Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - WesleyObrie

Pagina's: 1 [2] 3
16
Eindresultaten / Geen "image as plane" maar gewoon 3d!!
« Gepost op: 29 mei 2017, 02:17:29 am »
Hallo!!!

Ik ben weken bezig geweest om een nieuw auto model te maken, een Ferrari F12...
Met bouwtekeningen, veel koffie, gevloek en een paar pc crashes is het me aardig gelukt. (denk ik).
Maar daar gaat het niet om.., ik wilde ipv een standaard achtergrondje iets speciaals doen...
Iets wat ook "echt" lijkt, ipv een foto of iets dergelijks als achtergrondje.
Nu had ik net een paar dagen eerder een texturepack gedownload met gebouwen enzo, dus ik denk,
we fiksen ff een straatje en dat is dat... Niet dus!! Ben er wel een paar dagen mee bezig geweest, en
ben nog niet helemaal tevreden, maar ja, goed is goed zullen we maar zeggen...
Ik heb in ieder geval een timelapse gemaakt van het werk dat ik er in heb gestoken.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden en anders heb je 5 minuten van je leven weggegooid  :P

https://www.youtube.com/watch?v=YbBTviI_bDo

Ps; Ik gebruik/heb geen techniek.., ik pruts gewoon!!  ;) :P

17
Eindresultaten / Lego architecture modellen.
« Gepost op: 04 mei 2017, 06:33:43 am »
Hallo mensen!!

Hier een paar modellen gemaakt in Lego stijl.
Heb ze gemaakt volgens de bouwinstructie boekjes, nou ja, zoveel mogelijk dan toch ;)
Was best lastig maar als je eenmaal een paar blokjes hebt...
Nou ja, enjoy!!!

PS: Ik heb ze op Blendswap geplaatst, mocht je interesse hebben!!







18
Onderhanden werk / Robocraft (game) model krijgt vorm...
« Gepost op: 28 april 2017, 08:54:22 am »
Hallo mensen!!

Hier even een snelle kijk in de ontwikkeling van mijn model uit de game Robocraft.
Ik kan alleen losse delen uit de game halen, dus de rest is handwerk :(
Voor wie de game kent, ziet dat er nog wel het een en ander moet gebeuren,
wapens ben ik nog niet aan toe gekomen en moet ook nog het een en ander texturen...



19
Hallo!!

Hier even een snelle kijk in mijn nieuwe projectje...
Met het idee in m'n achterhoofd om me alvast te oriënteren voor FaceRig, ben
ik begonnen aan een beestje.
Van het een komt het ander en vervolgens dwaal ik weer heel ergens anders rond...  :o
Zo kwam ik ook deze keer uit op modifiers.., ik hou van modifiers...  ;)
Haha, maar nu dus druk bezig om nog wat gaatjes te vullen en dan maar eens gaan
nadenken over hoe ik net als een echte kameleon, de kleuren zou kunnen laten veranderen...
Ik hoor graag wat jullie van m'n knutselwerkje vinden en wat er nog verbeterd/veranderd zou
kunnen worden!!

Alvast een fijn weekend!!
Mvg Wesley



20
Hallo!!

Even aan het spelen met Facerig, echt een leuk programma!!
Blijkbaar kun je dus ook je characters gemaakt in Blender invoegen..,
weet nog niet helemaal hoe maar komt wel goed!!!

Hier een kleine test van me: https://youtu.be/QpSbHgOL20U

Als je interesse hebt, hier de link van de software: https://www.humblebundle.com/streaming-software-bundle

Ik heb er omgerekend €5,73 voor betaald.
Je krijgt dan het standaard programma en een upgrade voor de pro versie!!
En er zijn, naast de toch al vele characters, nog extra te downloaden.
Sommige zijn gratis, andere kosten een beetje.

Ik denk ik deel het ff, have fun!!
Mvg Wesley


21
Materialen en Texturing / Wie kan mij helpen?
« Gepost op: 15 maart 2017, 02:32:44 am »
Hallo mensen!!

Ik ben eigenlijk iemand die weinig hulp vraagt en liever zelf dingen ontdekt, maar
ik ben nu al een aantal dagen serieus aan het zoeken op alle mediums maar kom er niet uit...
Ik ben dus bezig met die wave modifier op een fcurve (zie post), en nu zou ik graag hebben dat de
kleur van de wave zelf verandert naarmate die beweegt over de oppervlakte...
Het liefst alleen de bovenkant!? Ik zal zo even een foto bijvoegen van wat ik bedoel!!
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom niet in de buurt..,
-- object node met location op de z-as, zoals hier:https://www.youtube.com/watch?v=rmUfNw6luWI.
-- dynamic paint opstelling, zodat de waves dus gekleurd zouden worden.

Ik krijg het niet aan de praat.., en ik vind er heel weinig informatie over.
Youtube afgezocht, allerlei forums, zelfs op de irc van blenderchat kon niemand mij helpen...
Heeft iemand een idee???
Alvast bedankt!!


Dus ik zou willen dat de golven boven de rode lijn een andere kleur hebben/krijgen terwijl ze dus bewegen over de mesh..


22
Experimenten / Spelen met f-curves!! En een renderfarm...
« Gepost op: 13 maart 2017, 01:31:05 am »
Hallo luitjes!!!

Ben weer lekker bezig geweest met, jawel, f-curves!!
Alweer?? Ja inderdaad...
En natuurlijk modifiers!! Want die 2 gaan gewoon lekker samen  ;)
Ik kwam deze tutorial tegen: https://www.youtube.com/watch?v=pE64Xts3x7I
En ik was lekker een muziekje aan het luisteren toen ik me bedacht.., het zou wel vet zijn als
we dat kunnen combineren!! Gelijk ff de modifiers verder verkennen, zoals de wave modifier.
Kun je leuke dingen mee!!   8)
Heb zomaar ff een stukkie opgenomen toen ik zat te prutsen...
Het eindresultaat renderen ga ik voorlopig niet doen, zat ff te rekenen en kom dan op 6 dagen uit  :(
Mss toch maar eens een renderfarm proberen..!?
Als iemand het wil weten, voor €50,- p/mnd kun je bij Renderstreet onbeperkt renderen!!
Heb me ingeschreven en kreeg €25,- tegoed, dus gelijk geprobeerd met een kleine animatie...
Ben niet helemaal tevreden, de belichting klopt niet in vergelijking bij m'n eigen pc...
Te donker toen ik 'm terug kreeg  :( En gelijk door m'n tegoed heen, hahaha!!!
Het komt er op neer dat als ik deze daar laat renderen dat het me €250,- gaat kosten.., ik dacht het dus niet!!
In ieder geval, hier de link naar m'n prutsfilmpje: https://www.youtube.com/watch?v=h1v7HcVRQzY

En hier een renderframe op 1000samples:



23
Leuterhoek / Intro DBC gemaakt met Element 3d voor After Effects.
« Gepost op: 29 januari 2017, 19:50:57 pm »
Hallo luitjes!!

Vandaag weer wat nieuws geprobeerd met Ae.
De plugin "Element 3d" gebruikt voor een intro.
Ben nog aan het leren en dat is ook wel te zien.., sommige instellingen
net iets teveel gebruikt.. :(
Maar het begin is er, nu nog even fine tunen...
Het is een intro voor deze geweldige community!!!
Geniet!! https://youtu.be/M8DYjb8uXsc

Greetz!!

24
Experimenten / Fun met Fluid sim!!
« Gepost op: 28 januari 2017, 02:22:36 am »
Hallo daar!!

Ik wilde weer eens wat met de fluid sim doen en heb me laten leiden door sport...
Van het een kwam het ander idee en dus hier het resultaat: https://youtu.be/yZGGS-eNVrg
Misschien komen jullie hierdoor ook op een leuk idee!?
Succes!!

Ps: Let niet op de kwaliteit en materialen, heb alles low res gebakken en gerenderd, omdat het anders te lang duurt... Deze             opstelling/uitvoering duurde al meer dan 6u...

25
Eindresultaten / Array, Cast en Wave modifier gebakken op een f curve!! ;)
« Gepost op: 20 januari 2017, 00:18:16 am »
Hallo luitjes!!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik met Blender bezig ben geweest, dus ik dacht laten we weer eens een projectje opstarten!!
Na bijna 2 maanden alleen maar After Effects leren, nu weer lekker ontspannen een beetje prutsen in Blender...
Ik hou van muziek dus ik dacht, we proberen weer eens wat nieuws met f curves!!
Deze keer geen addons gebruikt of scripts, alleen de modifiers in Blender!!
Ik heb het een flink stuk ingekort omdat het renderen anders nog dagen zou duren...
Ik zou zeggen, geniet!! (of niet natuurlijk, hahaha)

Groetjes Wesley

https://www.youtube.com/watch?v=OKyLN7QWwFY&index=1&list=UU4x_Oeu1SItdhUeiGKmFwCw

26
Experimenten / Keyed Particle System
« Gepost op: 27 november 2016, 04:23:17 am »
Hallo!!!

Na een filmpje gezien te hebben moest ik het toch ook eens proberen.
Een keyed particle system maken, en dat is best interessant!!
Hier het filmpje: https://youtu.be/Zuu4MKur2v0

Hier gaan we nog wel eens iets cools mee doen ;)
Enjoy!!

27
Experimenten / Cubesurfer addon
« Gepost op: 25 november 2016, 11:36:54 am »
Hallo luitjes!!!

Ik ben weer eens lekker bezig geweest met een experimentje.
Deze keer met de "CubeSurfer" addon.
Ik vind het een super toevoeging, eentje die je eigenlijk niet kan missen!!
Het is best simpel in gebruik en je tovert je PS gelijk om in mesh, dus geen icospheres
meer voor bv een fluid sim. Het is wel een beetje heftig voor je pc, zo nu en dan... :(
En met wat hulp van force fields kun je best mooie dingen maken!!
Zo ook m'n volgende filmpje, er zit flink wat tijd in betreft het opzetten en keyframen van alle
forces enz, en het renderen al helemaal... ;)
Ik zou zeggen probeer het eens, echt een aanrader!!!
Enjoy!!

https://youtu.be/g8CLv-0QFV0

28
Experimenten / Pixar Renderman voor Blender addon...
« Gepost op: 23 oktober 2016, 04:40:31 am »
Hallo!!

Ben ik weer met een experimentje... (alweer idd).
Deze keer de addon "Renderman" aan het testen, van Pixar.
Ik heb ff een snelle setup gemaakt en ben gaan vergelijken...
Om het verschil echt goed te zien moet de rendersample veel hoger, merk ik al.
Probleem is dat Renderman er 10x langer over doet om een frame te renderen :(
Dus deze (uhm) snel gedaan op 256 rendersamples, om te vergelijken.





De kleuren komen veel beter uit omdat er een mix wordt gemaakt van verschillende nodes, maar dat merk je pas bij hoge instellingen. Bij Cycles is het clean en strak, maar bij Renderman zie je veel meer kleur en warmte...
Lijkt me zeker de moeite om te experimenteren, alleen moet je veel geduld hebben...
Iemand ervaring met deze addon?

29
Experimenten / Invisible text
« Gepost op: 22 oktober 2016, 21:28:25 pm »
Hallo allemaal!!

Mijn zoontje wil graag een nieuwe intro voor z'n youtube kanaal dus ik ben gaan nadenken over
wat voor "special effects" gaaf zouden zijn...
Ik ben dus gaan spelen met nodes en vond wel een hele gave optie voor bv tekst!!

https://youtu.be/HCpPMmZjpI0

Ik denk zet het er ff op voor jullie, misschien brengt het jullie op een idee...!?
Ik kwam zelf op het idee na een korte uitleg over de "light path" node.., blijkt heel handig te zijn ;)

Enjoy!!

30
Eindresultaten / Zomaar voor het forum...
« Gepost op: 19 oktober 2016, 11:22:43 am »
Hallo allemaal!!

Even een snel projectje gedaan om de knife tool te testen.
Het is de eerste stap voor een groter project, namelijk een transformerende text.
Dus beginnen bij de basics en dan verder naar text riggen...
Ik wil een intro maken net als Transformers, waarbij alle letters zich opbouwen enz.
En ik kon het niet laten om op het einde nog iets toe te voegen.. ;)

Enjoy!!

https://youtu.be/8PKTUHMJaQI

Pagina's: 1 [2] 3