Topic: Challenge #5 - Battlebot  (gelezen 58360 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 07 juni 2015, 21:10:41 pm »
Ik ga er eens aan beginnen en dan kijk ik wel wat er uit komt.
Dat lijkt mij een goed plan. ;)
Het is in ieder geval duidelijk.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 07 juni 2015, 21:52:21 pm »
Heel toffe challenge weer. Jammer dat ik voor 50 uur per week werk (als zzp-er fluctueert dat nogal) heb komende tijd en een verhuizing moet regelen. Dus ff geen challenges voor mij  :'(

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2015, 23:21:40 pm »
Wil het bij iedereen een beetje lukken met die battlebots?

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2015, 23:29:06 pm »
Wil het bij iedereen een beetje lukken met die battlebots?
Bij mij lukt het niet echt... hoe gaat het bij jou?
Ave, morituri te salutant.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2015, 23:32:56 pm »
Het gaat bij mij tot nu toe goed ben met modeleren al een eind op scheut  ;)
Maar straks de kleuren en textuur dat wordt nog wat.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #20 Gepost op: 11 juni 2015, 23:45:00 pm »
Bij mij lukt het niet echt... hoe gaat het bij jou?

Het begin was wel even lastig maar nu begint het langzaamaan beter te gaan gelukkig. Maar ik heb nog zat te doen hoor.  :P

Het gaat bij mij tot nu toe goed ben met modeleren al een eind op scheut  ;)
Maar straks de kleuren en textuur dat wordt nog wat.

Ja, dat wordt bij mij ook nog een hele klus... :o

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2015, 00:30:32 am »
Wil het bij iedereen een beetje lukken met die battlebots?

De meeste tijd ging toch zitten in het bedenken tot ik opeens inspiratie keer, en ik heb al een klein beetje gemodelleerd. Hij wordt episch. Letterlijk!  :)

Het kan alleen zijn dat een hele mooie opdracht roet in het eten gaat gooien, qua tijd, want centjes gaan toch voor challenges...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2015, 00:54:52 am »
Ben echt benieuwd wat voor creaties er allemaal de battle met elkaar aangaan.  8)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2015, 07:43:27 am »
Zaph,
Half afgemaakte bots mag toch ook, je maakt er gewoon een battlebot van die in de arena de battlebot strijd heeft verloren. Die ziet er dan ook niet meer compleet uit  ;) ;)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #24 Gepost op: 13 juni 2015, 15:35:50 pm »
ehhh  moet zo robot uit meerderen objecten bestaan?  althans is dat niet nodig, als er straks bijvoorbeeld dingen vanaf moeten kunnen worden gemept?  wielen die afbreken? 
dat kan toch niet als het 1 object wordt ( misschien wel weer een domme vraag, maar dat vroeg ik me zomaar af?)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2015, 16:08:15 pm »
Ben echt benieuwd wat voor creaties er allemaal de battle met elkaar aangaan.  8)

bijna klaar!


 ::)

haha, just kidding.
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #26 Gepost op: 13 juni 2015, 16:09:07 pm »
dat kan toch niet als het 1 object wordt

Volgens mij heeft ook niemand gezegd dat het 1 object moet zijn - dus maak zoveel objecten als je nodig hebt!  :)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #27 Gepost op: 13 juni 2015, 16:20:47 pm »
ik bedoel het juist andersom... moeten het juist niet lekker veel objecten zijn, zodat er lekker veel af kan vliegen......  want er heeft ook niemand gezegd dat het juist NIET maar 1 object hoef te worden.... zo bedoelde ik het....

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 13 juni 2015, 18:33:42 pm »
Blenderbrammetje heeft een nieuwe challenge gekozen: Battlebot!  :)

Maak een zo mooi mogelijke BattleBot . Hoewel je hem niet perse hoeft te riggen , moet hij er wel realistisch uitzien zitten , zodat hij gerigged kan worden...word dan van de twee mooiste een gevecht geanimeerd en gerendert.... Dus maak een zo mooi mogelijke still met Blender-renderer of Cycles en verbaas iedereen !
Denk aan de grootte van een skelter , niet aan de grootte van een vrachtwagen....
Verder is alles toegestaan wat van mechanische aard is , bv. zaagwielen , pneumatiek , hamers , boren , zwaarden , hakbijlen , kettingen enz....
Lopen , rollen , glijden , rijden of kantelen , je ziet maar !

Volgens mij is het zo je hebt een Battelbot opject 1 daar op en aan komt van mechanische aard zaagwielen , pneumatiek , hamers , boren , zwaarden , hakbijlen , kettingen enz....
Deze opjecten zullen moeten bewegen en worden dus geanimeerd en dit zijn naar mijn weten losse opjecten.

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #29 Gepost op: 13 juni 2015, 19:44:59 pm »
De challenge is: maak een battlebot die te animeren is. Of je dat in 2 of 200.000 objecten doet mag je lekker zelf weten.