
Doei
       Peter

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2014, 10:11:29 am »
Ben er. Dus als je het mailt kan ik er morgen wel even naar kijken.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 05 november 2014, 11:01:40 am »
Fijn Koos
mail is onderweg of reeds aangekomen ;-)
Groetjes
      Peter
Doei
       Peter

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 05 november 2014, 12:24:59 pm »
Mijn reactie is al weer terug. Hopelijk heb je er wat aan. Laat het me maar weten.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 10 november 2014, 14:52:00 pm »
Ben je dit weekend nog verder gekomen of heb je het laten liggen?

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2014, 14:58:02 pm »
Nee, niet verder ... ik ga bij de blenderartists hulp vragen ...
Doei
       Peter

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 10 november 2014, 17:08:18 pm »
Laat het me aub weten als je verder bent gekomen. Ik zag dat je geen constrain meer aan de bones kunt geven.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 11 november 2014, 10:33:42 am »
Ik ga nu maar zelf met Python tegen aan ..
Daar kan ik in elk geval ALLES zien (en later maar proberen het aan de explorer vergelijkbaar vast te knopen)
van Blenderartists heeft nog niemand gereageerd ;-(
Doei
       Peter

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 11 november 2014, 11:26:27 am »
Hoe heb je de empty object verplaatst? Ik zou niet weten hoe ik dat moest doen voor al hun keyframes.
Het lijkt erop dat hierdoor de constrains niet meer kunnen worden toegepast. Ik kreeg het nu niet voor elkaar.
Misschien eerst eens met een script de rotation constaints koppelen aan de betreffende bones en kijken wat er dan gebeurd. Naar mijn inschatting gaat de explorer dan goed bewegen. Het probleem is dan nog wel de positie van dit figuur.

Je hebt het probleem van de positie opgelost, maar daarmee kennelijk een nieuw probleem geschapen, n.l. dat de constrains niet kunnen worden toegepast.
Ik hou ervan om problemen in kleine deeltjes op te hakken. Dus nu de beweging eerst uitzoeken apart van het locatieprobleem. Als die apart zijn opgelost kun je kijken of ze te combineren zijn. Er is trouwens een grote kans dat je met alleen het aanbrengen van de rotation constrain het geheel op de juiste plaats laat bewegen.

Als je die 2 hebt opgelost krijg  waarschijnlijk nog weer problemen. Meestal heeft de figuur waarvan de motion capture is genomen een ander postuur dan het Blender model. Dit heeft tot gevolg dat armen soms door het lichaam zwaaien of iets dergelijks. Dan moet daarvoor ook weer een compensatie gevonden worden.

Dus voorlopig nog wel even wat werk. Ik hoop (en verwacht) dat je er uit komt.;D
« Laatst bewerkt op: 11 november 2014, 11:42:12 am door koos2 »