Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 133 134 [135] 136
2011
Leuterhoek / Re: 3D scanning app.
« Gepost op: 05 september 2014, 22:22:27 pm »
Als het goed is heb je hem binnen.

2012
Leuterhoek / Re: 3D scanning app.
« Gepost op: 05 september 2014, 20:22:37 pm »
Als je de obj ook wilt hebben mail ik het naar je toe. Andere geinteresseerden ook natuurlijk.

2013
Game Engine: vragen en discussies / WebGL
« Gepost op: 05 september 2014, 14:01:22 pm »
Onlangs werd de nieuwe versie van Unity gepresenteerd. Deze zou nu goed kunnen exporteren naar webGL. Op de wishlist en roadmap van Blender zie ik dat ook zij ernaar streven de game engine zo te maken dat het naar webGL kan exporteren. Heel mooi allemaal, zonder plugin dergelijke games spelen. Firefox en Chroom werken hard mee. Hoera, zou ik zeggen.

Maar enige tijd geleden las ik (Ik weet niet meer waar) dat er een reële mogelijkheid is dat Apple webGL wil blokkeren. vergelijkbaar met het Flash gebeuren. Is dit  werkelijk een reële kans of gaat Apple dit ondersteunen?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

2014
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 05 september 2014, 07:52:51 am »
Applaus, het is te hopen dat je 100 wordt en nog veel met Blender gaat doen want ik vind het prachtig. Dat animeren gaat zeker lukken. Je gaat ook als een speer man. Een Razende Roeland. Wat een tempo. Heb je ook een site waar we jouw schilderijen kunnen zien? Ik ben erg benieuwd naar wat je verder allemaal maakt.

2015
Leuterhoek / Re: 3D scanning app.
« Gepost op: 04 september 2014, 10:25:48 am »
Heb een file van itseez3D gekregen. Zoals verwacht is de topologie hopeloos en de detaillering zou ook wel beter kunnen. Door de goede texture lijkt het beter gedetailleerd dan het in werkelijkheid is. Toch een prachtige tool. Het staat op mijn verlanglijst.

2016
Leuterhoek / Re: Soft-modded Quadro testen
« Gepost op: 03 september 2014, 13:52:09 pm »
Toen ik het de eerste keer las kreeg ik hoofdpijn, want het kost mij veel moeite om het te begrijpen.
Toen ik het de tweede keer las dacht ik: "ik kan het wel aardig volgen maar verderop moest ik toch weer met hoofdpijn afhaken."
Hard toe aan een update van drivers voor mijn hersencellen.

Mijn conclusie, als ik weer toe ben aan een nieuwe PC dan neem ik met contact op met jullie. Hopelijk willen jullie mij er tegen die tijd over adviseren.
Voorlopig nog even sparen.

2017
Leuterhoek / Re: 3D scanning app.
« Gepost op: 02 september 2014, 16:07:40 pm »
Ik besef dat ik nu al in de verre toekomst leef. Ongelofelijk, het lijkt wel een grap. Dus in de nabije toekomst werken we als volgt. We scannen het met een dergelijk apparaat, riggen het automatisch halen wat mocap files uit een gigantisch bibliotheek of maken met een kinect zelf een motion capture en je bent klaar. Aan hardware ben je dan nog geen 2000 euro kwijt en dan reken ik de PC er nog bij.

Wat overblijft is het verhaal en de stijl/sfeer. Een goed kunstenaar kan met een stukkie houtskool ook een meesterwerk maken.


2018
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 02 september 2014, 09:01:45 am »
Ziet er goed uit. Ik heb tot nu toe mooie proefanimaties en stills gezien uit "The way of", maar is er al een way voor de Samuray? Is er een storyboard of een audiotrack? Of is het in dit stadium nog "go with the flow"? Is het verhaal voor de trouwe dbc'ers een verrassing of is het al bekend?  Ik zit op het puntje van mijn stoel. Het zou zonde zijn als dit moois allemaal gebruikt gaat worden voor een slecht verhaal en saaie muziek. Moet hier niet een goeie soundhobbyist bijgehaald worden en moeten er ook niet wat andere mensen naar het script/storyboard kijken voor wat opbouwende feedback?

2019
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 01 september 2014, 09:50:41 am »
Had je al geprobeerd om voor de ogen een apart particle system op te zetten?
Of die paar haartjes zou je toch ook als spline kunnen doen en dan een bevel geven.
Natuurlijk welkom in de club van ouwe mannen.  ;-)

2020
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 31 augustus 2014, 13:16:41 pm »
Prachtig. Lijkt me leuk om hem te zien lopen. Het ontwerp van de muis die ik onlangs met Blender gemaakt heb is ook al meer dan 20 jaar oud. Prachtig dat we dit nu tot "leven" kunnen wekken.

2021
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 30 augustus 2014, 09:55:19 am »
Hoi Bram, leuk dat je reageert. Ik heb net nog even met bewondering en plezier naar je knikkerbaan gekeken.
Is iemand die met knikkerbanen speelt niet veel te jong om naar vrouwen te kijken?!

2022
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 30 augustus 2014, 08:43:04 am »
een man is net zo oud als hij zich voelt.

2023
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 29 augustus 2014, 23:03:32 pm »
Bedankt IJp. Misschien moeten we ook nog een ouwe mannen Blender club oprichten. ;-)

2024
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 29 augustus 2014, 15:26:39 pm »
Je vraagt om kant en klare dingen zodat je niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden, een goede rig om mee te werken is de addon rigify. Als je deze activeerd kun je inplaats van een enkele bone een heel skelet plaatsen die goed animeerbaar is.

2025
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 29 augustus 2014, 10:49:33 am »
De sneeuw is met After Effects gedaan. Ik heb het geheel ook iets vertraagd met After Effects. Alle beweging is met actions, de vier genoemde actions verbonden met een transition in de NLA editor. Ik maak ook gebruik van de pose library, maar die zou ik inderdaad nog slimmer kunnen inzetten. Het lijkt erop dat je er iets anders mee omgaat dan ik. Het zijn bij mij alleen maar actions die via transitions in de NLA editor met elkaar verbonden zijn.

Ik ga nog een keer op deze manier iets grof opzetten en dan proberen om goed te formuleren wat mijn probleem is. Ik heb een vermoeden dat ik weet wat ik fout doe. Als het dat niet blijkt te zijn hoop ik dat je me kunt helpen.

Bedankt voor de snelle reactie.
Kijk jij regelmatig op deze site of krijg jij een bericht dat er een nieuwe post is?

Pagina's: 1 ... 133 134 [135] 136