Topic: Wie weet veel van de smoke simulation? Heb wat hulp nodig...  (gelezen 4637 keer)


Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 maart 2018, 03:27:01 am »
Hallo luitjes!!

Heb ik eindelijk weer eens wat tijd om te Blenderen, loop ik tegen een probleem aan...
Nou ja, probleem.., ik kom er niet aan uit in ieder geval.
Zoek me al een hele dag suf op internet maar de meeste dingen die ik vind zijn de "standaard" dingen die je met de smoke sim kan doen...
Ik zoek naar een methode om de smoke zo te manipuleren dat ik er vormen mee kan maken.
Ik wil een persoon/character maken van rook, en die dan laten transformeren naar wat anders.
Maar ik wil dat de rook op z'n plaats blijft, en niet gaat "vliegen".
Heel moeilijk uitleggen zo.., ik zoek er een plaatje bij, moment...





Zoiets dus, dat de vorm blijft zoals ie is...
Heb het al in een mesh geprobeerd van een character, werkt niet.
Ben even radeloos, dus als je een idee hebt, hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!!

Mvg Wesley

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2018, 10:49:51 am »
Geen idee.
Maar misschien kun je hier wat uithalen.
Morphing.

https://www.youtube.com/watch?v=iV43xNQDOFs

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2018, 12:46:49 pm »
Werken met het partikel systeem zal een optie zijn en het lichaam als emitter verbergen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2018, 19:14:23 pm »
Ik heb de tutorial hier boven niet bekeken. Waarschijnlijk heb je zelf al tutorials bekeken over keyed particles. Dat is ook een optie.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2018, 18:25:57 pm »
Bedankt mannen voor het mee kijken/denken!!
Niet helemaal wat het gaat worden, helaas...
Maar ben al een ander projectje begonnen, dit is een eerste opzetje!!

https://youtu.be/FG0gPGShpkY

Suggesties, ideeën, kritiek, alles is welkom!!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2018, 08:37:12 am »
https://www.youtube.com/watch?v=5lDpO-Xx_ww
Hier heb je een particle systeem die van een plain naar een persoon gaat. Maar als je keyed doet kan het ook op de persoon blijven en/of daar vandaan gaan naar een andere vorm, of opgaan in rook.

Ik begrijp niet precies wat je wilt, maar het moet goed kunnen. Hele leuke animatie trouwens. De figuren zelf gemaakt ? Heel goed. De beweging van Mixamo of een andere mocap file? Het ziet er heel gaaf en inspirerend uit.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2018, 10:26:39 am »
Ziet er goed uit.
je kunt er ook een camerashot tussen maken van alleen de voorkant van het scalet die dan heel eng naar je toe kruipt.
lekker creepy.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2018, 00:52:13 am »
https://www.youtube.com/watch?v=5lDpO-Xx_ww
Hier heb je een particle systeem die van een plain naar een persoon gaat. Maar als je keyed doet kan het ook op de persoon blijven en/of daar vandaan gaan naar een andere vorm, of opgaan in rook.

Ik begrijp niet precies wat je wilt, maar het moet goed kunnen. Hele leuke animatie trouwens. De figuren zelf gemaakt ? Heel goed. De beweging van Mixamo of een andere mocap file? Het ziet er heel gaaf en inspirerend uit.


Thanks!! Dit is idd wel een goede insteek, ga me daar eens in verdiepen  :D
Voor de animatie heb ik het konijn zelf gemaakt, mr skeleton is gedownload.
Heb 'm wel moeten aanpassen om rare mesh conflicten te voorkomen in Mixamo.
Blijft een mooi iets, dat mixamo, je hoeft zelf niet te riggen, IDEAAL!! ;)
De animatie is trouwens maar een oefening voor motion tracking en wat sukkelen met de smoke sim,
verwacht geen vervolg/renders... Maar er is een leuk project in de maak...  :-X
Nogmaals bedankt mensen!! Fijne avond!!