Topic: Website of blog  (gelezen 5734 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 24 augustus 2013, 18:09:43 pm »
Bij deze dus even mijn vraag in een nieuw topic om het andere niet verder te vervuilen.

Ik wil dus iets opzetten waar ik idd de dingen die ik maak kan showen. Dit hoeft dus niet alleen Blender te zijn hoewel het wel allemaal met 3D modelleren en animeren te maken heeft.
Voor mijn werk maak ik b.v. 3D modellen van gebouwen (beton en staalconstructies) in Revit (Autodesk) en maak ik zogenaamde 4D planningen in NavisWorks (Autodesk). Dit zijn eigenlijk ook animaties van de bouw van een project. Hetzelfde heb ik ook al een keer in Unity 3D (game engine) gedaan en daar zelf ook scripts voor in elkaar geknutseld.

Nu zou ik graag een blog of website willen hebben waar ik dit soort zaken per categorie op kan zetten als een soort van CV en waar mensen eventueel op kunnen reageren of vragen stellen. Ook wil ik mensen op de hoogte houden van projecten waar ik op dat moment mee bezig ben en geregeld een update geven van de stand van zaken.

Nu is dus mijn vraag kan ik dat beter door middel van een website of een blog doen? En in het geval van een website hoe pak ik dat dan het best aan (ik weet hier dus echt helemaal niets van af) en welke software? En in het geval van een blog waar moet ik dat dan doen en zijn daar ook nog beperkingen in te bedenken?

Ik heb wel het een en ander opgezocht op internet maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik kom ernstig tijd te kort om mij daar helemaal in te verdiepen dus als iemand mij een duwtje in de juiste richting zou kunnen geven dan zou ik al enorm geholpen zijn.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2013, 21:35:40 pm »
Bedoel je een site zoals de mijne?

http://www.mad-creations.nl

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2013, 01:25:13 am »
Ja, zo´n site zou prima zijn.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2013, 13:36:18 pm »
Die site draait op Wordpress. Dat is een software die je op een webserver (met een database) kunt installeren.

Als je na de installatie een template installeert en leert hoe je menu's en pagiga's kunt aanmaken binnen wordpress, ben je al een heel eind.

Ik heb mijn template samengesteld met http://www.wpthemegenerator.com/. Net nog even gekeken, volgens mij hebben ze geen gratis thema's meer. Ik had em gratis, maar hoe, dat weet ik niet meer.

Als je een complete leek bent, en iets wilt leren, raad ik je Wamp server (of iets soortgelijks) aan. Dat installeer je op de pc waardoor je lokaal een webserver kunt draaien. Je kunt daar naar hartelust dingen uitproberen en om zeep helpen. Je kunt dan op die server wordpress installeren en kijken of het wat voor je is.

Als je het te moeilijk lijkt, of geen tijd hebt, of... (verzin iets), dan is er vast wel iemand die je wil helpen.

Heb je een al domein en een webserver (zelf of bij een webhosting partij)?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2013, 14:19:15 pm »
Nee, ik heb nog geen domein of webserver. Kun je dat ook met Wamp server of is dat echt alleen bedoelt om dingen lokaal te kunnen testen?
Ik ga in ieder geval de dingen die je genoemd hebt even bekijken.

En ik ben idd echt een totale leek op dit gebied  :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2013, 14:46:20 pm »
Met wampserver kun je geen domeinnaam vastleggen.

Je kunt wampserver wel bereikbaar maken vanaf het internet (dacht ik), maar dat gaat dan op basis van je Ip adres. Lijkt me niet een oplossing die je wilt voor een soort van portfolio site.  :P

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2013, 17:29:29 pm »
Nee, dat lijkt me niet erg handig. Ik zal me komende week maar eens gaan verdiepen in dit soort zaken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2013, 08:49:43 am »
Ipv wamp gebruikte ik XAMPP nog wel eens. Maar misschien is Uniform Server nog wel wat makkelijker.

Ik gebruik zelf nogal eens gpEasy. Die werkt zonder database, dus dat is iets makkelijker. Je kan bij gpEasy ook een site krijgen op een subdomein, wat handig kan zijn bij testen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2013, 12:59:20 pm »
Die gpEasy ziet er goed uit. Die zal ik vanavond eens op mijn genak bekijken. Die andere twee zijn alleen bedoelt om een pc als server te gebruiken toch of begrijp ik het niet helemaal goed? Zo ja, wat kan ik hier allemaal mee doen? Zoals je ziet ben ik echt een leekop dit gebied.  :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2013, 16:57:02 pm »
Ja, dat heb je goed begrepen. Je gebruikt het alleen om te zorgen dat je op je pc een website kan testen. In het geval van gpEasy heb je een webserver + php nodig om de site te draaien. Dat zit dus in wamp/xampp/uniform server.

Als je met gpeasy aan de slag gaat zou ik eens kijken naar het bootstrap theme. Misschien kan je dat als basis gebruiken om met http://www.layoutit.com/ of https://jetstrap.com/ een design te maken.

Als je overigens net als Mark van die bewegende dingen wilt zul je nog wel iets met javascript/jQuery (of css3) moeten doen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »